Edelbrockin kaasarit."Spreadbore"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kylänmies Asseri, 20.9.2005.

  1. Tuli tuossa silmäiltyä edelbrockin imukannen mukana tullutta prosyyriä ja siinä oli myytävänä UUSIA quadrajet kaasareita.Täysin identtisen näköisiä sähkö-quadrajetin kanssa,mutta mekaanisia.Näissä oli myös ensiö kurkut pienemmät kun toisiot.Elikkä onko kenelläkään kokemusta tai tietoa näistä kaasareista.Kaasari tulisi viilattuun 350 koneeseen.Kaasutin oli muuten 750cfm.Toiset myös sanoo että tämän tyyppinen kaasari menee pienemmällä kuin saman kokoisilla kurkuilla varustettu?Olis vaan merkitystä kun autolla ajetaan ympäri talven.Auto on -84 Caprise.
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    "viilattuun" (peltisarjat ja performer :rofl ) 350:n riittää se sun E4ME-sähköquadrajet ihan hyvin. Sitäkin voi virittää jos tuntuu että rupeaa puutumaan bensan puutteeseen.

    Noi edelbrockit (19** sarja) on kopioita vanhemmista quadrajeteistä, joissa ensiöpuolen seoksen säätö on perinteisillä suutin/neulaparilla.

    140* sarja on taas carter afb-kopio.

    Jos haluat "mekaanisen" quadrajetin, niitä löytyy romiksilta, rompetoreilta jne halvalla. Käytettyyn q-jettiin tosin saa varata 100-200€ rahaa varaosiin, mutta halvemmaksi se tulee kun tollanen +500€ edelbrockin uustuotanto.
     
  3. Mutta millasia kaasareita nuo mahtaa olla käytössä,jos niitä verrataan vaikka carteriin tai holleyhin.Sehän on selvä,että molemmilla on kannattajansa,mutta eikös nämä edelbrockin quadrajetit ole aika bensa pihejä kaasareita kun ajellaan tasaisesti pikkukurkuilla ja antaa myös ainetta kun isommat toisiot aukeaa?Kyseisestä mallista oli myös rpm-versio.
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    On bensapihejä ja antavat hyvän tehon kaikilla kierrosalueila, kunhan on vaan sopiva mitoitus. Tuossa meidän tallilla on käyty erittäinkin kovat periaatteelliset väittelyt kaasutinmerkeistä. Vannoutunut Holley-mieskin myönsi että Q-jet toimii miellyttävämmin kun sellaisen Chevy/viri-Oldsiinsa laittoi.

    Itselläni on sellaiset Oldsin 350 korkeapuristeisessa (11:1) ja kireänokkaisessa koneessa ja toinen Oldsin matalapuristeisessa kireänokkaisessa 455 koneessa. Molemmat toimii hyvin ja kulutukset on koneiden ominaisuuksiin nähden kohdallaan. Tyhjäkäynnit toimii hyvin.

    Se pienen ensikökurkun etu on mm. hyvä virtaus ventureilla myös alakieroksilla.

    Lisää: http://personal.inet.fi/cool/jenkit/clu ... kester.htm
    http://drive.to/oldsclub
     
  5. jukka63

    jukka63 1st gear

    paras kaasari mitä mulla on ollut,oli holleyn spreadbore tuplapumppu.cfm:ää en muista,mutta oli orkkis 396 koneen päällä.tuli vaihdettua se sitten 750:seen kun oli läppäakseleissa väljää.alakierros vääntö kärsi yllättävän paljon,yläkierroksilla pikkasen lisää tehoa.bensankulutus kasvoi about 4l sadalla.ois täytynyt korjata se vanha,eikä hävittää pilkkahintaan :(
     

Kerro tästä muillekin!