emännän kanssa ostoksilla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jza, 25.9.2003.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mitenkäs teillä "hallitus" on suhtautunut auto-ostoksiin?

    Itsellä oli tavatessamme Caprice STW (ostettu aikanaan pakettiauton korvikkeeksi) ja siitä sai kuulla muijalta vittuilua joka päivä tyyliin: "tommonen helvetin iso kosla, eihän tolla uskalla edes ajaa".

    No, itse kun en enää roudausautoa tarvitse, niin myin sen sitten aikanaan pois ja tuli toisen osto tilalle. Toinen tuli ja meni (lunastukseen) ja taas vaihdettiin...

    Sataa eri maalaista, kokoista ja mallista autoa testattiin ja viimeisin vehje, mitä koeajettiin (lue: pakotin muijan lähtemään edes katsomaan sitä) oli uudehko letukan tila-auto.
    Ajattelin, että se ei suostu edes tulemaan kyytiin, mutta istutin kuskin pallille ja viiden minuutin päästä hän totesi ratista, että tää on hyvä!

    ..hyvä etten kyydistä pudonnut hämmästyksestä... On nuo välillä omituisia otuksia :grin:

    Kuinkahan monella useammalla olisikaan jenkki, jos porukalla ei olisi kummallisia ennakkoluuloja ja -asenteita kyseisen maan pirssejä kohtaan...
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Ja ajo sitten -81 Fiestalla kun se on niin turvallinen? :grin: Kyllä meitinkin emäntä vähän karsasti ensin Capricen rattia mutta oli parin lenkin jälkeen kun kotonaan ja tykkäs ajella.
     
  3. kryofiili

    kryofiili 1st gear

    Meillon ollu mailmansivu maastueita kolmesta maanosasta.Yks kaunis päivä rouva pääti haluta pienen ja näppärän kauppa auton.Minä tietysti nöyränä autokaupoille ja löysinki jonku saatanan pienen etuvetosen auton.Rouva lähti kaupaan ja teki ostokset ja sitten soi puhelin."mää jäin kiini tänne kaupan pihalle,tuu hinaa"Oli posauttanu vanhaan malliin johonkin rivin päässä olevaan kinokseen.täston joitan vuosia jo aikaa.Nyt hän haluais suburbanin mutta kun on vaan henkilöautokortti.Ei sille arvaa kaksvetosta ostaa.
     
  4. WSE

    WSE 1st gear

    Vaimo ei oo koskaan hirveesti ollu autolla ajamisesta innostunut ja haaveillu aina muka pikkuautosta, meillä kun ei juuri sellaisia ole ollut (Isompia Euro Fordeja enimmäkseen), mutta nyt kun laitettiin käyttöpeliksi Caprice Estate STW niin on vaan kummasti tykännyt sillä ajella, paljon enempi kuin ennemmin millään...(Automaatti ja tehostajat/varusteet lienee "syynä"...)
     
  5. WSE

    WSE 1st gear

    -Jos tuommoisia kommentteja kuuluu niin eiköhän se ole aika panna se muija vaihtoon pikkuhiljaa...?
     
  6. Fastback

    Fastback Gearhead

    meillä kävi taas niinpäin, että mun piti "opettaa" emännälle miten jenkillä ajetaan. Nuoruudessa automaatit oli mummoille ja mussehan oli varustettuna toploaderilla. No emäntä puikkoihin ja ekaan risteykseen kun saavuttiin niin piti sanoa että alappas hiljentään kun vasemmalta tulee auto... Ehdein ehkä sanoa "alappas.... errrr.. oho", niin emäntä pisti kakkosta pesään ja mentiin kumit vonkuen nätissä sladissa risteyksestä. En enää edes yrittänyt neuvoa. Harvoin näkee että auto istuu heti hanskaan ja vielä naispuoliselle. Välillä näin.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siis mitä tälle maailmalle on tapahtumassa? Muijalla ei pitäisi olla YHTÄÄN MITÄÄN sanomista jenkki auto asioihin. Muija vaihtoon, älkää olkokaan niin lapsellisia että hän olisi jotenkin ainutlaatuinen; maailma on täynnä naisia. Ja sitä paitsi, naisellasi on jotain jenkkiäsi vastaan? Nuo asiat olisi pitänyt selvittää jo seurustelun alkuvaiheessa. Meillä ainakin muijalla on edessä välitön kamojensa keruu, jos tulee vähänkin "...kosla, eihän tolla uskalla ajaa..." bullshittiä. Mä en ainakaan käy tuollaista kuuntelemaan, olen pitänyt jenkeistä jo lapsesta lähtien, ja mitä mä ton muijani olen tuntenut? Kymmenen vuotta? Siitä vaan sitten etsimään itselleen jotain greepeace risupartaa.
    Siis voi helvetti mitä juttuja.
     
  8. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Se vain tuppaa olemaan niin, että järkeviä ja mukavia naisia joiden kanssa viittii olla, löytyy yhtä paljon kuin edes jossain määrin järkeviä asioita juttelevia Nimettömiä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Capri26i 2003-09-26 04:53 ]</font>
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Samaa mieltä ehdottomasti,vaikken olekkaan rekisteröitynyt.. Mä olen itte kanssa ropannu nelipyöräsiä koko ikäni ja jenkit tuli kuvioihin tossa 15 vuatta sitten, eikä oman emännän kanssa ole ollut sillä saralla minkäänlaisia ongelmia. Mut mulla on kouluajoilta yks kaveri, joka kiros aina ku ei osattu muusta puhuu kun autoista. Sit se löysi itelleen eukon ja vei sitten eukkosa piruuttaan kruisinkeihin kattelemaan ameriikan peltejä. No se eukkohan innostu niin pirusti ja siinähän sitte ei kaverillakaan ollut mitään syytä pullikoida autoharrastusta vastaan. Pihalle ilmestyi melkein kuusmetrinen Detroit-tuote...
     
  10. Timmo

    Timmo 1st gear

    Muija hommaa hevosen ja sitten meikä saa tehdä autojen kanssa mitä lystää, eikä sillä oo ees korttiakaan, meinas kyllä joskus hankkia.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    CAPRI26i:lle: Olet loppujen lopuksi ihan yhtä nimetön kuin kuka tahansa rekisterömätön käyttäjäkin, nimimerkkihän se sullakin vaan on, ei oikea nimesi. Lukeeko OD keskutelupalstan vasemmassa reunassa Capri, vai nimetön, ei kerro vielä kuka on kyseessä. Jos käyt vielä arvostelemaan muiden mielipiteitä ja linnoutaudut omaan "älyysi," se saa sinut itsesi näyttämään "pahemmalta" kuin "nimemettömät."

    Sitä paitsi, musta ei ainakaan ole vaikeaa löytää kutsumiasi "järkeviä" naisia. Jotkus sellaiset sattuvat vielä olemaan hyvännäköisiäkin
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hehe, mun näkemys on, että naisten suoranainen velvollisuus on edes vähän yrittää hillitä äijänsä hölmöilyä. Ja tämän sanon 35 vuotta autoja harrastaneena, niitä on ollut liki 40 kappaletta, mutta eka vaimo on edelleen ajossa, ollut jo 23 vuotta ja autoja on pihassa parin jenkin lisäx pari euroharrastinta ja kax käyttöautoa. Tiedä minkälainen hajottamo tontilla olisi, ellei mamma välillä vähän jarruttelisi. Eniten harmittaa sen voimallinen ääntely, kun joskus innostun antamaan 401:lle vähän hanaa...
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    väittäisin vastaan. vaikka ns. nimimerkki ei mikään sosiaaliturvatunnus ole, niin on se astetta enemmän kuin täysin ei-kukaan kirjoittelu.
    ilmeisesti se, että paljastaisi itsestään senkään vertaa, että keksisi jonkun sanayhdistelmähirviön kirjoitustensa nimimerkiksi, on liikaa näille totaalisti yksityisyyttään salaileville kersoille. johtuen juuri varmaan siitä että haivenet ei vielä kasva...

    noh nyt tuli provosoitua aika lailla, mutta älkää KAIKKI nimettömät siitä meikäläistä ruvetko lahtaamaan.:wink:

    -... ja mitä tulee naisasioihin, niin sanoisin että kunkin oma asia, ei siinä sinänsä ole muilla arvostelemista jos toinen ei valitse elämänkumppaniaan välttämättä täysin samojen arvojen ja harrastusten takia... mites tommoselta tosiharrastajavaimolta pääsee kavereiden kanssa välillä pakoon? ei millään kun semmonen tahtoo aina mukaan autorientoihin?!

    ...mutta toisaalta taas, harmittaa seurata sivusta jos kaveri menee päätäpahkaa rakastumaan harrastukselle vihamieliseen olentoon, ja pian onkin laitteet myynnissä ja dieselgolffit pihoissa... toivoo vaan todellakin että uusi arkielämä on parempaa kuin "menetetty nuoruus" (autoharrastus ennen uutta naista).
     
  14. petro_din

    petro_din Gearhead

    ihmisiä on erilaisia... ja vois kyllä käyttää joko nimimerkkiä taikka oikeeta nimeään... etes muodossa
    T: Petro_din

    ps. ei toikaan monelle kerro mitään mutta ompahan ainakin varmuus siitä ettei siellä ihan kukatahansa petro kirjottelekkun on rekistörityny käyttäjä...
     
  15. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Hyvinhän tuo emäntä noita amerikaanoja suvaitsee... Jossain vaiheessa virinnyttä citroen-harrastusta ei meinannut ymmärtää, mutta oli vain innoissaan kun Soton ostin.

    Ja kyllähän tuo Chevy vanillakin tottui ajamaan. Tosin kun vani vaihdettiin Lumina APV:hen, niin siitä sitten kovin tykkääkin. Vania ei ottaisi enään takaisin mistään hinnasta.

    No, nyt se sitten hinkuilee itselleen 59 tai 60 Caddya.....
     
  16. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Viime kesän vähien helteiden aikana vaimo alkoi patistella, että ensi kesäksi pitäisi laittaa joku avojenkki. Ja minulla kun on vaikeuksia selvitä nykyisistäkin romuista
    :wink:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ValiantMan 2003-09-26 09:41 ]</font>
     
  17. Muki

    Muki Gearhead

    Vaimo on ajellut suht' tyytyväisenä sillä mitä on sattunut olemaan. Lähinnä koiraharrastukseen liittyviä tilakysymyksiä on tullut esiin jos olen kysellyt minkälainen auto sattuisi miellyttämään.

    No ostinpa sitten Caprice STW:n hälle, eikä siitä tykännyt kyttyrää päinvastoin kun oli taittanut Pontiacin farkussa jo matkaa.

    Mutta luulen että melkein mikä vehje tahansa olisi kelvannut, ei tunnu olevan niin huisin tarkkaa noiden autojen suhteen. Että sikäli taisin ostaa sen Capricen enemmänkin itselleni :smile:
     
  18. ManRay

    ManRay 1st gear

    Tapasin elämänkumppanini ollessani kuukautta vaille seitsemäntoistavuotias. Hän oli tuolloin kolme kuukautta yli 15- vuotias. Vuosi oli 1982.
    Pari vuotta myöhemmin tämä nykyinen vaimoni meni autokouluun, otettuaan ennen sitä tuntumaa kotipihallamme taloa kiertäen -68 darttiin, joka oli tuolloin kauan sitten, minun ensimmäinen jenkkiautoni.
    Saadessaan ajokortin, hänen ensimmäinen kosketuksensa liikenteeseen tapahtui -72 Monacolla. Sittemmin huusholliimme tuli amerikkalaisia ja muita autoja pilvin pimein, ja nyt on tallissa -74 caddy. kaikkia on "emäntä" ajanut, mihinkään hankintaan ei ole tarvinnut "lupaa" tai suostumusta kysyä.

    Voisin sanoa olevani tyytyväinen ja otettu siitä että minulla on sellainen vaimo (tai elämänkumppani - joksi häntä mieluummin sanon) kun on.
    Hän tekee pesän!
     
  19. MadMan

    MadMan Gearhead

    Vaimo on vannoutunut jenkkiautoilija, hänen ensimmäinen jenkkinsä oli caprice stw, eka kommentit sen auton ratissa oli: voi helkkari kun tää on iso auto, nyt hän toteaa: ei tää tunnu enää isolta, kaikki muut on niin pieniä.
    Ei muuten eukko millään luovu ameriikan autoista, capricen jälkeen oli buick stw -84,
    nyt buick stw -86.
    Ja hauskinta on se että hän on "rökittänyt" muutamia "itäpompuloita" risteyslähdöissä.
    Stw:tä on pikkusen piristelty (paremmin virtaavat pakosarjat,kaasari, tuplaputket, kaikki saastehörhöttimet poistettu).
     
  20. elisabeth

    elisabeth 1st gear

    Meillä isäntä on ollut aina vannoutunut jenkki/HD fani,hän olisi halunnut pyörän mutta meitä on kolmihenkinen perhe ja niinpä ehdotin jenkkiä, että minä ja poitsukin päästäis vauhdin hurmaan. Sitten alettiin kattelemaan erilaisia vehkeitä,siinä vaiheessa minä katselin ulkonäköä ja isäntää kiinnosti mitä löytyy pellin alta. Kauan ei tarvinnu hakea kun netistä löytyi sellanen vehje mikä kutkutteli 68-Coronet R/T 440 magnum ja täysin alkuperänen joka nippeliä myöten.Nyt elokuussa saatiin poika rekisteriin ja ollaan päästy vähän testailemaan (kone rempattu).Kyllä kyyti maistuu ihanalle ja pois en vaihtaisi. Joten siis pointti oli että meistä naisistakin löytyy innokkaita harrastajia ja vaikka en edelleenkään kovin paljoa tekniikasta tiedä niin lisää oppii ja kivaa on.
     

Kerro tästä muillekin!