Edselit Suomessa 2 ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 58 Edselit, 3.1.2009.

  1. misshudson

    misshudson 3rd gear

    No niin mie jotenkin arvasin et tiedossahan tuo oli... vaan arvelin et jos joku vaikka ei tiennykkään. Eipä oo vielä rockautolta tuollasia magneetteja tullut vaikka kokoelma kasvaa koko ajan. Luulis kohta olevan miunniin joku kottero niissä jos se tilaussummista on kiinni :D
     
  2. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Täällä kun on Edsel tietoa, niin voisiko joku kertoa '59 Edselin maskin keskiosan (hevosenlängen) korkeuden ja leveyden (approx)
    Kiitos.
     
  3. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ei voi, sinä kuitenkin laitat sen johonkin muuhun kuin edseliin ? :rotfl:
    Edselin osat kuuluu edseliin :rotfl:

    / 58:sta olis tietoa...
     
  4. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  5. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

  6. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Joo tänne tuli yksi lisää suomeen: 58 4dht. Nyt tarvis sitten osia. Miten noi Macsin lähetyskulut vaikuttaa hivenen kalliilta; 51% laskun hinnasta + 5% pakkauskuluja. Mitä tossa laskeskelin niin kertoimeksi sain jotain ennennäkemättömän huonoa. Niin ja mistä tommoseen löytyisi pakoputki? Martelius myy pakoputkea vain viisysiin, kuinkas se eroaa? Muualta en ole löytänyt vielä.
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Ja lisätään vielä: Tähän mennessä Usparts on voittanut rockauton hinnassa. Ja Rockauto Macsin. Mutta muualta en ole löytänyt sisempiä raidetangon päitä.
     
  8. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Mä olen maciltä useasti tilaillut, heidän nettikauppansa antaa toisaan ikävän suuria postikuluilla.

    Valita ko asiasta, ja laita sähköpostilla viestiä sinne, ja pyydä että käyttävät lähetys muotona USPS Priority Air Mailia, sitten on lähetyskulut järkevällä tasolla. Mitä osia tarviit ???
     
  9. Mainittakoon tässäkin että Edsel.fi:ltä löytyy nyt ylimääräinen citationin takapuskuri ,uudenveroinen ,uudelleenkromattu....

    Toimittivat vääränmallisen ja en sitä mallieroa huomannut / tiennyt katsoa tarpeeksi tarkkaan osaa Daytonassa tarkastaessani.

    AVG
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    siis 58 citationin takapuskuri sopii myös 58 corsairin !
     
  11. Mutta EI paceriin..... :-?
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    paceriinkin sopii jotenkuten, jos muokkaa / jatkaa kiinnitysrautoja.

    mutta taka päädyt kääntyy ca 25 enemmän eteen päin.. Jos joku haluais toteuttaa rangeriin / paceriin "vararengas yli laidan" toteutuksen, tällä se onnistuisi.

    itse tavoitteena on laittaa elli edseli joskus museokilpiin... d.i.y. continettaali kitti vois hieman herättää närkästystä pussihousuttajan silmissä, ja mä oon sitä mieltä että visuaalisesti ko systemi hyvin harvaan autoon sopii, ei ainakaan 58 edseleihin..
     
  13. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Jahas, pakoputki tohon nyt tarvis löytää, tossa yks jenkkifirma voisi valmistaa sellaisen neljän viikon päästä ja lähetyskuluja 250$. Jäisi maksamaan n.550€. Marteliukselta sais 58 ford tuplaputket samaan rahaan mutta kun ei tahdo tuplia. Onkohan meillä muita vaihtoehtoja? Toinen mikä ei ole tärpännyt on lämpömerkkivaloanturi. Joissain Chevyissä on saman tyyppinen. Olisko toi: http://www.summitracing.com/parts/SMP-TS15/
     
  14. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^hassua, tuplaputkista se hieno veekasi rumble soundi tulee, yksiputkisuus kuuluu 4bangereille ja kutvoskoneille :O)

    lämpömerkkivalo anturi on paha... ei taida mistaan saada sopivaa, vaikka molemmat johdot sais kiinni, niin valot voi syttyä väärissä lämpötiloissa. Itse jätin suosiolla pois noi valot, vedenlämpömittari on paljon mukavampi.
     
  15. mke77

    mke77 Gearhead

    ton tyyppistä ainaki sima ikäne oldsmööpeli käyttää...eli kun moottori normilämpöne, syttyy vihree valo kojelautaan, ja kun kone kuumenee syttyy rinal oranssi, ja ylikuumana tietty orange yksi...

    arvoist en tiiä, ku kaveri oldsiin tilattiin jo yks ja maksettiin mut jäi johkii matkall?? mittarin mukkaan mikä ny o kytketty kojelautaan alkuperäne "valo-anturi" keittää perunoi, eli koko aja palaa vihriä ja punane jo 75-80 astees...
     
  16. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    58 edselissä palaa vihree valo jos moottori on liian kylmä, punane jos palaa, liian kuuma. Mulla ei pala kumpikaan anturin puutteen takia = aina hyvä.

    Laitin sitten perinteisen 3- mittaripaketin , tietty motonetistä halvimmilla mittareilla.. näyttää kauhialta.. mutta tarvittavat infot saan...
    Retroradio alkuperäisen mölytoosan alla, näyttää aika kauhialta..
    nyt mietin jo ett raiskaisinko alkuperäisen radion ja laittaisin sen etupaneeliin saranat, sen taakse nyky radio ???
    [​IMG]
     
  17. f100 stepside

    f100 stepside Gearhead

    Hauska idea ! -57 ranchero/58 edsel ks.eBay 160637685129


    -Mulla oli mattamusta-59 2dht ranger 90-luvulla jonka pistin keskeneräisenä eteenpäin.Kuulemani mukaan siitä leikattiin katto pois ym.customointia....tais tulla kiertopalkinto .Onkohan auto vielä hengissä?Se oli 80-luvun uustuontia.

    -Grege-
     
  18. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Talvirenkaitakos tässä alle laitetaan?
    [​IMG]

    No ainakin melkein, kun ei toi tube type vanne näköjään toimi tubelessina ihan täydellisesti.
     
  19. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^laik ^ missä tykkää nappi on ???
     
  20. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    jou-tubessa on raina okefenoke interlude 1&2, herr doktor seikkailee siinä edselillä, sattumoisin valtatie ykkösellä, muuta maili waycrossista okefenokille päin lojuu presiis samanlainen, väriä myöten, pusikossa, siihenköhän katkesi aikoinaan herr doktorin koti-matka??
     

Kerro tästä muillekin!