Tarkoitus olis talven aikan päivitää toota 400m konetta. Koneeseen tulossa Edelbrock rpm kannet 60cc palotiloilla Kaasutin edelbrock 750 Imusarja on weiand 8010 Action +Plus Intake Manifold Keinut ovat rullakeinut 1.7 suhteella Männät 177 kb 030 ylikoossa tasa pää oliko 2cc ventiilin koloilla. Nokkana on Comp Cams 32-246-4 Nokka-akseli Nokka-akseli, hydraulinen, asteet imu/pako 274/286, nosto .562/.565, Nostajat on sealed powerin Öljypumppu melling hv Sellaista mietin onko puristussuhde liian iso tuolla kompolla 98 bensalla tarkoitus olis kyllä ajaa e85 kun sitä alkais saamaan myös täsltä suunalta. Onkos jotain mitä kannattaa ottaa huomioon rakentaessa.
Kannattaa ainakin ihan ekana laskea su puristussuhde. Siihen on laskureita mm. wallace racingillä, minne syötät tiedot ja se pukkaa vastausta ulos ( yhtä tarkkaa vastausta kun tietojen syöttäjän tiedot).
Sellasta tuli mieleen että 400 koneessa on paksumpi männäntappi. Tuo on clevelandin mäntä, niin tartee laitta hela kangen yläpäähän...
Nuo kannet sietää hyvin korkean puristussuhteen. Tein samoilla kansilla yhden 395ci Clevelandin johon tuli suunnilleen vastaava nokka ja reilu 11.5 ruttua. 98 bensalla se menee. Ei ole kuitenkaan huono idea se e85. Ja kuten yllä huomautettiin, se 400:sen männäntappi on paksumpi kuin mitä clevelandiin tarkoitetuissa kb177 männissä.
Moikka joo ois pitänny mainita että on helat ja arp kiertokangen ja runkolaakerin pultit Lähinnä toi puristus täs mietityttää kun taitaa nousta aika korkeeks. Yritin laskea mut oli aika hassuja lukuja. Nokasta en tiiä tuliko liian kireä, kun auto kumminkin painaa 2400 kg ja peräkin taitaa olla 2.73
Juu nää on katottu ja yritetty jotain oppia myös hot rod magazinen horsepower monster artikkeli luettu
Huomasin et mulla on kans noi samat männät jo koneessa ja kovasti miettiny mistä sais rahaa noihin alukansiin :/ Tällä hetkellä vakio open chamber kannet käytössä