eberin asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja capri30S, 10.12.2012.

  1. capri30S

    capri30S 1st gear

    tuli hommattua eeberi chevyyn, ja nyt tietenkin heti "ropleemia" asennuksessa. Elikkäs polttoaineen otto lämmittimelle, mukana tuli metallinen putki joka pitäis upottaa tankkiin, mutta se vaihtoehto ei oikein innosta kun tankkeihin ei kovin helposti pääse käsiksi, ja kun ton mittari ei ole kovin tarkka, niin sitten pitäisi pitää tankissa iana sen verran ainetta, että ei lämmitin sammu.. Jossain lapuissa mitä mukana tuli, oli kuva T-haarasta, jolla voisi ottaa ennen siirtopumppua, mutta sellaista ei tullut mukana, ja tossahan on polttoaineletkut tuumaisia, ja eberissä tietenkin millinen polttoaineputki, onko tollasia T-haaroja jostain saatavana?

    Entäs minkälaisia patentteja lämppärinletkujen ja lämmittimen väliin, samat ongelmat vissiin siinäkin, eli erikokoiset letkut?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kupariputken pätkistä juottelet sopivat supistajat lämppärinletkuihin.

    Polttoaineelle löytyy ihan junttureita sun muita millä saat T-haaran tehtyä, varaosaliikkeet, putkiliikkeet, hydrauli YMS...
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Laita poltoaineen otto seuraavalla tavalla:

    katkaise tankin ilmaletku n. 5-10 cm tankilta, laita siihen sopiva vaikka nyloninen Y-haara, letkun päät niin et tankin pää Y;n alapäähän ja letku toiseen ylähaaraan. Toiseen haaraan laitat Eberin polttoaine imuletkun tankkiin, työnnät pohjaan asti ja sit vedät pari cm ylös. Kun laitat sopivan kumiletkun pätkän siihen haaran päälle niin saat kahdella klemmarilla kiristettyä sen tiiviiks haaraan ja Eberin pieneen letkuuni.

    Olipas vaikeasti selitetty, olen noin laittanut muutamaan autoon ja hyvin on toiminut.

    Lämppärin letkuille Eberin laatikossa on muutos mesinkiputken natsat, tietty jos hommasit käytetyn niin niitä ei saata olla mukana. Ainakin Etrasta saa Nylonisia, mut varmista lämmönsietokyky.
     
  4. capri30S

    capri30S 1st gear

    Ei, kyllä mä uuden hommasin, ja oli siellä messinkiset putkenpätkät, mutta ihan suorat ne mun mielestä oli?

    Ja noi tankit on tosiaan vähän vaikeesti saatavilla, hytin ja tankin välistä ei juuri askarrella, melkein täytyis alas sitten tiputtaa.. harmi kun juuri kesällä laitoin uudet tankit..
     
  5. sbf

    sbf Gearhead

    Mamin pontiacissa me vedettiin t-haara just ennen siirtopumppua.normaali gatesin haara johon liitetty saman firman supistin että päästiin webaston letkukokoon.
    Omassa laitoin ihan 4 litran kannun konehuoneeseen jonka joutuu tietty muutaman kerran talvessa täyttämään.
    mitään sopivuusongelmia vesiletkujen kanssa en muista olleen.
    gm- tuotteissahan on 5/8 ja 3/4 letkut.Tahtoo sanoa millimitoissa 16 ja 19.
    Vinkki:vedä se eberin pakoputki kohti starttimoottoria niin kovimmilla pakkasilla kuuluu pelkän naksumisen ja kiroilun sijaan tervettä startin ääntä.
     
  6. capri30S

    capri30S 1st gear

    No nyt kun tossa kaivelin, niin toi polttoaineletku tankilta siirtopumpulle taitaa olla 3/8" eli riittävän lähellä jos laittaa t-haaran jossa 10mm lähdöt? sellasia näkyy olevan myynnissä noihin lämmittimiin..
    Kyllähän tää tästä vielä iloks muuttuu.. ;)
     
  7. capri30S

    capri30S 1st gear

    No nyt pöhisee. Lämppärinletkut kävi ihan suoraan kuten sbf kertoikin, T-haaran kanssa meinasi olla ropleemia, mutta hydrauliikkaosista tehtiin kuten mikkis neuvoi, valmista ei ollut tarjolla täälläpäin. Tossa kun on tuplatankit, niin hytin alla on se venttiili mistä saa tankkia vaihdettua, ei tarvinnut kuin vähän lyhentää siltä venttililtä lähtevää putkea, ja siihen väliin se T-haara.
     

Kerro tästä muillekin!