fleetside sähkökaaviota

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja hanekki, 15.1.2010.

  1. hanekki

    hanekki 3rd gear

    onko kellää sähköisessä muodossa -91 fleetside sähkökaaviota,lähinnä mittaristoa varten tarviisin.tai linkki vinkki ois kans kiva.
     
  2. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mittariston kytkentään vai mittariston korjaukseen?
     
  3. aamigo

    aamigo Gearhead

    Ei löydy sähköisenä mutta Alfamer Chevrolet/GMC Pickup&Van 1967-1993 korjausoppaasta (ISBN 951-9153-76-4) ne ainakin löytyy.
     
  4. hanekki

    hanekki 3rd gear

    no voisko sanoa että kytkentään.taustavalot ei pelitä.muuten kaikki mittarit ja merkkivalot pelittää.
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Oletko vaihtanut uudet polttimot, ne on noissa kulutustavaraa?
    Täälläkin joku joskus neuvoi... Pura mittari irti, älä hajota vaihteensiirtäjän narumekanismia, ruuvaa takakansi auki ja vaihda uudet polttimot.

    - Jani -
     
  6. hanekki

    hanekki 3rd gear

    jep jep heti ensimmäisenä eilen tehty ja testattu suoralla virralla ja pelaa,mutta siihen pinni rivistöön ei ilmeisesti tule virtaa taustavaloille.samoten kuin lämppärin vivuston polttimoille ei tule virtaa.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onko valokytkin ja himmennin tutkittu? Entä sulake?

    Oliskohan 91 vielä tämä kytkentä, 90 ainakin täsmää.

    [​IMG]
     
  8. hanekki

    hanekki 3rd gear

    noo... himmentimeen ei mene piuhan piuhaa,esim juuri sen takia tarviin kaaviota.
     
  9. hanekki

    hanekki 3rd gear

    kiitosta vaan kaaviosta,nyt pelittää kaikki valot ja "vehkeet"(sain viagraa autokauppojen yhteydessä:)säätimelle vetelin piuhat ja valot rupes toimimaan.
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo täsmää kyllä 88 - 90, mutta 1991 on jo hieman ERILAINEN muutaman pinnin osalta.
    Neljä pinniä on eri paikassa ja sinne tulee myös kierroslukutieto.

    Tästä syystä jos joku löytää jostakin ultraharvinaisen kierroslukumittarilla varustetun mittariston (ollut vain 1991 SS454), niin 88 - 90 autoissa pitää vaihtaa nuo pinnit ja lisätä vielä kierroslukumittarin johto+pinni.

    Mutta jos auto on mallia 1991, niin mittariston pitäisi käydä suoraan paikalleen ja toimia kunhan mittariston sisältämän DRAC-modulin kalibroi uudestaan välitysten mukaan.

    Uudemmissa 1993 -> autoissa on kyllä myös mittaristoja joissa on kierroslukumittari, mutta itse mittaristo on kokonaan erilainen, eikä käy heittämällä paikalleen.
    Mittariston liitin täytyy vaihtaa ja asentaa ulkopuolinen DRAC-moduli (vanhemmissa DRAC mittaristossa, uudemmissa ei)...myös sitä mittariston pohjaa koelaudassa joutuu muokkaamaan peruuttamattomasti :cry:

    1992 vuosimallin auto on ainakin minulle hieman arvoitus kumpi siinä on, onko kellään tietoa ??? :eek:

    Molemmissa tapauksissa DRAC moduli on mahdollista muuttaa DIP-kytkimella kalibroitavaksi (omalla vastuulla), jolloin ei tarvitse ostaa alkuperäistä kalibrointisarjaa...

    Olen koittanut löytää tuollaista 1991 SS:n mittaristoa, mutta se on käytännössä mahdotonta....uudempia on kyllä ja hommasinkin jo sellaisen.
    Tarkoitus olisi vaihtaa se 1991 pikkariin ensi kesäksi...saa nähdä miten onnistuu, toimiiko mittaristossa kaikki mittarit, onko luovuttaja auto todella ollut 8-koneella (-93 Suburban bensa) yms. ??

    No tämä nyt meni taas vähän off-topic... :oops:
     
  11. hanekki

    hanekki 3rd gear

    :eek: kiitosta vaan tämä olikin aika tyhjentävä vastaus :D
     

Kerro tästä muillekin!