Eber easystart R+ vikakoodi Hjelp!! Kylmä!

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja challenger-70, 10.1.2016.

  1. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Eberi ei enää yrittäkkään käyntiin.Pari viikkoa sitten alkoi temppuilemaan.Välillä tais lähtäkin päälle mutta nyt on heti ERR näytössä.Kaukosäätimeen tulee vikakoodi AF:42,F1:42,F2:42,F3:42,F4:42,F5:00

    eli onko tuo nyt 42 vikakoodi (waterpump short circuit)

    Käytettiin eberin mukana tullutta kiertovesipumppua irti ja virtapistokkeen johdot oli kuoritunu niin että on voinut mahdollista että ovat ottaneet + ja - yhteen.Korjattiin johto ja kokeiltiin suoraan 12v ja tosi hyvin pyöri.

    Mitattiin paljonko johtoon tulee, oli 7volttia ja välillä 4volttia vaikka eberi ei ollut päälläkään.

    Onkohan tuo eberin kortti palanut vai miksiköhän se tuota 42 koodia herjaa.
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Lähteekö poltin päälle jos auto on käynnissä?
     
  3. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Ei enää lähde ollenkaan.Kokeilin tietty nollata vehkeen(del kakesta?), ja sulakkeitakin käytetty irti.
     
  4. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Anyone?
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Koita ilman vesipumppun johtoa, jos vielä sittenkin antaa koodin oikosulusta niin melko varmasti aivo rikki, toki pumppun ja aivon välinen johto kannattaa sitten vielä mitata. Jos taas sen jälkeen tulee katkoksesta koodi, niin veikkaisin edelleen pumppu viaksi vaikka hyppysähköllä pyöriikin.
     
  6. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Okei, näkyy kaikki halvat yleismallin kiertovesipumput muuten olevan 19 ja 20mm lähdölle eikä 18m niinkuin eberin
     
  7. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Mikä eberi malli ?
    Vanhempiin käy kyllä noi yleismallin pumput mutta uudempiin ei.
    Pumpun vaihto mutta tosiaan voi olla vahingoittanut myös aivoja.
     
  8. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    malli on easystart r+ d5ws
     
  9. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Vaatiiko tuo sen tiedon että siinä on pumppu, kokeilin ilman pumppua ja nollailemalla välillä vehjettä.Mutta ei käynyt edes sitä sekunnin kestävää lämppärin puhallusta.Ei kuulunut mitään eloa kun pumppu oli irti johdosta.
     
  10. murikka_

    murikka_ 2nd gear

    Muistaisin että pitää olla pumppu paikoillaan. Aivot eivät tunnista että pumppu on paikoillaan ja ei anna käynnistys lupaa
     

Kerro tästä muillekin!