Ensikäynnistys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Garvis, 7.10.2017.

  1. Garvis

    Garvis 2nd gear

    terve, alkais olemaan jo se aika ku voisi yrittää saada auto käymään, mutta onko jotain huomioitavaa ennen starttaus yrityksiä?
    Koneeseen on uusittu kaikki osat paitsi männät, lohko ja kannet on koneistettu.
    Tankki on tyhjä et tulee uudet bensat
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pyörittele startilla ö paineet sinne. Eli niin ettei kone käynnisty. Käsin pyörittely myös hyvä varopide että kaikki pyörii oikein.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko se aina mahdollista?
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Olen pyöritellyt Letukoihin Ö-paineita porakoneella ja hommaan tarkoitetulla työkalulla,niin pitkään että jokaisesta keinusta tulee ölppää.
    Kaasarin täyttänyt pensalla,ja tarkistanut et ruikkii kun kammesta kääntää.
    Stendis alueelle,niin siitähän se käyntiin pärähtää.
    Älä sahaa tarpeettomasti,vaan edellä olevat hommat kondikseen niin lähtee heti käyntiin.
     
    Camino'79, artsiracing ja Herje tykkäävät tästä.
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Lisätään tähän vielä, ennenkuin Garviskin polttaa porakoneensa, että sitä pumppua on aika turha yrittää pyörittää hirveillä kierroksilla.
    Paineet nousee ja öljy kulkeutuu yläkertaankin yhtä nopeasti aivan rauhallisella pyörityksellä.

    Ja se onnistuu hyvin käsin pyörittämälläkin, kerran kaverin luona pyöritettiin Pontiaciin paineet jopa ruuvimeisselillä, kun varsinainen työkalu unohtui matkasta. Ainoa pieni ongelma oli saada pysymään tasakärkinen meisseli siinä hahlossa :D!
     
    max tykkää tästä.
  6. max

    max Double Gearhead

    Viimeksi kun pyörittelin 454 Letukkaan joka paikkaan ölppää,niin sitä sai tehdä aika pitkään,sillä yhdestä keinusta ei tullut öljyä kovinkaan helposti.
    Kampuraa kun käänteli vähän eri asentoihin niin tulihan sieltä lopulta.
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Juuri noin, kampiakselia kannattaa pyöritellä samalla vähän kerrallaan, öljy ei muuten mene kaikille veivin laakereillekaan asti.
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ite tykkään käyttää akkuporakonetta/ruuvinväännintä primerin pyöritykseen...niissä on pahuksesti vääntöä ja pyörivät sopivan pienillä kierroksilla...
    Verkkovirralla toimiva porakone palaa tosi helposti...tulee valkoset savut ja se on siinä.

    Turhaa startilla pyörittelyä tulis just välttää...siksihän se primer on olemassa.
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Sellasia tapauksia varten joita ei voi erillisellä työkalulla primeröidä, olen tehnyt sellaisen paineilmalla toimivan pöntön, jolla öljynpaineanturin reijän kautta saa koneeseen ajettua n. 0,5bar öljynpaineen. Tuolla systeemillä saa koneen kaikki kanavat täyteen öljyä, ja varsinkin sen öljypumpun kun se monessa moottorissa tahtoo kestää ensikäynnistyksessä täyttyä aikansa.
    Toki tuollaisella voi täyttää kaikki koneet, mutta erityisesti sen tein niihin motteihin joissa öjypumppua ei voi pyörittää omalla työkalullaan.
    Täytyy laittaa huomenna kuva pöntöstä, kaunis se ei ole kun on tehty kaikista romuista mitä pajalta löyty....
     
    Saetkae, Jussi289 ja Karpov tykkäävät tästä.
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Mä oon täyttäny öljyt painekannulla kannesta alaspäin ja tulille missä pystyy.
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Hylsysatsissa olevalla veivillä, helppo tehdä, ja tulee sillekin veiville käyttöä. Varmista pyörimissuunta ;)
     
  12. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Ite ainakin pyöritin tuota omaa kaasari ls moottoria startilla ilman bensaa ja sitten tulille.Millähän ois ollu hyvä paineet veivata?
     
  13. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ls:n paineita on vähän vaikee porakoneellakaan veivata, joten tuo on ihan hyvä keino.
    Eikä rullanostajien kanssa haittaakkaan, noissa laahurinokkaisissa eri juttu.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Itekki pyörittelin öljynpaineet vanhasta jakajasta tehdyllä työkalulla (pelkkä akseli siis) ja Bilteman akkuporakoneella. Se jakso ainaskin ihan hyvin, ei päästänä savuja ees.
     
  15. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tuollainen pönttö, hyvä sellasiin joissa öö-pumppua ei pysty pyörittämään ja startilla ei halua hangata. Ja onhan sellaisia tapauksia jotka eivät lähde nostamaan sitä öljyä jos ei pumppua ole täytetty jollain konstia...


    [​IMG]


    Ruma tuli romuista tehtynä mutta toimii:D
     
    PauliR, Saetkae, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikös laahurinokissa ole se sisäänajomönjä?
     

Kerro tästä muillekin!