Fleetside 4.3 1991 Puhallus moottori ongelmia.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja L.valppu, 23.10.2016.

  1. L.valppu

    L.valppu 1st gear

    Terve.
    Elikkäs puhallus moottori huutaa aivan täysillä että hiukset lepattaa,eikä nopeus kytkimestä tapahdu mitään. Vastus vaihdettu eikä mitään apua, eikä myöskään vastuksen ohituksia näyttäny olevan äkkiseltään katsottuna.
    Mikähän tuota vielä vois vaivata?

    Kiitos avusta jo etukäteen.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Suurin nopeus ei kulje varsinaisen kytkimen kautta. Se tulee erillisen releen kautta, joka voisi nyt tietysti olla jumissa. Tai jos vika ei alkanut äkisti, niin jossain kytkentähäikkää.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kummalla lämmityslaitteella tuo mahtaa olla, perus vaijerivälitteinen, jossa puhaltimen moottorille kierrettävä pyöreä nuppi ohjauspaneelissa vai kalliimpi jossa digitaalinen näyttö ja paneeli painonapein ?

    - Hanskalokeron takana, siellä lämppärikotelon ja koelaudan välissä päällä on 3 relettä, ohjailevat puhaltimen toimintaa, ovat muistaakseni keskenään vaihdettavia, kokeile vaihtaa.
    - Katkasija rikki ? (perus)
    - Ohjausmoduuli rikki ? (kalliimpi), moduleita löytyy helposti eBaysta.
    Noita lähtisin tutkimaan aluksi.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toden totta, napilla ohjatussahan kaikki vauhdit menee releiden kautta. Enpäs muistanu, vaikka itelläkin on se... Jotenkin vaan tuli mieleen heti peruskytkinmalli.
     
  5. L.valppu

    L.valppu 1st gear


    Vaijerilla toimii tämä. Niitä releitä etinkin tässä juuri kun ovat vissii siirretty jonnekin kun ei ole vakio paikassa...
     
  6. kimik

    kimik 1st gear

    morjesta punaseen niskaan äijät! :eek: minullaki olisi hieman probleemaa fleetsiden lämppärin kans. eli siis 1989 4.3 ja puhallin vaan ykskas herkes pelaamasta. ihan pimee. etuvastus uusi sulakkeet ehjät ulkopuolisellaa virralla pelaa. virta tulee puhaltimen johtoihin. katkaisin pelaa mittari oli piuhoissa kii ja rassasin katkaisinta ja pelas. onko etuvastuksen lisäksi releitä ja vitussako ne sijaitsee??????? usparts lähetti vilkkureleen jotai tekemistä lämppärin kaa?? ei kai?? kiitosta jo etukätteen jos joku auttaa tarjoon isot hans Dieterit jos törmätääno_O:)
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Liekkö ois kuitenkin johtosarjassa fiba? Millä mittasit että piuhoihin tulee sähkö? Kokeile jokatapauksessa vaikka h7tms. Polttimolla kuormittaa piuhat. Kuulostaa nimittäin em. Vialta jos kerran ulkopuolisella virralla toimii o_O
     
  8. kimik

    kimik 1st gear

    ihas mittailin yleismittarilla. joo pitää kokeilla tuota poltin hommaa. uspartsin lähettämä rele on kyllä vissiin kuitenkin oikea mutta autossa näytti olevan tuon 5 napaisen tilalle viritelty joku 4 napanen oma viritys mutta pitää huomenna käydä hommaa samalainen 4 napanen rele niin saa kaikki paikat täytettyä jois vaikka tuurillaan olisi vaan siinä. johdot kyllä vaikuttas ehjältä mut katotaan tarkemmiin :)
     
  9. kimik

    kimik 1st gear

    ...ja oman osansa tekkee myös se kun tuossa tähtien alla sitä rassaa:odconfused:
     
  10. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Perinteisellä virtakynällä on hyvä testailla mihin virta tulee. Kynä kun palaa kirkkaasti, niin ok. Jännitemittarilla mitattuna voi näyttää jännitettä, mutta kun testaa virtakynällä, niin eipä se palakkaan :confused: Jos on epäilys, että virtapiirissä on mahdollisesti mikropiirejä tai muita herkkiä laitteita, niin ei kannata testailla sokkona virtakynällä, voi saada tuhoa aikaiseksi.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juurikin em. Tapaan, elikkäs jos mittaa yleismittarilla niin voi näyttää ihan hyvää jännitettä mutta kuormitettaessa yhteys "katkeaa". Eli johdossa on tyyliin 1karva enää ehjänä ni siitä tulee riittävä virtamäärä läpi yleismittaria varten mutta ei tosiaan kärsi yhtään kuormaa. Siksi yleismittari on varsin petollinen kapistus autosähköä tutkittaessa :confused:
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yleismittari on väärissä käsissä petollinen kapistus ihan missävaan sähköissä. Pitää ymmärtää, mitä on tekemässä ja minkälaisella vehkeellä. Vasta sitten niihin lukemiin tulee järki.
     
    DX ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. tuomasr

    tuomasr 1st gear

    Mulla on tuo aloittajan vanha fleetside ja katkaisija vika oli! Uskoisin ainaki et sama vehe ku penkin takaa löyty moniuraremmi missä luki valppu ja puhallin tosiaan pönkäs täysillä vain. :D
     

Kerro tästä muillekin!