Fiat 131

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 25.5.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko mahdollista vaihtaa 1.6 ohc:n tilalle 2.0 tc? Tarviiko alustaan vaihtaa osia et saa leimalle?
     
  2. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    En nyt jaksa muistaa, mutta muistaakseni 131:stä tehtiin 2000cc koneella.
    Hommaan riittää silloin pelkkä muutoskatsastus kun jarrut jne ovat samat kuin 2000 mallissa (eli selvitettävä on 1,6 ja 2,0 mallien jarru, jousitus jne erot)
    Sillä onko kone ohc vai TC ei ole merkitystä.

    Jos nyt muistan oikein (eli sen että ko kapinetta on tehty myös 2,0 koneella) niin silloin 2,0 ei ole ainoa vaihtoehto vaan siihen voidaan vaihtaa myös vielä isompi kone.

    Tarkat pykälät löydät eyeball Productsin linkeistä (Lakilinkit) tai suoraan täältä (5§)

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Eyetech 2002-05-25 21:03 ]</font>
     
  3. xtremer

    xtremer 1st gear

    2.0 tc löytyy mirahirviötä, kylmähermonen jätkä heittää 2.0 tc ja väittää inssinöörille, että se on 1.6.
    Kun tc koneita ei päältäpäin erota.
     
  4. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Mutta miksi tekisi näin? :???:
     
  5. lake ender

    lake ender Gearhead

    Tämä ei oikeastaan liity mirafioriin, vaan Fiatin twin cameihin.
    Mirafioria tehtiin 1400, 1600 ja 2000 tc koneilla. Kaikki koneet näyttävät päällepäin samoilta, alustoista ja jarruista en tiedä mitä eroavaisuuksia on.
    Pari vuotta sitten näin 850 Abarth replican.
    Kaveri oli saanut luvat 1400 tc koneelle, mutta koska 1400 on todella harvinainen kone Suomessa oli laittanut sitten siihen 2000:sen...Vaikka kone oli vakio ja yhdellä tuplalla(lupien takia) niin kyllä lähti....Onnistuisikohan enää?
     
  6. xtremer

    xtremer 1st gear

    Itse tein aikoinaan suurinpiirtein noin !

    1.3 työntötanko -> 1.6 tc
    katsatutin sen 1.4 tc:nä, vai meniköhän se peräti 1.3 vakiona läpi. Pieni konttori nääs.
    Itse olin silloin alle 18 joten jouduin käyttämään kaveria, joten ei paljon ole muistikuvia.
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mutta miksi? Käyttämällä 2000 racingiä vertailuautona saa 2,0tc:n nokille ihan luvallisesti?
    Tuollaisella virityksellä kun ajaa kolarin ja joku huomaa koneen vaihdetuksi niin voi voi, eipäs vakuutus korvaakaan tai jos korvaa niin vain osan. Siinähän kaivatte omaa takataskuanne.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    edelleenkään "fiat tc" ei tarkoita "fiat twin cam" vaan "fiat tourismo competizione". vaikka kone onkin twin cam, nimi ei tule siitä.
     
  9. xtremer

    xtremer 1st gear

    Muistaakseni jonkun autospeksin mukaan
    TC-koneilla (supermirahirmut) varustetuissa oli raideleveys hieman leveämpi.
    tiijä häntä ????
     

Kerro tästä muillekin!