FHRA Finals&Estonian Finals 30.8-1.9-13

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopoilija, 4.8.2013.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Auto valmistu tälle kesälle, oli ekaa kertaa radalla heinäkuussa ja meni 9.65/250. Tuli silloin jo käytyy sitä kattelemassa, et ennakkoluuloton rakennelma ja ihka oikee kilpuri.
     
  2. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Kenen lie se punainen 67?dartti ja millä tekniikalla?
     
  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  4. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Juu, just tuota tarkoitin, näin pienen vilauksen kaukaa ja näytti kaikin puolin 67 dartilta. Siisti koppa ja tekniikka, mitenkä kulkupuoli?
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Veivin pultti poikki, kyllä siinä varmasti potentiaalia on ja tulee menemään lujaa. Kaverit on tolla autolla tuplaturboilua harjotellut jo pitkälle toistakymmentä vuotta challenegrissakin olleella wedgellä ja Hemi kyllä sysäävielä kunhan sille suodaan hetki aikaa.Kyseessähän oli vasta auton toinen kisa hempalla, edellisessä meni jo lupauksia herättävästi 9.1/249 mut nyt heti ekassa vedossa mottivaurio.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Hienoa oli muuten kuulla kun radiossa tuli ilmoitus "öljyä on tuolla kaukalossa" eli maahan ei tainnut montaa tippaa tulla, jos en ihan väärin muista.
    Jotta muistakaa pojat vati... VATI!
     
  7. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Siinä oli todella asiallinen kaukalo moottorin ja laatikon alla siks ei tarvinnut siivota öljyä radalta.Sellanen kaukalo on helppo ja halpa toteuttaa pitäis olla pakollinen
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, itekin tullu sellanen väsättyä mut ei ollu tänäkesänä kiinni. Siinä on puolensa ja puolensa; toisaalta ei tarvi sit ihan pikkuvuodoista välittää kun se kaukalo on, ne voi olla mielenkiintosia palopesäkkeitä ehkä? Mut toisaalta taas se tekee konttakallet aika tarpeettomiks ja sitä kautta poistaa kuljettajaltakin tarpeetonta stressiä. Kyl se ens kaudella täytynee taas asentaa, joutuuhan siin kyl kaikki viis pulttii ruuvaa... Ja ryhmissä joissa tota ei vaadita niin senhän ei tarvinne olla mitenkään "sääntöjen mukanen", kaikki varmaan auttaa ongelmatilanteessa kunhan vati pysyy kyydissä.
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Puhumattakaan noista kankaisista sfi- rähjädys/ -öljysuojista (mikä itselläkin on). Se kun kyllästetään öölillä ja kun saa syttymään, niin sehän palaa iloisesti mottia ja keulakuituja lämmitellen pitkään ja hartaasti vaikka kuinka niistä pienistä rakosista suihkisi vaahtoa niskaan :lol:
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Noita säksättimiä mitä itse ruuvannut.. Niin niissä monesti nuo matot olleet kohtuu öljyisiä, ne kun vuotaa milloin mistäkin, silti se suurin tulipalon pelko on polttoainelaitteissa. Ei noihin mattoihin sellaisia kipinöitä tai lämpöjä kohdistu että ne syttyisivät.

    Vaikkei se sammutusjärjestelmä ole pakollinen, miksi sitä ei kannattaisi asentaa myös siihen 14 sekan kilpuriin? Sopiva pottu, muutama metri putkea, suuttimet ja laukaisukahva.
    Ei tarvitse liekin nähdessä muuta tehdä kuin vetäistä kahvasta ja nauttia kyydistä ;)
     
  11. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Tuumasin etten ottaisi yhtään videokuvaa finaaleista.
    Syy: koska niitä ei kukaan katso.( ei nuo kyllä hääviä ookkaan) :poff:

    kesän videoita neljästä eri kisasta on katsottu keskimäärin 20-100 krt :wc:
    Kuvia taas katsotaan tuhansia kertoja.

    Petin lupaukseni ja kuvasin muutaman lähdön jotka liitin yhteen 3 minuutin pötköön.

    Lupaan olla kuvaamatta yhtään lähtöä enää tänä vuonna :rotfl:

    linkki videoon --> http://www.youtube.com/watch?v=8yCbt0D0 ... EMvAlRKkSQ
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  13. 120ZZZ

    120ZZZ 3rd gear

    Olen katsonut monta videota sulta Miksu tänä kesänä.Huomasin että jos ei katso videota loppuun eli hyppää jo ennen loppua seuraavaan videoon,niin mun kone ei näytä että videota olis ennemmin katsottu.Elikkä ehkä silloin toi yuutuubin järjestelmä ei laske videota myöskään katsotuksi?
     
  14. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Siinä on vaan muutama muuttuja :eek:
    Nykyisellä canonin järkkärillä saa kuvattua Full HD kuvaa mutta mutta mutta,oma tietsikka ei jaksa pyörittää noita HD videoita koneella ja toiseksi niiden lähettäminen youtubeen kestää useita päiviä kun ei oo mitää 100 megan kuitu yhteyksiä.kolmas mutta on se puuttuva HD näyttö päätteltä.
    Noi yllä olevat on kuvattu pienimmällä resoluutiolla mitä kamerasta saa valita :D

    Noi hidastukset yms. on kyllä mageita ja nostan hattua kaikille jotka jaksaa editoida,saksia,pätkiä,textittää jne...
    Mä pistän raakana tulemaan ilman mitää jippoja eli LUOMUNA :rotfl:


    Ja tähän loppuu vielä totuuden jyvänen :eek:

    Parhaat kuvat ja videot on niitä jotka on kuvattu,jälkeenpäin on turha pyllistää. :pinup:

    PS. Tossa tuupini katsotuin video,eikä ole edes laadukas :poff: http://youtu.be/TFDeOCgvLYU
     
  15. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    No jos saisitte valita kahden tunnin siivous tauko vai kaukalo auton alle kumman valitsisette?
     
  16. Jeemu1

    Jeemu1 1st gear

    Kyllähän tuo hyvä systeemi on. Priuskalla ollu Datsunis moinen jo useemman vuojen.

    2011 Priuskalla totaali psko motori ihtesä Kalajoella, ei kauaa tarvinu rataa entistää et ajoja saatii jatkaa. Osia keräiltii kaukalon päältä varikolla.

    Kuvii http://jeemu.kuvat.fi/kuvat/Biilit/Kimmon+402m+Datsun/tuhoja/
     
  17. triniemi

    triniemi Gearhead

    SPETissäkään vaippa/kaukalo ei ole pakollinen, mut mä hommasin sellasen sen jälkeen kun tulin veivien särötarkastuksesta ja yksi oli melkein poikki. Siinä ei kissaa sanota kun on rasvat renkaan alla ja auto katollaan sannalla, että voi olla halpakin vakuutus. Eihän se mitään 100% suojaa anna, mutta parantaa mahdollisuuksia kuitenkin paljon.
     
  18. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Nitro brätkät on sellaisia pelejä jos haluaa päästä ajaan on lähes pakko rungon alla olla joku pelti keräämässä tippoja muistan kun jaskan kanssa vuosia sitten santa podissa ei meinattu saada ajaa ollenkaan aina lähettäja huomas jonkun tipan silloin olis kaukalo ollut tarpeen siihen kun teippaa vielä kerroksen öljynimumattoa niin hyvä tulee tosin matto pitää olla palamatonta materiaalia.
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä vaippa ollut koko ajan kun Camarolla vedetty ja tulee Cobalttiin koko matkalle eli laatikkokin saa suojan eli ei pitäisi jatkossakaan tippua öljyjä radalle!!Maksaa muuten vähemmän kuin pikainen kuppilassa käynti!!
     
  20. gremlin

    gremlin Gearhead

    Pelastin aikoinaan Ruottin mestaruuden itelleni kun oli pyorassa tollanen levy rungon alla missa siljalinen (sponssaama) pyyhe. Startissa paluupuolen oljyletkusta alkoi lentaan oljya muttei onneks radalle yhtaan.
    Samalla rukilla, samaisen levyn puuttumisen takia Liru Liukkonen havisi Euroopan mestaruuden pari vuotta aikasemmin kun liputettiin radalta startissa parin tipan takia, ja siihen jai ajot!
     

Kerro tästä muillekin!