FAST EZ-EFI

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Topias74, 15.11.2009.

  1. Topias74

    Topias74 3rd gear

    Oli muuten mielenkiintoinen juttu uudessa HOT ROD-magazinessa tosta Fast:in uudesta ruisku systeemistä, voiko ruiskun laittaminen enää helpompaa olla, ja toimivampaa. Melkein kyllä täytyy alkaa säästämään omaankin autoon tollasta ruuttaa, ja myöhemminkin konetta muuttaessa eli virittäessä,systeeemi toimii kun vain muuttaa asetuksia ja antaa ruiskun ite oppia loput! On se tekniikka nykyään niin ihmeellistä! :eek:
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Kyllähän nuo vaikuttavat ihan fiksuilta, käytännössä sinullakin riittäisi se Base Kit kun autossa on jo polttoainelinjat ja riittävän tehokas bensapumppu (ei vakio tbi) valmiina.

    Summitilla se maksaa n. $ 1750

    http://www.summitracing.com/parts/CCA-30226-KIT/

    Tyyppinä hieman erikoinen, ei TBI eikä TPI vaan jotain siitä väliltä.

    Parasta tuossa on että konehuoneesta saa ihan vakion näköisen...ja säätö ainakin mainoksien mukaan helppo 8)
     
  3. Topias74

    Topias74 3rd gear

    Juuri näin, niin minä itse sitä ajattelin! Ku ois vaan tuota paalua tarpeeks, täytyy säästää ja lotota! :eek:
     
  4. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jaa no jos tuolle tielle lähtee niin miksei sitten megaruuttaa?
    :eek:
    - Jani -
     
  5. Topias74

    Topias74 3rd gear

    Saisko siitä megasta tehtyä itseoppivan?
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

    Älä multa kysy heitin vaan ennen kuin muut ehtii. :D

    Mitäs jos tilaisit tollasen muutossarjan omaan boksiisi:
    http://www.dynamicefi.com/EBL_Flash.php
    näyttäisi löytyvän 91 Caprice listalta

    Saisit siihen laajakaistalambdan, flash-biosin ja "autotune"-ohjelman.
    $350 pääsee jo alkuun...
    http://www.dynamicefi.com/Tune_Intro.php

    Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia tuosta niin nyt saa kertoa.
    - Jani -
     
  7. Hai

    Hai Gearhead

    Toi on vähä vastaava kuin tämä:
    http://www.professional-products.com/pp ... 07_web.pdf
    Professional productsin tuote julkastiin 2007 SEMAssa.
    Hommasin oman setin vuosi sitten ja kesällä 2009 sain sen ison moparin päälle. Itseoppivuudesta luvataan kanssa kovasti ja kyllähän tuo oppiikin, mutta tähtoo vaan oppia "uudestaan" jo hyviä kenttiä. Systeemissä on mahdollisuus lukita hyviä kenttiä, mutta ongelmaa on tuottanu USB/sarjaportti adapterit (laitteessa on myös sisäinen). Yhdellä vanhalla läppärillä jossa on sarjaportti on homma jollain tavalla toiminut, mutta sen akku kestää vaan 10min.
    Näillä kokemuksilla vois sanoa, että alkuun pääsee nopeasti mutta hienosäätö vie aikaa.
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Vielä kun nää kaikki ruiskut voisi jotenkin jaotella käytön mukaan.
    Tässä muutama kysymys:

    1) Saadaanko paljon enemmän hevosvoimia kuin vakiona:
    kyllä < A B C D E F G H >Ei

    2) Saadaanko moottorista taloudellisempi kuin vakiona:
    kyllä < A B C D E F G H >Ei

    3) Pitääko asentajan olla kokenut vai riittääkö harrastelija:
    kokenut < A B C D E F G H > harrastelija

    4) Onko ostohinta muihin verrattuna:
    halpa < A B C D E F G H > kallis

    5) varaosien saatavuus:
    hyvä < A B C D E F G H > huono

    6) varaosien hinta:
    edullinen < A B C D E F G H > kallis

    7) Jos omistaa monta autoa kannattaako asentaa kaikkiin?
    Kyllä < A B C D E F G H > Ei


    Tästähän voisi tehdä jo äänestyksen jos osaisi.
    :D
    - Jani -
     
  10. Topias74

    Topias74 3rd gear

    Miten tuo EBL Flash oikein toimii, pystyykö sillä tekemään itse muutoksia vai onko se vaan samanlainen ohjelma kuin Winaldl? Ja mulla on jo tuo Tuner Pro RT-ohjelma, en oo vaan kerenny sitä autossa kokeilemaan, kun pukkas ton talven päälle! Näyttää siinäkin olevan ihan älyttömästi asiaa mistä pitäis päästä jyvälle, ennenkuin oppis jotain sen käytettävyydestä! Pitäis saada ohjelma millä pääsis yksinkertaisesti boxin sieluun ja vois suoraan muuttaa jotain vaikka Bpw-arvoa ja sais suoraan faktaa ajamalla että miten se muuttui! Nyt pitää olla kaiken maailman vaikeita ohjelmia, mitkä pitäis opetella ennenkuin pääsee mitään muuttamaan, ja sit hommata tollasia uusia boxeja ja piuhoja etc. Ja se on silti vaan TBI ja perhe on jo muuttanu mummolaan! Alanko kuullostaan jo katkeralta? :( . Totuus on se että hinku on kuitenkin rakentaa hyvin toimiva tehokas ja silti suht taluodellinen ruisku auto olemassa olevilla palikoilla, aika vaan ei tahdo riittää millään, nytkään ei oo talliin kerenny kuukauteen ollenkaan!Tai toimii auto nyt jotenkuten mutta säätämistäkin riittää, esim kylmäkäynnistys tuottaa vähän ongelmia, samoin kuumana starttaus on sahaamista ja niin edelleen. :( Kyllä syö miestä! No jos joskus tästäkin rojektista tulis valmis!
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Dynamic EFI eli EBL on muutossarja jolla se sinun olemassa oleva ECM-boxisi muutetaan säädettäväksi.

    Noin se tehdään ->>> http://www.dynamicefi.com/EBL_Install.php

    Ominaisuuksia tuohon saa ihan saman verran kuin useimpiin viri-boxeihin.

    Koska boxi on käytännössä alkuperäinen GM:n boxi vain hieman muokattuna säilytetään sillä alkuperäinen toiminnan luotettavuus verrattuna noihin viriboxeihin.

    Etuna näkisin myös toimivan lukkoturbiinin TCC-ohjauksen jos automaattilaatikko autossa.

    Dynamic EFI on mahdollista teettää valmiiksi tai modata pääosin itse, mutta jotkut muutokset vaatinevat boxin lähettämisen edustajalle ison veden taakse...vai olikohan peräti lähin Ruotsissa... ?

    Ohjelmointiin käytetään tosiaan tuota Tuner Pro ohjelmaa.

    WinALDL on vain tiedonkeruu ja seurantaohjelma.
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead


    Nuo USB - Sarjaportti adabterit tuntuvat olevan aika usein murheena...toimivia on aika harvassa :(
    Joku toimii toisen laitteen kanssa, mutta ei sitten toisen ja välillä lakkaavat toimimasta ilman järkevää syytä :eek:

    Oletko kokeillut etsiä sopivaa virtalähdettä 12V -> kannettava välille ?

    Noitahan saa nykyisin vähän joka lähtöön jo muutamalla kympillä ja jos koneessa ei ole erillistä ulkoista muuntajaa, niin voihan siinä käyttää invertteriä välissä.
     
  13. Topias74

    Topias74 3rd gear

    Joo sen kyllä tietää miten siinä käy jos rupee ite kolvaamaan omaa boxia! :( Huonosti! Voinko mä ite muuttaa parametrejä tolla pelkällä Tuner Pro RT-ohjelmalla? Vai vaatiiko se tuon boxin kopeloimisen?
     
  14. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tuner Pro:lla kuten Tunercatillä voi editoida sitä binääritiedostoa joka luetaan alkuperäiseltä promilta. Kuten sanoin aiemmin niin voin lainata sulle sitä lukulaitetta ja myöhemmin polttaa uuden promin mutta nyt tästä tuli taas TBI keskustelu...

    Tuo aiemmin mainittu muutossarja muuttaa boksin bromin flash biosiksi jota voi ohjelmoida ajon aikana suoraan ja siinä softassa on se oppiva toiminto joka korjaa bensakarttoja BLM arvojen mukaan lukien laajakaista lambdaa ja MAP:ia.
    - Jani -
     
  15. Topias74

    Topias74 3rd gear

    Pitäisköhän tuo tuommonen sit ostaa? :eek: En mää tiedä osaako sitä silti säätää hyväks? Emäntä kyllä lupas kolvata sen piirilevyn, mut voi pentele, täytyy nyt kyl tarkkaan tuumia mihin rahansa laittaa! Mitenkä sen tuolta saa ostettua?
     
  16. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jos emäntä antaa hyväksynnän niin miten siitä voi enää kieltäytyä?
    Nyt viimeistään on aika avata PayPal tili ja sinne sitten se emännän luottokorttinumero.
    :D
    - Jani -
     
  17. Mudracer

    Mudracer Gearhead

  18. janiluo

    janiluo Gearhead

  19. Topias74

    Topias74 3rd gear

    Tosiaankin joo, onkohan tuon Tuner pro-ohjelman ja sen Flashin oppiminen sit kuinka vaikeeta, ajattelin sitä että jos sen EBL-flashin ostaa ja juottaa paikalleen, niin onko se säätäminen piece of cake vai hampaiden kiristystä? Ja mitäs sit jos päätän rakentaa uuden koneen, 350 tai 383, niin riittääkö tuo TBI enää siihen? Ja oliko siinä dynamic efin sivulla ollenkaan mahdollisuutta ostoon, vai onko sinne laitettava postia että mitä haluaa?
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    aattelin kokeilla tuollasta tupla EZ systeemiä ihan ulkonäön takia tai oikeestaan siis sen takia että näyttää Hemin ilmanputsarin alla ihan kaasareilta. Tammikuussa dynotuloksia ja kesällä ajokokemuksia...
     

Kerro tästä muillekin!