Fleetside lavakansi hakusessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Aison, 4.12.2012.

  1. Aison

    Aison 1st gear

    Onko kenelläkään tiedossa kuvan tyylisen lavakannen valmistajaa '88-'98 lyhytlavaiseen fleetsideen.

    [​IMG]

    Eli hakusessa juuri tuollainen 'matalaprofiilinen' malli joka ei taivu alas reunojen yli.

    Jenkeistä löytyi STS Lids, mutta kun kyselin niin vastasivat:
    "Unfortunatelly our manufacturer recently went out of business. I know of no other cover like it on
    the market. Sorry..."

    Vanhoissa Sport Truck -lehdissä oli mainoksia lähes joka sivulla Belltechin vastaavanlaisesta ihan parin sadan dollarin hintaan, ja nykyään noita ei edes löydy käytettynä myyntipalstoilta.


    Suomessakin olen tälläisiin törmännyt ja kiinnostaisi tietää mistä harrastajat niitä on tilannut.
     
  2. G20

    G20 Gearhead

  3. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Onkos tuommoinen kiinteä kova kansi muuten laillinen pakettiautossa?
     
  4. Aison

    Aison 1st gear

    Käsittääkseni on jos auto on katsastettu sellaisen kanssa, eli otteessa täytyy olla maininta.
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eipä ole pakettiautossa laillinen.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mitäs, jos pistää tohon kanteen siistin laudoituksen päälle?
    Sittenhän se on flat bed, jossa on kuormatila alla. Vai?
     
  7. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    kuormatila piti muistaakseni olla 3m3, muutenhan noita olis jokaisessa
    lavaautossa senkuin katsastaisi merkinnän otteeseen.
     
  8. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Juu, kolme kuutiota, ja korkeutta 1,3 metriä.
     
  9. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Missä menee sit lavapressun ja lavakatteen ero?
    Eikös kuitenkin toi lavapressu oo ihan laillinen.
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Tuolta tästä asiasta voi lueskella enemmän.
    Täältä taisin lukaista, että joihinkin lavakatteisiin (siis niihin koppeihin) on jouduttu leikkaamaan kattoon aukko ja laittamaan siihen pressu, että tuo tilavaatimus ja korkeusvaatimus on saatu täytettyä.

    Itse tein kokeilumielessä MDF-levystä lavakatteen tuohon oman pikkarin lavalle. Tarpeeksi monta kerrosta maalia, niin ei ole lähtenyt kupruilemaan. Hiukan se meinaa painua mutkalle, mutta ei mitenkään silmää haittaavasti.
    Pystyssä pysyy pienien iskarien voimalla.

    E: Edellisessä pikkarissa oli tuommoinen ja semmoisen hankin vielä jossain vaiheessa tuohon nykyiseenkin.
     
  11. supersaloon

    supersaloon 3rd gear

    Tietääkö kukaan saako kuorma-autoksi rekisteröityyn pick-uppiin (N2-luokka?) asentaa "kovaa" kantta lavalle? Kyseessä on GM '90 C2500 fleetside.
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Saa. Asetus on muuttunu. Ka pykälissä ei ole mainintaa kuormatilan korkeudesta.
     
  13. supersaloon

    supersaloon 3rd gear

    Ok. Kiitos vastauksesta, nyt sitte pitää tehdä tommonenki, milijoonan muun homman ohella...
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itse olen laittamassa roll 'n' lockia. Alumiinien säleikkö jonka saa lukkoon ja avattua juuri sen verran kuin tarvii. Avatessa menee lavan etureunassa olevaan laatikkoon rullalle. Paljon käytännöllisempi kuin jäykkälevy tai rättipressu.
     

Kerro tästä muillekin!