FHRA Summer Nationals 21.-22.7.2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 12.7.2012.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Nimimerkki "Epätietoinen maalta" utelee syytä tähän S/SS -boikottiin?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Syy lienee toi pito. Vaikka Supo tossa tervetulottikin SS-hemmoja tonne Spettiin/Pettiin, niin niiden tekniikka on kuitenkin aika herkkää ja kallistakin verrattuna tyypilliseen brakettikilpuriin. Siel on edellisinä vuosina ollut ongelmaa joillakin autoilla ja sitä kautta kai monet katsoo viisaamaks olla menemättärikkomaan kallista kalustoa. Kuten yks kanssakilpailja sano ku oliln hyvinkäällä suddaamassa, et hän ei tuu ku näis ei oikeestaan saa muuta kun mahdollisuuden kaataa autonsa.
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Totta, ja viela se etta S/SS vankkurit pakkaa usein olemaan niin pienilla, tai siis kapeilla renkailla kuin mahdollista.
    Turhaa satasten hukkaamista vierintavastukseen.
     
  4. Henski

    Henski 1st gear

    Käytäntöhän näissä siirtotapauksissa on ollut, että katsastus-(100) ja bonuspisteet(500)siis yht.600 jää siihen ryhmään mihin alunperin ilmoittatunut. Kisan mukaiset pisteet sitten menestyksen mukaan siihen ryhmään missä ajelee. Säännöissä sanotaan, että pisteet ovat henkilö- ja ryhmäkohtaisia, joten ansaitut pisteet eivät voi siirtyä ryhmästä toiseen. Ihmettelin vaan tuota Puten ensimmäistä spekulointia 1000+ pisteistä alkuperäiseen ryhmään,jos myös lisäksi olisi saanut osallistua toiseenkin ryhmään samassa kisassa.
    Toinen asia mihin olisi kiva saada yksiselitteinen vastaus on se, että milloin katsotaan kuskin osallistuneen kilpailuun. Esim. lisenssi menee vanhaksi jos viisi ajamatonta vuotta täyttyy. Riittäkö että on ilmoittautunut(maksanut) vai pitääkö myös saapua paikalle. Pitääkö olla autokin mukana ja jopa katsastaa se. Vai pitääkö lajitellakin tai jopa osallistua pudotuskisaan?

    Sorry ei liity millään tapaan Kalajokeen, mutta tulipa vaan kieroon mieleen :oops:
     
  5. W201

    W201 3rd gear

    :eek: Johtoryhmän kokous 14.9.2011

    Päätettiin kilpailukaudesta 2012 seuraavasti:
    • FHRA päättää ajettavat kilpailuryhmät 15.2.2012 mennessä.
    Kaikki toteutettavat kilpailuryhmät ajetaan ja pisteet jaetaan yksittäisen kilpailun osallistujamäärästä riippumatta.


    :eek: Johtoryhmän kokous 13.2.2012

    Päätettiin kaudella 2012 ajettavat ryhmät.
    CUP-Ryhmät:
    PET/SET
    STREET (B+C+D)
    JRD
    SM-Ryhmät:
    SPS
    SPET
    S/SS
    OL

    :eek:
     
  6. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä tiedossa S/SS autojen tekniikka hommat mutta oli puhetta Mannisen porukan kanssa Kalajoella ja niillä ei ongelmaa ajaa vaikka esim. Pet luokassa jatkossakin.En ottanut kantaa muista S/SS ajajista kun en tiedä heidän kantaa!!!
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Bracketiähän nuo S/SS kilpuritkin ajavat eli ei se periaatteessa poikkea hirveen paljoa SPET/Pet touhuista kuin lajittelun osalta, jossa ei ajeta reaktioajoista vaan indeksejä vastaan. Kyllä kuulemma Mannisen autossa pitoa löytyi, kun etufillarit nousivat Kalajoellakin komeasti ilmaan olivat siellä pitkään. Eiköhän muutkin kuskit olisi sitä pitoa yhtä lailla löytäneet.
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Tuo esittämäni 1000 pistettä on sama kuin ensimmäisen kierroksen häviäjä pisteet. Mielestäni aktiivisuus pitää palkita.

    Lisenssi menee vanhaksi viidessä vuodessa ja sen voimassa pitäminen vaatii vähintään yhtä kilpailua eli vähintään sitä yhtä lajittelulähtöä.
     
  9. mafo

    mafo 3rd gear

  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Omalla lailla reiluuhan toi olis tolleen mut taitaa jo ainakin useamman vuoden ajan sääntöjen mukainen käytäntö olla ollu toi jotta ilman yhtään omassa luokassa ajettua lähtösuoritustakin paikalle saapunu aktiivi saa suoritetusta katastuksesta ton 100+500 eli 600 pojoa.
    Sama tilannehan kuskin kohdalle koituu silloinkin kun oma luokka ajetaan mut auto hajoaa heti ekassa lajitteluvedossa tai jokaisessa yrityksessä niin ettei pääse maaliviivan yli ja jää siten ilman yhtään aikaa eli siitäkään aktiivisuudesta ja yrittämisestä ei saa kuin noi vaivaset 600 pistettä kotiinviemisiks.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Lähdössä ilmeisesti tuota pitoa on reippaasti, viime vuonna saatiin n. 2.5G lähtöön kiihtyvyyttä, reilun sekunnin se ilo kesti ja sen jälkeen savuiksi...
    Loppu radan pidosta ei oo hajuakaan.

    Eikö noita kovia vehkeitä pysty pehmentämään lähdön jälkeen jotta voisi ajella loppuun asti pumppaamatta?
     
  12. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Tämänviikkoisen sääntötulkinnan mukaan saat ne 500 bonuspistettä vasta jos ajat kyseisessä ryhmässä lajitteluajan. Niitä ei saa katsastuksesta.

    Nyt sitä ei sitten kaiketi voi ajaa kahdessa ryhmässä samalla autolla joten kumpaan ne bonuspisteet sitten annetaan ?

    t,Antti
     
  13. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    Putten kanssa samaa mieltä! Kunnolla S/SS pisteitä tytölle kun tuli ajamaan!
    Mutta ehkä S/SS kuskit haluaisivat ajaa pumpuli pussissa jatkossa että ei vaan käy kuinkaan!? Jos FHRA on kerrankin päättänyt että ryhmiä ajetaan niin sitten pitäisi myös ajaa.
    Jos kone vaurioita pelkää niin ehkä joku toinen harrastus tai ryhmä olis parempi?
    Pito ei välttämättä ollut maailman paras mutta toisaalta rata on sama kaikille ja muistaakseni muutama auto keuli että ainakin lähdössä oli pitoa sen verran.
    Oli hyvä tapahtuma ja kiitokset järjestäjille!
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Toissavuonna tultiin kalajoelle ja katsastettiin auto. Koitettiin myöskin ajaa mutta auto ei koskaan toiminu lineuppiin asti. Saatiin se 600pistettä.
     
  15. HEmiTERO

    HEmiTERO 1st gear

    tänä vuonna ainakin aikaisemmissa kisoissa on ollut käytäntö jos et ole saanut lajittelu aikaa niin olet saanut vain 100 pistettä.selviää kun katselee tänän hetkistä pistetaulukkoa.
     
  16. Looski

    Looski 3rd gear

    joo mulle ainakin tuli vain 100 pistettä alastarosta kun en saanut lajitteluaikaa ja tipuin ekassa pudotuksessa.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Olen kuullut, että tossa on taustalla isompikin hässäkkä, mut sokkiukot puinee noita omassa salaseurassaan. Eli et jotkut kilpailijat olis asettaneet edellytykseks sarjaan ilmottautumiselle sen, ettei Kalajoella aja ryhmässä kukaan. Muuten ei oltais saatu sarjaan ilmottautuneita tarpeeks kun se jo nytkin oli kortilla. Ton kaltasta politiikkaa kulisseissa tapahtunee ja kaikilla toki on sellaseen oikeus, koittaa vaikuttaa haluamallaan tavalla ja omista lähtökohdistaan. Jos ei jotain huvita jossain ajaa, ni sithän se ei aja, as simple as that. Ei siel Kalajoella oltu mekään, mut siihen syynä ei ole rata, raha eikä olosuhteet vaan laiskuus = kauas on pitkä matka.
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin, sehän vaatii vain soiton toimistolle ja pyytää vaihtaa ryhmän mihin on ilmoittauduttu. Ei tuu pojoja, eikä kettuiluita jos noin on sovittu. Samaisesta syystä joku vuosi takaperin SG -ukkoja suhasi mm. supercompissa ja Reessä matopurkissa :lol:
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Ja nythän ei ajeta kummankaa SG ja SC,kyllä luulen että tuollainen temppuilu johtaa luokan kuihtumiseen ja poistuu sillä jos joku uusi haluaa panostaa niin varmasti on joku muu luokka kuin S/SS.
     
  20. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Tuollahan oli talvella SC autoja mutta he eivät saaneet ajaa SM sarjaa vajaalla alle 10 porukalla.

    FHRA poisti koko luokan Suomesta, tämä ei yhtään auttanut sitä asiaa että jotkut olisivat halunneet ajaa EDRS pisteistä kohtuu kustannuksilla.

    Talleihin jäi heti ainakin 5-6 SC autoa, kaikilla ei ole halua siirtyä muihin ryhmiin.

    Uskon että Suurin osa SC teameista olisi ajanut myös Kalajoella jos vain luokka olisi ollut olemassa.

    Nyt olisikin sitten vuoro vaihtaa takaisin SC kaudelle 2013 ja S/SS saa huilata ja kerätä voimia täyden SM sarjan ajamiseen.

    t,Antti Kivinummi
     

Kerro tästä muillekin!