Firebird Esprit -76

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja PipsaRa, 13.5.2016.

  1. PipsaRa

    PipsaRa 1st gear

    Alatukivarren puslien vaihto.
    Onko itse tehtynä kuinka työläs?
    Antaisitteko mieluummin toisen tehdä?
    Ja nainen siis vaihtamassa
     
  2. PipsaRa

    PipsaRa 1st gear

    Riittääkö iskunvaimentimen irroitus alapuolelta, ja kierrejousen kiristys tiukkaan.
    Tippuuko se alatukivarsi helposti niin?
    Onkko holkkien pultit yleensä löystyneet, kannataako siis ostaa valmiiksi jo uudet?
     
  3. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Enpä ole itse ko vehkeeseen moista tehnyt mutta ei noi nyt yleensä kovin kummoisia hommia ole. Riippuu onko mitä työkaluja saatavilla että kuinka työläs, toki myös oma perus osaamisesi vaikuttaa . Prässi yleensä helpottaa mutta voihan noita ilmankin vaihtaa. Sopivalla jengatangolla, prikoilla ja putkenpätkillä/hylsyillä voi tehdä purku/asennustyökalun. Purku onnistuu myös rikkomalla eli porailee kumin rikki jotta sisempi holkki irtoaa niin tukivarteen ei jää kuin ulompi holkki jonka voi varovaisesti halkaista esim rautasahan terällä, jonka jälkeen se lähtee helpohkosti ruuvarin ja tarvittaessa vasaran avulla irti (koputtelee ruuvaria tukivarren ja holkin väliin, varoo vaan ettei ihan kauheasti rikkoisi tukivarren pintaa)

    Pulttien kunto selvinnee purkaessa yleensä itsellä olleet kunnossa.

    Sukupuolella ei mielestäni ole merkitystä työn suorituksessa ;)

    Jos ekaa kertaa touhuaa ja vehkeet vajaavaiset (työkalut ;)) niin kannattanee varata aikaa ainakin päivä niin ei pitäisi tulla kauhean kiire toki jos paikat jumissa ja/tai ei oikeita työkaluja niin voipi olla tekemätön paikka, vaikea arvioida näillä tiedoilla.

    Apuja varmaan löytyy alueesi harrastajista jos ilmoitat paikkakuntasi.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Tämä homma on aika ronski,eli ei vaadi suurtakaan älykkyyttä,mutta sitävastoin Härski Hartikaisen autokorjaamo-otteita.
    Omassa tapauksessa (Camaro-79) joka on samanlainen eo.kohteessa kuin Firebird.Kumit olivat todella hyvin kiinni tukivarsissa,ja teurastin ne pois koloistaan porakoneella reikiä täyteen ja sit pillillä polttamalla ne irti.

    Jos sulla ei ole kokemusta tällaisesta vähän rajummasta hommasta,tai tunnet itsesi epävarmaksi vaikkapa jousien irroittamisessa,niin kantsii tosiaan ilmaista missäpäin Suomea asut,ja uskoisin että joku pitkätukka tai kaljupää ilmaantuu paikalle jeesaamaan.
     

Kerro tästä muillekin!