1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

eeberi vikaa

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja eki12, 18.11.2006.

  1. eki12

    eki12 1st gear

    Elikkä ostin käytetyn viton missä oli eeberi n. 2kk sitten, eeberi toimi aluksi normaalisti paitsi kaukosäätimestä patterit kokoajan loppu (easy start r+) kesti noin 2 viikkoa, sitten tuli semmoinen vika että kun laittaa eeberin päälle niin puhallin kyllä lähtee heti päälle mutta ei eeberi.... ei edes yritä. sitten koittaa ottaa niitä vika koodeja eli eeberi päälle ja molempia nuolinappeja niin tulee ndia vain eikä voi selailla sivuille päin ollenkaa että näkis jotain muita tietoja. nykyään vaikka laittaa uuden pariston niin on sattuman varaista että näyttääkö laite balo vai pääseekö läpi mutta vaikka pääseeki niin ei eeberi lähe päälle vain puhallin välittömästi. Kuinka muuten kun olen lukenut että justiinsa kyseisessä kaukoohjaimessa olisi ollut valmistus virheitä ennen vikkoa 45, 2005 ja tottakai mun ohjain on just v.43, 2005 niin että olis silloin vaihtanut jotain komponenttien ali hankkijaa?? elikkä olisiko noilla easy start r+ mikäs se nyt oli ei normaalitakuu vaan joku valmistus virhe takuu???? ja sitten vielä semmoinen että teki vielä sen ennenku lopetti kokonaan toiminnan
    että lähti satunnaisesti parikertaa päälle ja savutti prk:sti. voisko hehkussa
    olla vikaa?? ja mistä löydän sen eli minkä näköinen????
    :roll:
     
  2. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    jos löydät sen kaukosäätimen vastaanottimen sieltä jostain kojelaudan alta/konetilasta niin siitä voit kokeilla keltaisesta johdosta käynnistää laitteen suoraan ,
    johto sarja joka normaalisti kytketään kellolle sisältää keltaisen (käynnistys) punaisen (jännite 12V) ruskea (maa-) sinivalkoinen (diagnoosi) lisäksi jossain malleissa on musta/valk( puhallin päälle) diagnoosi testerillä voi lukea vikakoodit tuosta sini/valkoisesta johdosta ellei se kaukosäädin niitä näytä.
    jos puhallin kytkeytyy päälle(olettaisin että autossasi on hydronic lämmitin)
    niin käynnistystieto tulee ohjain yksikölle, ohjaimia noista on sekoillut johon nuo mainitsemasi viat viittaavat, muttei kuitenkaan noin uusista,
    tulppa löytyy kun irroittaa ohjainyksikön lämmittinen päästä, tulppa on sen alla, epäilen ettei hehkussa ole vikaa, yleensä se joko toimii,,tai ei , jos lämmitin savuttaa se voi olla nokeentunut umpeen,, pieni savutus käynnistyksen yhteydessä on normaalia,
     
  3. eki12

    eki12 1st gear

    eeberi

    joo elikkä mulla toi ns. poksi on vissiin kuskin penkin alla, musta suorakaiteen muotoinen ja siitä lähti kyllä joku piuha kieppi jossa 3-4 johtoa kiepillä ja teipattuna päät, varmaan tätä meinaat. pitääkö siihen keltaiseen sit laittaa +12v niin pitäs lähtee päälle??
     
  4. eki12

    eki12 1st gear

    EEBERI

    tarkistin johtojen värit eikä keltaista ollut ainoastaan yks johto missä oli 3 johdinta sisällä ( musta, musta/liila,ohut musta/puna) sitten oli yks yksijohtiminen johto joka oli puna/valko.. :roll:
     
  5. p.levonen

    p.levonen 1st gear

  6. eki12

    eki12 1st gear

    eeberi

    kauko ohjain on easystart r+ eli se näytöllinen missä on viikko ohjelmointi en tiedä muuta merkkiä ainaki tolla nimellä esitteissä menee.,, pitää vielä kattoo oliko se boksi eeberiin liittyvä vai joku muu.
     
  7. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    Re: eeberi

    tuosta kauko-ohjaimesta ei minulla ole mitään kokemuksia, pitäisikö siihen tulla vikakoodi näyttöön?
    itse kuitenkin kokeilisin käynnistää sen lämppärin siitä keltaisesta johdosta niin näkee onko vike lämmittimessä vai kauko-ohjaimessa
     
  8. eki12

    eki12 1st gear

    eeberi

    en tiedä onko mitään hyötyäsiitä keltaisesta johdosta kun eeberin saa myös kojetaulusta napista käyntiin,,mutta puhallin vaan lähtee käyntiin.. jos oletettais että hehku on sanonut sopimuksen irti niin pitäisikö kuitenki eeberistä kuulua ääntä startatessa esim. nakutusta???
     
  9. Re: eeberi

    se vastaan otin boksi on sätkäaskin kokonen ja toisessa päässä on korvakkeet kiinistystä varten ja yleensä se laitetaan koelaudan alle, niin ja siihen tulee antenni, 1 liitin johon tulee käynistys napin johdot ja joissan mailleissa lämpötla anturi. diaknoosi liitin sijaitsee sulakeitten ja releen lähisyydessä (sinivalkonen) noita ebereitä tulee työn puolesta asenneltua...
    ja tyohon kauko ohjaimeen tulee joitan vikakoodeja kuten kuten ei yhteyttä tai häiriö laitteen toiminassa...
     
  10. RAM4x4

    RAM4x4 1st gear

    Kokeile yhdistää poksille tulevasta liittimestä violetti ja ruskea ( yhdistää jumppilangalla kerran laite lähtee päälle ja toisen kerran laite sammuu ) tai sitten keltainen ja punainen. Helpointa on kun räppää kerran violettia ja ruskeaa johtoa yhteen, niin ei tartte irroitella johtoja liittimistä.
    Ensin pitäs lähteä vesipumppu hurisemaan välittömästi, Eberin puhallin ja polttoainepumppu naksuttelemaan, kun liekki syttyy sen kyllä kuulee ja kaikki toi tapahtuu n. alle kahden minuutin. Kun laite on peuhannut jonkun aikaa eli vesi vähän lämmennyt käynnistyy auton lämmityslaitteen puhallin.
    Toi runsas savuuttaminen johtuu yleensä siitä että laite saa liikaa polttoainetta, eikä jaksa polttaa sitä ja menee vikatilaan, kun maksimi käynnistysaika on ylitetty. Kannattaa tarkastaa miten se polttoaineen syöttö on viritelty.
    Hehku toimii jos laite savuttaa.
    Onko sulla auto käynnissä tai siinä virrat päällä kun kokeilet Eberiä käyntiin?
    Jos polttoaineen syöttö otettu väärästä paikasta esim. ennen auton syöttöpumppua ( Diesel ) auton polttoaineen siirtopumppun paine saattaa olla liian suuri ja Eberi tulvii, tai jos syöttö Eberille on otettu esim. paluu linjasta ja monissa uusissa autoissa ohivirtaus on suurta ja linjat pieniä saattaa paine linjassa nousta Eberille liian suureksi ja taas tulvii.
     
  11. eki12

    eki12 1st gear

    EEBERI

    elikkä oon kokeillut eeberiä käynnistää autokäynnissä ja sammuneena mutta ei lähe ainoastaan tuuletin kytkeytyy päälle välittömästi, kun painaa kaukosäätimestä päälle tai koetaulussa olevasta napista. eikä eeberistä kuulu mitään ääntä. valmistaja on kyllä myöntänyt että kyseisessä ns. kaukosäätimessä on valmistus vika ja saisi takuuna kauko ohjaimen ja sen uuden boksin mutta kun ei ole kuittia tullu auton mukana jota maahan tuoja oli kyselly, kun vehosta äijä tiedusteli,nyt yritän metsästää jos jostain löytyisi toi kuitti mut edellisen omistajan tietoja ei akelta saa ku ne on salaisia. :cry:
    voikohan tossa boksissa olla syy miks ei toimi vaikka napista yrittää käynnistää?? vai onko toi boksi vaan tolle kaukosäätimelle, se ilmeisesti on penkin alla(missä akku ja releet on) ja siitä lähti toisesta kyljestä joku neljä johtoa ainaki varmaan yks oli antenni sun muuta en oo seurannu enempää vielä. elikkä pitäiskö eeberin kuitenki toimia siitä napista vaikka toi boksi olisi sanonut ittensä irti????
     
  12. eki12

    eki12 1st gear

    EEBERI

    niin ja vielä et kaukosäädin ei antanut mitään vikakoodia,kun yritti ottaa niin tuli lukeen vaan et ndia joka on ilm.saksaa ja liittyy siihen lähetystehon mittaukseen vaikka sivuille yritti painaa niin ei mitään tapahtunu.
     
  13. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen 3rd gear

    Onko jollain tieto, mitä vikakoodi 23 tarkoittaa?? Kaikki ohjekirjat yms. on hallilla, enkä tiedä onko niissä noita edes kerrottu.

    Illan päätteeksi oli sammunut eberi kun ajelin kotiin, ja 23 näkyi ruudussa.
    Pistin sen sitten parkkipaikalla uudestaan käyntiin, ja pienen pamauksen ja savupilven jälkeen lähti pöhisemään. Kumpa nyt toimisi huomen aamulla.
     
  14. p.levonen

    p.levonen 1st gear

  15. Deströyer

    Deströyer 1st gear

    Itselläni samansuuntaisia oireita Webaston kanssa...

    Aluksi lähti vain puhallin pyörimään, itse vekotin ei inahtanutkaan, sitten pari kertaa lähti Webastokin puskemaan pamauksen ja mahtavien savujen saattamana jonka jälkeen jäikin ikiuneen.

    Purin laitteen pois ja polttokammio oli antautunut. Korjaus olisi tullut senverta arvokkaaksi että päätin myydä ehjät osat pois ja tyytyä lohkolämmitin+sisäpistoke yhdistelmään.

    Toivotaan että pääsisit vähemmällä vaivalla... :eek:
     
  16. Hectori

    Hectori 1st gear

    jos eberin liittimelle tulee jännite, ja se saa maita, on vika laitteen sisäinen. turha spekuloida mikä se vika voisi olla, vaan yleismittari käteen, ja tarkistat että tulee jännite ja maadotus sekä että liitin ei ole hapettunut tms.

    ja koska puhallin lähtee päälle, olettaisin että kyseessä on laitteen sisäinen vika. toisinsanoen moduuli vika, jos kerran eberin puhallin pysyy päällä, muttei syty.

    vai tarkoititko sisätilan puhallinta joka menee päälle nappia painettaessa?
     
  17. eki12

    eki12 1st gear

    EEBERI

    elikkä vika löytyi toisella kertaa erihuoltoliikkeestä, elikkä mun eeberi toimi jotenkin kun oli lämmin mutta sitten kun tuli tositarve eli kylmä niin sisä puhallin lähti vaan päälle no ekassa huoltoliikkeessä sanottiin ensin että ei voi olla ku ohjausboksi johon vastasin ettei varmaan ole kun samaan aikaan meni kuin toi kauko ohjain boksi olis maksanut jotain 500e sitten parin tunninpäästä
    soitti uudestaan, nyt olis vaihdettu hehku tulppa ja toimii et 260e tulpan vaihdosta no tuumasin siihen et ei voi olla niin kallis et käy kysyys asentajalta
    uudestaan, no tiputti 155e no toimihan se hetken taas kunnes tuli pakkaset sitten sama homma sit päätin soittaaa toiseen huolto liikkeeseen ja sanoin et mikä on vikana, ja että se vinkui hetken kun sen sai käyntiin (eeberin puhallin moottori) no se ilmoitti heti että siinä vika että toimii jotenki kun on lämmin mut kylmällä ei jaksa enää lähtee käyntiin.no puhallin on vaihdettu ja hyvin toimii vaikka pari kertaa ehtiny testailla vasta....luin tossa aikasemmin et jollain muulla oli paukahtanut eeberin putkessa mulla teki kanssa parikertaa samalla lailla et vois olla sama vika. elikkä ensimmäinen huolto liike vaihtoi hehkutulpan aivan turhaan koska siinä ei ollu mitään vikaa se joko toimii tai sit ei,... mulla toimi aina välillä. no toivotaan et toimis nyt jatkossakin.. :D
     
  18. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen 3rd gear

    Minun pöhistin lähti aamulla käyntiin, auto taas ei, jouduin apuvirtaa antamaan, että muljahti tulille. Suzuki swift meinasi pyörähtää katolleen, kun löin kaapelit kiinni.

    Eilen näytössä näkynyt 23 oli vain pelkkä luku, EI mikään F 23 tms. En ole varma, oliko se vikakoodi vai ei, se on just huollettu peli. Akut on ainakin ihan paskat, ja sekin voi aiheuttaa ton sammumisen.

    Akkukauppaan täytyy huomenna vääntäytyä.
     
  19. DX

    DX Gearhead

    Eberi hydronic ilmoittaa hehkun kimahtamisen käynnistämällä välittömästi startin jälkeen oman puhaltimensa muutamaksi sekunniksi.
     

Kerro tästä muillekin!