FHRA SM1 Motopark 25.-26.5.2024

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja S-A, 28.5.2024.

  1. S-A

    S-A Gearhead

  2. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Kerrankin( usein toukokuussa) kelit kohdillaan.Ei tarvinnut tiirailla taivaalle, alkaako sataa...
    Suurin harmi nykyinen talous tilanne,monella on kalustoa olemassa,mutta kulut sitä luokkaa,että ajaminen jää väliin.
    Iso arvostus niille,jotka mukana ovat.
     
    Herje tykkää tästä.
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Jaa-a. Edelleen 63 nimeä listalla seuraavaan kisaan. Naamakirjan mukaan vintage laitteita on Porissa viivalla yli kymmenen, Motoparkissa yksi.
    Eivätkö nämä "historicit" voisi FHRA:n kisoissakin ajaa kilpailunsa loppuun lauantain päätteeksi kun ei vissiin kaksi päiväinen kisa innosta?
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

  5. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    930BiT tykkää tästä.
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Tosiaan kova osallistuminen on näköjään Vintage,Stock/super Stock ja Original luokissa,Street luokissa ei taida olla enää ketään?
     
  7. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Kuulenko vaimeasti sm-sarjan kuolinkorahduksia.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    64 tiimiä. En nyt sanos kuolin korahduksia, mutta kaukana ei olla.
    Nyt teen raa´an vertauksen. Drifting porukalla on videon julkaisun jälkeen yleensä tunnissa kymmeniä tuhansia katsomiskertoja. Jopa Never heard tiimeillä on tuhansia.
    Miksi näin ei ole Drag Racing tiimeillä?
    Onko se perus, että Suomalainen mies ei puhu, eikä pussaa ja ei saa pillua (tämän sano eräs ison yökerhon nais DJ kun illasta toiseen olin itestään) vai mikä?
    Eikö tehdä tarpeeksi kontenttia? Ja ei, pelkkä 2min pätkä ajosta ei riitä. Kuskin on myös sanottava jotain. Vaikka se latteus että Race vas good but tires was bad, on jo jotain.
    Ja yhteistyö... Kaukonen66 yms on tuhansia katsojia, niin tehkää joku yhteistyö. Ajatte Kaukosen drifting autoa ja Kaukonen kyytiin tai ajamaan varttia...
    Ei tätä kuolemaa voi vain sälyttää FHRAn niskaan.
     
  9. supo

    supo Double Gearhead

    TD 3,Stock/Super Stock 2,Pro Street 4,Spet 9,Pro Et 7,OS 1 ja Vintage 1 autopuolen osallistujat SM 2 kisaan.Joitakin testaajia Pietilä,Mikkis,Hellman. eli ei hyvältä näytä.Seuraava kisa Kauhavalla varmasti alkaa näyttämään mihin suuntaan homma kääntyy.Ps.tänään pelipaikalle.
     
    Muokattu: 6.6.2024
  10. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    No kuultuna nykynuorison kommentoimana varttimailivideo vs. drifting " Vittu äijät ajaa suoraan eiks niil oo rattia":D
     
    Araldite73 ja Fuselage tykkäävät tästä.
  11. homer

    homer Double Gearhead

    Tämä on suuntaus monessa muussakin moottorilajissa. F-cupin (rallia) seuraavaan kisaan on ilmoittautuneita noin 120, kymmenen vuotta sitten vielä karsittiin osallistujia (olikohan maksimi 220). Historic rallicuppia taitaa kiertää noin 50 kuskia vaikka sopivaa kalustoa olisi tässä maassa kai kolmin/nelinkertainen määrä. Rallisprinttejä on jopa peruttu vähäisen osallistujamäärän takia.
    No, näillä näkymin suuntaan lauantaina Motoparkiin.
     
  12. ei hirveästi kiinnosta nuorempaa kansaa, aika vähän kiinnostaa ns. keski-ikäistä amerikanautoilijaakin. Kun kauhavalla ollut kisoja, aika harva ns. jenkkiautoilija vasenkätiseltä alueelta ja täältä Etelä-Pohjanmaalta vaivautuu raahautumaan 20-80km matkan päähän kotoaan. Itsekin olen ollut kiireinen, mutta silti yrittänyt yhtenä tai kahtena päivänä mennä katsomaan, ainakin puoleksi päiväksi.

    Toinen on sitten kisaajat, joille kaikki on kallista. En kisahommaa vielä ihan hirveän kalliina pidä. Ralli, Rallisprint, Rallicross... pelkät rengaskulut on jo isommat kuin drag racingissa kokonaiskustannukset. Toki ilmoittautuminen ja muut jutut maksaa, mutta niin ne maksaa muissakin moottoriurheilulajeissa.

    Mökittyminen on varmaan kisaajien kansantauti. Jos on paljon kolunnut kisoja pitkällä aikajaksolla, jossain kohtaa tulee semmoinen tunne että nyt saa olla ja kalusto jää talliin....
    Itse voisin mennä ajamaan jotain jarruluokkaa jonnekin, jos ei tarvi tehdä isoja juttuja ja jos sais jostain vanteet 28 10:5-15 slikseille. Menin huonolla hetkellä myymään Supolle vanteet ja radial sliksit.... Sitä saa mitä tilaa.
     
  13. Keme

    Keme Gearhead

    Semmonen havaintokin on tullut tehtyä youtubesta täs keväällä, et jokkiksen rakentelu- ja kisavideoiden määrä on kasvanut tosi paljon. Siinä lajissa on kuitenkin laitteet myynnissä joka kisan jälkeen 2000 eurolla, joten touhun salailuun on jopa jotain perusteitakin.
     
    Herje tykkää tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Taas teen raa´an veon, Asfalttikunkku ja esim Martelius. huimia katsoja määriä, Ja onhan siellä myös Tony mukana. Eli yhteistyö pelaa ja pitääkin.
     
  15. Keme

    Keme Gearhead

    Marteliuksen 12.6k tilaajan kanavalla on juu rajut luvut. Isoilla tuppaa olemaan.
    Pidän suht ok suorituksena sitäkin, et 670 tilaajan jokkiskanavalla sai Asfalttikunkun tiimoilta melkoisen pienen efortin rakentelu- ja kisavideoille näyttökertoja 42k ja katselutuntejakin 1500. Noiden videoiden keskimitta varmaan noin 4 minuuttia ja kuvattu ihan vaan puhelimella. Et ei sen videotuotannon tarvi olla mitään ihan megaisoa ja tilaajamäärien kymmeniätuhansia, ni silti sillä hommalla voi saada jotain näkyvyyttä joka voi sit johtaa johonkin.
     
    Herje tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!