FAST EZ-EFI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Topias74, 15.11.2009.

  1. puna niska

    puna niska Gearhead

    Ite hommasin ton dynamic efin ebl flashin viime kesänä.En oo hirveesti systeemiä käyttäny ku rojekti on seissu maalarilla kohta vuoden.Tilasin sarjan valmiiks tinattuna toiseen boksiin,bobr testaa boksin ennen muutosta ja sen jälkeen.Systeemin käyttö vaati perehtymistä mutta ei ole vaikea.Boksi oppii bensa kartat ite joko omasta lambdasta tai tai laaja kaistasta 0-1v tai 0-5v ja oli siinä muitakin 0-5v anturin lisä sisääntuloja bensan paine yms.Muut muutokset sytkä egr yms.tehään biniin tuner pro:lla tai muulla.Lisä rahalla saa 8 bini paikkaa sisältävän katkasijan,voi vaihtaa valmiin binin ajossa toiseen ilman läppäriä.Muutaman käyttökerran perusteella suosittelen jos ei osaa halua tai jaksa ruveta pelamaan mega ruutan kanssa.
     
  2. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Joo kiva kerro lisää sitten kun pääset rojektilla enemmän ajeleen! Onko sulla minkälainen kokoonpano koneessa ja tekniikka muutenkin ja missä autossa? Ite oon sitä EBL-Flashia miettiny kanssa, mutta katotaan vuoden vaihteen jälkeen tarkemmin kun kunnolla alkaa taas arki!
     
  3. puna niska

    puna niska Gearhead

    Ajamisesta en tiijä joskus vuonna 2xxx .Kottero on chevyn pikkari 88 305 th-350.Koneessa on holleyn tbi,air gappi,virkeempi nokka en muista mikä,1,6 halpis keinut,edelin shortyt,siistityt orkkis kannet ja orkkis alakerta.Ei alkujaan ollu tarkotus hommata tuota ebl:llä vielä tässä vaiheessa,mutta ko kotterosta hävis tyhjä käynti heti ko meni closed looppiin,Tyhjäkäynti meni lämpimänä rikkaalle.Ebl:n boksin vaihdon jälkeen se rupes jo korjaan sitä rikkaalta oikeeseen suuntaan.En päässyt romulla ajamaan kun pari pikku lenkkiä pellolla ja hiekkatien pätkällä.
    Sitte vielä nuitten romujen tilaamisesta,yritin ruottin pojilta (creative fuel injection)kysellä nuista hiluista/tillaamisesta/hinnasta/postista,lähetin useamman s.postin ei mitään vastausta.Bobr vastas s.postiin ja tyhmiin kysymyksiin vuorokauden sisällä ja tilauksen laitettuani hilut oli täällä muutamassa päivässä.
    Lueskelin aikasemmin nuita sinun tuskailuja tuon sinun caprisen kanssa ja oisin aikasemmin tästä kommentoinu mutta meni pelkän od:n tunnuksien hommaamiseen pari vuotta.
     
  4. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Joo no mun kokoonpanon sit jo tiijätkin, mää pääsin kesällä vähän ajeleen ja sääteleen mutta on se tuskaista välillä ollu, onneks ollaan menty oikeaan suuntaan ja pääsin jopa viimeiseen kruisinkiin mukaan, kun sen verran toimi. Mutta siinä viimeisessä ajelussa oli vakio suuttimet paikallaan ja voin sanoa että paremmin se niillä isommilla kulki, välillä meni tosi laihalle kesken ajon ja lämpösenä saa sahata että lähtee käyntiin, toisilla suuttimilla ei sitä ongelmaa ollu. Onhan siihen rahaa uponnu mutta täytyy vielä sitä laittaa että saa mieleisekseen! Mm. uus sytkäboxi on jo hyllyssä ja toinen läppärunko mutta se täytyy vielä kattoo milloin sen väsää paikalleen, ja se ebl flashi ois varmaan ihan paikallaan niin sais ne seoksetkin paremmin kohdalleen!
     
  5. puna niska

    puna niska Gearhead

    Samaan loppu tulokseen varmaan pääse promeja polttamalla,ms rakentamalla,orggis Boxia huijaamalla,Mutta itelle tuo ebl:llä jäi ainooks vaihto ehoks.Se perus tekniikan toimivuus on varmaan tärkein ennen sitä compuuteria.Itellä on sytty vielä orkkis tavaraa tarkotus ois vaihtaa se jakajan boksi msd tai accel hinta vaan pomsahtaa 40 90:ppiin.
    Tuon flashin etu tulee sitte ku pääse testaan,pistää afr:haluttuun(tunerilla saa pistettyä kiihytyksen afr:n erikseen kai muistaakseni).Ajelee xx pätkän tallentaa siitä saadun afr learnin nykyseksi biniks ja alottaa uuden afr learnin.Jos tuntuu että auto toimii parin learnin jälkeen nii jonnekin syrjemmälle testaamaan,siinä ebl:ssä on se tallennus mahollisuus se päälle ja ja kiihtyvyyksiä testaamaan ja eri säätöjä kokeilemaan.
    Nii ja huonoja puolia ebl:stä bini laatikolle pitää löytää valmiiks,tunerilla ei siihen pääse kai?Itellä vanha th-350 ilman lock-up:pia oleva lodju.
    Perus säätö touhuun minun käsittääkseni hyvä systeemi ihan harkinnan arvoinen tpi säätäjillekin syttyjärjestyksen mukanen ruiskutus esim,muutos onnistuu vaan bobilla ja voi muuttaa tbi:n 8 pisteeks.
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin tuohan on seuraava askel siitä orkkisboksin promien teosta.
    Niitä säädetään ihan samalla tavalla eli WinALDL:llä haetaan ajossa BLM taululle korjauskertoimet ja korjataan niillä sitten orkkispromin bensakarttaa.
    EBL:n kanssa tuo sama voidaan tehdä boksin sisällä ja vielä laajakaistalambdan kanssa. $350 EBL:stä olis tosiaan tullut halvemmaksi kuin emulaattorin osto ja päässyt vielä helpommalla parempaan lopputulokseen. Täytyy vissiin semmoinenkin seuraavaksi hankkia.
    :odroll:
    - Jani -
     
  7. puna niska

    puna niska Gearhead

    No niinhän se on sillä en ruvennu sitä haukkuu saatinhan janikin mukaan ,kapee kaistassa käytetään orkkis blm:mmää,laajakaistassa sen voi unohtaa.Otsikon mukaset ez systeemit minun käsittääkseni iha ok parista amerikan lehestä jutun lukeneena ja ne pari muutakii,varsinkii tämmöselle tyhmälle ja laiskalle joka ei oo jaksanu osannu ja/tai ymmärrä holikkaa säätää.
    Ei ollu tarkotus ruveta ebl:n mainos ukoks mutta rupes ihmetyttämään ku täällä ei oo ilmeisesti ku muutama jolla on toi.Ku tuntuu että jenkeis toi on tbi/tpi jutuis tommone on aika monella.
    Ite ei oo täällä hirmu monesti mutta ois hauska kuulla saako joku yhteyksiä tuonne ruotsiin.
    Ja ois mukava kuulla niistä ongelmista mitä teille tulee itellä ainut ongelma oli sarja portista usbi:iin adabterin kanssa (asetukset väärin).
    No tämä varmaan riittää mulle netti juttui yheks vuueks.Mää rupeen halailee tota viina pulloo.
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Nyt olis sitte tollastakin tarjolla jos nmegasquirtti ei oo ,lähellä sydäntä:
    Well ... since the EZ ECU can drive 8 high-Z injectors, FAST has just announced an EZ-EFI kit for Port Injection! This has the potential of changing the entire EFI landscape. No tuning, a totally self learning system, with all the benefits of port injection.

    You need a port injected manifold, injectors for your HP level (must be high-Z injectors), a standard throttle body with TPS and IAC (generic stuff), and the EZ port injection kit for $875.

    Johtoineen jne ei vaikuta lainkaan pahalta hinnalta.
     
  9. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Yhden auton kokemuksella, ja toiseen nyt asentamassa. Voin suositella kotimaista Tatechia. Lite versio ei oo kallis, on toimiva, monipuolinen helpposäätöinen ja voi päivitellä parempaan halutessaan jos nälkä ja ominaisuuksien tarve kasvaa.

    http://www.tatech.fi/index.php?id=hinnasto
     
  10. studio57

    studio57 Gearhead

    mun dual quad EZ-EFI paketti on nyt paikoillaan ja dynoon menee viikon sisällä.
     
  11. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Mielenkiinnolla odotamme tuloksia myös tänne!!! :D
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    toiveet ja tavotteet on siinä 600-700hp välillä.
     
  13. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Minkäkokoinen kone? Entä muu kokoonpano ja auto? Onko sulla siinä niinku kaks sellasta ez-efi läppärunkoa?

    Ite en vielä tiedä omaan autoon että mihin moottorin ohjaukseen päädyn, tietysti kaikki haluaa helpon, halvan ja toimivan, niin minäkin, mutta mikä se on????? :eek: Ja jos ajattelee tulevaisuutta jos auto säilyy mutta tekee mieli uutta moottoria niin käykö nykyinen moottorinohjaus uuteen moottoriin?? Tai riittääkö? :-?
     
  14. studio57

    studio57 Gearhead

    tulee 68 Chargeriin johon on hiukan isonnettu Hemi motti jonka päällä sitten tuommonen EZ-EFI dual paketti joka heidän mukaan riittää 1200hp saakka... tiedä sitten mikä on totuus... noh laitoin tuollaiset että näyttäis hemi putsarin alla mahd. alkuperäisen näköiseltä kun ajatuksena on yrittää museoida se .. kokemuksia ei ole ollenkaan vielä mutta eiköhän niitä kerry kunhan tiet sulaa ja tietty kohta siellä dynossa asiat selviää myös.
    täällähän foorumilla on tietäjiä kuin meren mutaa eli ei kun kaivelemaan aiempia väittelysivustoja :rotfl:
     
  15. Topias74

    Topias74 Gearhead

    No, joko saamme dyno-tuloksia? :D Ja tietysti muutenkin tietoa miten se pelaa?
     
  16. studio57

    studio57 Gearhead

    ihan kohta, 2viikkoa niin ehkä sitten , luovuttiin jo näin alkuun f.a.s.t:n bensapumpusta ja laitettiin pari boch 044 pumppua.
    http://www.cardomain.com/ride/3837245/4
     
  17. Topias74

    Topias74 Gearhead

    OK odotellaan tuloksia! Minäkin menin hommaamaan sen ruiskun mutta ilman bensa-kittiä, mulla tulee tankin sisään muutenkin alkuperäisen korvaava Walbron 255 pumppu. Katotaan kun lämpiää enemmän kelit ja sulaa tiet niin suunnitellaan sit sen ruiskun asennusta! :D
     
  18. studio57

    studio57 Gearhead

    no niin ... tässä sen kanssa pari päivää ihmetelty... asennus oli helppoa ja electroonisesti kaikki oli maalissa heti alusta lähtien.. mutta ihmeteltiin käynti ongelmia ja polttoaineen voimakasta tuoksua ja tulppien väriä jo joutokäynnillä... kas kas ameriikan taiwan bensapaine mekaaninenmittari näytti kauniisti yli 60psi:n virhettä ja arvatkaa oliko vaikea löytää vikaa.... noh nyt tyhjäkäynti sitten seilaa kun tään tolkuttoman bensan seurauksena on lambda-antura tod.näk saanut siipeensä..
    näin meillä korjataan paska mittari ja kiitetään sitä monista turhista sähköisistä vian etsintä hetkistä.
    [​IMG]
     
  19. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Toivottavasti mun ralliputiikista ostama mittari pitää paikkansa! :eek: Tänään sain jo melkein tankin irti ja huomenna jos sais sen alas niin pääsis vaihtamaan sen punpun sinne, sit asentaan niitä muita hilppeitä! :rotfl: Joko oot päässy ajamaan? Toimiiko ajossa?
     
  20. studio57

    studio57 Gearhead

    meiltä puuttuu vielä kytkimen vivustot ja jarrut eli periaatteessa ajokunnossa :rotfl: se paska bensapaine mittari tuli tuon sarjan mukana ja siinä oli kauniisti kirjoitettu F.A.S.T .. mutta enään siinä ei lue mitään :poff:
     

Kerro tästä muillekin!