FHRA Nitro Nat`s 4.-7.7-2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Mopoilija, 10.6.2013.

  1. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Komppaan ataa ja kautsia tuosta harrasteajoneuvoparkista.
    Ei luulisi olevan mahdoton ajatus järjestää, olihan nytkin erikseen aidattuna parkkialue VIP-vieraille ja lehdistölle.
     
  2. askom

    askom Gearhead

    Huomasin videota kyseisestä lähdöstä (katso linkki) tehdessäni, että on Tanskan maalla kellotkin hitaita! Rengas alkaa savuta 2.82 sekunnin kohdalla, jolloin ollaan noin 30-40 metriä ennen kasimailia. :argue:
    Vai liekkö hidas rasepakki? :wc:
    Ja sitten 3.3 sekunnin kohdalla savun tulo jo loppuu.
     
  3. S-A

    S-A Gearhead

    Neljä päivää motorsporttia. Nyt on sunnuntainkin kuvat saatu osoitteeseen motorsport.kuvat.fi

    Kiitos järjestäjille. Kaikenkaikkiaan hieno kilpailu. Ainakin näin katsojan näkökulmasta. Ei tarvinnut pahemmin viettää aikaa autojonoissa, ja mutkaradalle järjestetty parkkis oli varsin toimiva ratkaisu. Mutta se hinta... Itse olin varsin tyrmistynyt kun selvisi että maksan siitä kolmena päivänä viisi euroa. Olisin toivonut että neljän päivän lipun lunastaneille olisi tarjolla kokoaika parkkilippu. Esim. 10€ hintaan.

    [​IMG]
     
  4. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Kyllä tästä VSP;n tekemästä viime vuoden kausikoosteesta näkee selvästi kuinka jäykkärunkoinen pomppii vasemmalla radalla. Siinä ja siinä, ettei keuli juuri tuossa 300 metrin kohdalla... Eikä varmasti johdu Y-lohkon tuottamasta voimasta. Ihan tän pätkän lopussa Heiskasen putkea vastaan ajetussa lähdössä.
    https://www.youtube.com/watch?v=OEIeutUSfXU
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kattos, meniskö siellä radan alla joku kanava mikä on luhistunut, näyttää niin terävältä toi pomppu ja olevan vielä ennen sitä kuorkkien ajoreittiä.
     
  6. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  7. TheTintti

    TheTintti 2nd gear

  8. NikkeNakkertton

    NikkeNakkertton 1st gear

  9. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Olen aina puolustanut rataa ja väittänyt että ne pomput ei ole niin pahoja kuin väitetään mutta nyt myönnän olleeni aivan väärässä.
     
  10. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Itse kaipasin montakin kertaa roskapyttyä. Joko liikuin väärissä paikoissa tai sitten niitä ei vaan ollut riittävän tiheään.

    Ei mulla muuta lisättävää.
     
  11. nsa

    nsa 1st gear

    Oho! taijat pate-68 olla eka fyyra:lainen kuka myöntää virheesä ja ton et siin radas ylipäätää on mitää pomppui

    Kyl se vaa niin on et tol alastaron radal voi ruveta heittämää kolikol voittajan, tai sehän se voittaa kuka pysyy pyörillää maaalii asti eikä osu kaiteesee.
    Nyt ne oikeen radan pomput huomas viel selvemmin ku se keltain lakasu traktoriki näytti pomppaavan niis töyssyis.

    Välil toi toiminta muistutti enemmän jokkis kisoi romun määrältää

    Mut kaikis kolmes kolaris turvavarusteet osotti toimivuutesa ja kuskit selvis henkisiä vammoja lukuun ottamatta kunnossa
     
  12. PasiU

    PasiU 3rd gear

    Mielenkiintoista keskustelua radan kunnosta ja ihan asiasta.

    Pari faktaa. Perjantain jälkeen Pro Stock ja Pro Mod luokissa moni varsinkin länsinaapurin kuski oli erittäin kuumana radan huonosta kunnosta. Myös pyöräpuolella varsinkin Pro Stock Bikessä radan kunto puhututti. Savolaisen Timpallakin Suzuki löi tyhjää loppumatkasta vasemmalla radalla ja se ei ollut liian kireistä säädöistä kiinni. Itse näin telemetrian. Pomput ovat myös oma lukunsa ja ne näkyy videopätkissäkin. Myös aina positiivinen Anita näyttää Eurodragsterille hiukan kritisoineen rataa ja se jo kertoo jotakin.

    Nyt vain syyttelyn sijaan pitäisi lyödä lajin harrastajien päitään ja voimiaan yhteen ja miettiä mitä tehdä. Elämme melko kriittisiä aikoja. EM-kisoille on ottajia. Kunmadaras ja Gardemoen himoitsee omia kisoja ja molemmat radat ovat valitettavasti aivan yhtä hyviä tänä päivänä kuin Alastaro. Molemmissa on myös panostettu hommaan ja odotetaan kieli pitkällä kisoja. Santa Pod ei hevillä luovu kahdesta kisastaan ja Tierpkin haluaa kaksi kapinaa. Hockesta ei pr-syistä voida sarjassa luopua vaikka ajettaisi luistinradalla. Jos Alastaro menettää EM-kisat laji kuolee Suomessa. Tämä on valitettava fakta. SM-kapinoiden yleisöllä ei lajia ylläpidetä, joten nyt olisi jotain tehtävä. En vain osaa sanoa mitä, mutta mukana ollaan jos hyviä ideoita syntyy...

    Kiitos ja anteeks...

    PasiU
     
  13. supo

    supo Double Gearhead

    Asia tärkeä eli nyt kaikki viisat päät yhteen ja asialle positiivinen loppu!!Eli saadaan baana kuntoon!!
     
  14. nalle71

    nalle71 Gearhead

    niin kuin sanottu jo muutaman vuoden jotain tars tehrä mut komppaan omaa sanomista tulkaa järkiinne sekä fyyra että tupala
     
  15. supo

    supo Double Gearhead

    Nalle 71 uskotko jos ei olisi yhtään valitusta tullut oikeitten päätöksien jälkeen niin molemmilla radoilla ajettaisiin tosi kovaa asiallisilla radoilla!!
     
  16. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Ehdotus
    Perustetaan työryhmä FHRA/TUPALA ja selvitetään mitä kyseinen projekti vaatii
    Sen jälkeen puretaan projekti pienempiin osiin jakatsotaan kustanukset
    Minulla on sellainen tunne että FHRA n sisällä on valtavasti voimavaroja
    Ja suhteita mitä edesauttaa projektin läpiviemistä. Tämä olisi aikamoinen
    Voimannäyte FHRA/TUPALA ja se pitäisi onnistua jos autamme radan
    Korjaamisessa KERHONA.Kyseessä olisi WIN/WIN tilanne
    P.S Olen KÄYTETTÄVISSÄ jotta ei olisi taas pelkää tyhjää puhetta
    NIXXON
     
  17. askom

    askom Gearhead

    Kun olen silmät ristissä tuijottanut lauantain toisen kvallilähtöni videota (otettu takaviistosta lähdöstä, ajoin oikeaa rataa), ja siinä kesken matkan tapahtuvaa pikku "heilahdusta" kohti kaidetta, taytyy myötää että on siinä pomppu, ainakin jonkinlainen.
    Syy, miksi niin tarkasti pyrin juuri sitä videopätkääni tuijottamaan, on siinä, että yritän löytää ajovirheeni, joka johti siihen etten saanut löysäämättä oikaistua pyörää irti kaidetta kohti menevältä ajolinjaltani. Analysointini kautta yritän hakea korjausta olemattomaan ajotaitooni... näilläkin vuosilla siinä on petrattavaa, mitä en toki julkisesti myönnä :p

    Jospa nyt juuri otettujen pikku unien jälkeen taas sitten sunnuntain videoiden kimppuun, kun ei viitsi yöllä nurmikoitakaan leikellä.

    PS.
    Täytyy sen verran editoida luettuani yllä olevat pari-kolme viestiä, että olen jokseenkin samaa mieltä (eli emme saa syyttelemällä mitään aikaan, rakentavasti ja yhdessä voimme auttaa). Ja että olen mukana positiivisella asenteella radan kuntoa edesauttavissa hankkeissa. Kannattaa myös kaikkien muistaa, että vain tulevaisuuteen voimme vaikuttaa, eilinen meni jo!
     
  18. nalle71

    nalle71 Gearhead


    Varmaan on valituksia tullut mutta onko se syy siihen että rataa ei kunnosteta epäilen suuresti, koska mutkarataa on asfajtoitu ja tehty lisälenkkiä
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tuskin sen radan pinnoittamiseen on mitään tarvetta niin kauan ku EM ja SM kisat pystytään siinä ajamaan.
    FHRA:n intresseissä on tehdä mahdollisimman suuret voitot ja jos rata pinnoitettais uudestaan niin todennäköisesti FHRA joutuisi siitä maksamaan suurimman osan koska on ainut joka tarvitsee laadukasta strippiä ja ainut joka tekee kunnon hillot radalta.
    Ei se vaadi kuin yhden välivuoden niin FHRA on kiljuen pinnoituksen kimpussa. Tänä vuonnakin taisi tulla lippu yms. tuloja yli puol miljoona yhdestä viikonlopusta.
    Ratayhtiö kyllä ilmoitti tänä vuonna stripin pinnoittavansa mutta se sitten tyssäs johonki... voi vaan arvailla...
    EM:t loppuu kuitenkin suomesta saman tien ku nitroista loppuu suomalaiskuskit.
     
  20. askom

    askom Gearhead

Kerro tästä muillekin!