Fedex ja tullausmenettely?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja FeV-8, 4.9.2008.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Viimeksi multa veloitettiin 120€ "ylimääräistä" kun annoin jonkun toisen hoitaa tullauksen.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos tuolle fedexis itellan logistiikkeja lainassa :rotfl: .
    [​IMG]

    Tänään soitti yks naisihmeinen ja kiristi silleen että jos annan niitten hoitaa tullauksen niin se tulee mulle halvemmaks :eek: . Jos en sitä tee niin postikuluihin lisätään 40€ per paketti ja kax tulossa :mad: . Silti olen maksanu rahdin ihan perille asti jo etukäteen MOLEMMISTA.
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Ei kai Fedexillä ole edes sellaista rahtipalvelua tarjolla missä tullataan itse?
    Ei ole onneksi ainakaan miulle osunut, kun tulliin on 2-sataa kilometriä..
     
  4. lettumika

    lettumika 1st gear

    Itse toimin viimeeksi sillä tavalla että kun tavara oli lähtenyt usasta soitin yksityishenkilön asiakaspalvelunumeroon, annoin tiedot ja visanumeron ja lähtetin emailla tilausvahvistuksen. Ei tullut postiviivettä. Palvelu pelasi. Vaihdoin viellä toimitusosoitteen työpaikalle, tulee Tampereelle pikkuisen nopeammin kuin kotiin maalle ja aina joku virka-aikana vastaanottamassa.
     
  5. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Syyskuun alusta alkaen Fedex on ottaa tullauksesta sitten maksun mikä oli jotain 10-11e jos muistan oikein.

    Huomasin kun tilasin osaa Rokkiautosta mistä menikin sitten ALV:iä Visalaskulla enemmän mitä odotin ja kysyin asiaa Fedexin asiakaspalvelusta.

    Sanoivat sieltä, että tuo itse tullaaminen on periaattessa mahdollista, mutta vaatii huolitsijan tulliin ym. ym. En oikein ymmärtänyt kaikkea, mutta kuulosti kalliilta.... 8)
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ei tietääkseni voi tullata ite, Taitaa annoastaan olla mahollista nuo usan postin USPS paketit setvii ite tulissa.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nyt ne haluu osoitteen jossa on joku vastaanottamassa paketteja 8.00-16.00 välillä :eek: . Koitin kysellä että voiko ne hakea jostain niin ei voi :mad: .

    Kyllä toi USPS on sitten todella hyvä tähän verrattuna :soosoo: .
     
  8. MudMax

    MudMax Gearhead

    On varmaan jos on tulli lähellä, mutta muuten USPS;n pakettien tullauksesta joutuu maksamaan sen mitä Itella viitsii pyytää, Fedexillä tullauspalvelu sisältyy jo (hieman kalliimman) rahdin hintaan.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei sisälly koska ne ottaa maksupalvelupalkkion vielä koko hoidon päälle!!
    Mun mielestä noi kaikki pitäis olla rahdin hinnassa jonka etukäteen joutuu maksamaan.

    Nyt näköjään toinen paketti on majaillut pari päivää pariisissa :eek: .
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Ne lähettää jonkun 2CV sitikan sulle vielä vahingossa :rotfl:
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :mad: [​IMG]
    Ne taitaa muuttaa kamat patongeiksi :mad: .
     
  12. Mopar

    Mopar Gearhead

    viimekeväänä paketti oli seurannan mukaan vielä pariisissa, vaikkka kuljetusliike oli sen just heivannu pihaan, eli aina ei tuo seurantakaan pidä paikkaansa. Oli muistaakseni silloin DHL:stä kyse.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jumaleissön. Fedexiltä on tullut 4 tekstaria, kaks kirjettä ja 3 sähköpostia kahdesta paketista :rotfl: . Eikä tavaraa näy eikä kuulu :rotfl: .
    Myöhemmin tilattu USPS oli perillä tulissa viime torstaina :soosoo: , ja sieltä tuli vain yks lappu postilootaan.
     
  14. SamiL

    SamiL Gearhead

    Pariisihan se aina näyttää olevan pullonkaula noissa FedExin lähetyksissä. Harvemmin ne sieltä vielä seuraavana päivänäkään lähtevät, kun sammakonsyöjät hartioitaan kohautellen, ärrää sorahtaen ja alaleuka pitkänään ottavat rennosti... :mad:
    Parin-kolmen päivän seisokki tavaroilla Pariisissa on ihan normaalia.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mitähän tämä sitten tarkoittaa :eek: . Sitä että paketti on ollut matkalla 11 päivää mutta sitä ei ole edes lähetetty vai?
    [​IMG]

    Koitin tuolta fedexistä kysellä mutta ei ole vastattu :mad: .
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    mun ymmärtääkseni toi tarkottaa sitä että ovat yrittäneet toimittaa pakettia sulle, mut eivät oo löytäny sua.
    (joo, ei ne osaa käyttää puhelinta, itelle käyny kerran niin että "vixu" kuski on pyöräyttäny auton postilaatikon vieres ympäri eikä ees käyny pihassa.. ja toisen kerran niin että kävi pihassa muttei osannu kilauttaa mun kännyyn vaikka siihen aikaan oli ovessa lappu: jos ketään ei näy soita 0400....)
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu niin on tapahtunu. Koitin sinne jo etukäteen selittää että en voi olla millään odottamassa joka päivä kotona että joku sattuu tuomaan paketin :mad: . Ihme touhua kun annoin vielä numeron josta tavoittaa.
     
  18. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    FedEx ei ite jaa niitä paketteja, vaan joku kuljetusfirma ja käytäntö tuntuu olevan aika kirjavaa, yleensä kuskit ei soita vaan vie paketin takaisin ja vasta seuraavana päivänä, jos ne on löytänyt jostakin lapusta puh.numeron ne voi soittaa ennakkoon tai samaan aikaan kun peruuttaa autoa tontille että .... ootkos kotona :rotfl:
     
  19. ramman

    ramman Double Gearhead

    Mie oon nykyään aina pyytäny toimittaan työosoitteeseen niin ei tarvi kyttäillä kotona. Noille kuletusfirmoille kun on aivan sama mihin osoitteeseen ne niitä raahaa. Paras kun yks päivä rahtifirman täti toi paketin duunipaikalle vanhasta muistista kun olin ajutuspäissään laittanu kotiosotteen paketiin, sano vaan et oli katellu, että siulle tää taitaa olla kuitenkin niin toin tänne, aika hyvää palvelua :D
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Dodii fedex on pessy kätensä mun tavaroista ja siirsi sitten vastuun mulle koittaa ne jostain etsiä :mad: . Antoi sentään yhden kännykkänumeron josta voi kysellä. Todella perseestä koko firma :wc: .

    Kaiken lisäksi siihen kännykkään ei vastata :eek: .
     

Kerro tästä muillekin!