Ford capri lämpöongelmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja VooDoo, 25.7.2010.

  1. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Elikkä, laitehan on 75vuosimallin capri varustettuna 3l v6 koneella, koneessa on nokkaa vaihettu, sytkää joutuu pitään aika aikasella että pelitää ja semmosta, mutta en usko että johtuu lämpöjutut nyt niistä.

    Eli ennen oli kokoluokkaa 240 volvon syyläri (ilmeisesti semmosesta se olikin) ja lämmöt jatkuvasti huitelee sielä 100 tienoossa orkkis mittaripaikasta mitattuna (imusarjassa) Noh, meinasin että syyläri alkaa oleen jo tiensä päässä (vuosi jo useasta kohtaa ja käytönjälkiä aikalailla)

    Meinasin sitten että nyt lämpöongelmista kerralla eroon ja laitoin griffinin kokoalumiinisen jäähdyttimen 22 x 19" ja 2" paksu. lähdöt ylä 38mm, ala 45mm.. Ala lähdön jouduin muuttaan hieman erikohtaan ja 40mm kokoiseks. Mutta ei luulis, että sekään mitään vaikuttaa. Ja laitoin viellä 82 asteisen termarinkin.

    Ja no.. Ajossa EDELLEEN 100 huitelee mittarissa. Ennemminkin lämmöt lisäänty tolla uudella syylärillä, kun putos. Vaikka jäähdytystehoa pitäs olla reilusti enemmän.


    Liekö sitten mahdollista, että ilmavirta ei vaan jotenkin osu kunnolla syyläriin tms? Voin huomenna ottaa kuvia ko rakennelmasta, niin pääsee ihmetteleen. (ihmettelen kyllä tätäkin, kun syylärin "kylmä" pää on huomattavasti viileämpi, kuin kuuma pää)


    Jaa niin, unohdin mainita että korkki on nyt 16psi, eikö tuon paineen pitäisi riittää? Vai pitääkö hankkia kovemmalla paineella oleva?




    Tossa netistä kun selasin niin muutamassa keskustelussa oli spekulointia että jos on liian kylmä termari, niin neste ei saa tarpeeks aikaa jäähtyä syylärissä, vaan kiertää kokoajan.. Mitä mieltä ootte tollasesta teoriasta? Kuulostaa vähän hullulta omaan korvaan.
    _________________
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    jos syylärin paluu ja lähtö ovat eri lämpöiset niin syyläri toimii jokseenkin kuten pitää. Onko lämpömittari järjissään? Onko moottorin seoksia mitattu koskaan? Moottoriöljylle oma jäähdytin niin auttaa taas lisää asiaa. Mites puhallus on järjestetty? Orggis ropelli remmillä? Onko tuulitunnelia?
     
  3. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    tuulettimena sähköinen 40cm halkasijalla oleva sähköflekti. Uuden mittarin tilailen maanantaina, menee hermo noihin ku ei voi olla satavarma. Autometerin mittarin laitan, niistä pelkkiä hyviä kokemuksia.


    Muttamutta, eihän sähköflektin pitäs ees pyöriä ajossa.. Ja tuota, en käsitä miten toi ongelma oikeestaan paheni, kun vaihdoin syylärin.

    Ja tossa mittailin tarkalla elohopeamittarilla syylärin päädystä nesteen lämpöä, ollu edes 50c kun auton mittarissa seiso 100c.. Vahvat epäilykset auton mittarista.
     

Kerro tästä muillekin!