Ford Custom 500 1964 *** AYL-60

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Fordhomo, 22.8.2003.

  1. cstm

    cstm 1st gear

    Nonniin nyt ois taas yks -64 custom 500 rekisteröity katuliikenteeseen, tiukille se meni konttorille klo.14 hylky takajarruista liikaa heittoa ja käsijarru tehoton eikun äkkiä tallille ja säätään ja paikallisessa autoliikkeessä testaan mitä näyttää kaikki ok! no konttorilla sit inssi vetäs käppärin ja sieltähän petti sit vaijerin kiinnike noh inssi sano et ajetaan tohon montun päälle ja nappas työkalut käteen ja meikäläisen avuks korjaa sitä ja kuntoonhan me se saatiin ja testi näytti hyviä lukemia auto oli siis justiinsa mennyt katsastuksesta läpi. jottei se olis ollu liian helppoa niin konttorin tietojärjestelmä petti ja ei saatu tulostettua rekisteriotetta joten kassa neiti kirjotti semmoset paperit että saa ajaa maanantaihin saakka omilla kilvillä ja maanantaina ois sit paperit konttorilla noutoo vailla et tämmönen reissu oli sit tää katsastus ja maksaan se tuli 98.50€ (rekisteröintikatsastus 60€ uusintanäyttö 15€ kilvet 6.5€/kpl vaikka ne oli omasta takaa ja rekisteröinti 10.5€) + yks palanut käsi pakoputkeenhan sen piti osua.
     
  2. hansu

    hansu 3rd gear

    aylin pannu sanoi juuri poks :( männässä reikä ja kiertokanki poikki ja nokkaakseli poikki jne... jostain pitäisi äkkiä löytää uusi fe390 jotta saadaan ayli taas tien päälle
     
  3. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Veikkaan että 352 vois löytyä helpommin, eikä se lahna sen tehokkaampaa pataa tarvitse :rotfl: Mutta, kerron toki heti jos jostain löytyy sopiva FE-pata
     
  4. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Tossa olisi yksi fe390, mutta en tiedä suostuuko pellin alle ;)
    http://www.overdrive.fi/forum/profile.p ... ile&u=2297
     
  5. fe390

    fe390 Gearhead

    :poff:

    Budjettiremonttia varten voisi löytyä vähän käytetty nokka, öljypumppu, jakopää ja varmaan muutakin.
     
  6. hansu

    hansu 3rd gear

    jee ilmottelen kyllä jos tarvetta tulee. mihin kaikkiin pannuihin toi mun laatikko käy?? vissiinnii C6
     
  7. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Silloin kun AYLi oli mulla oli kone yhdistelmä 352+FMX ja tietääkseni Altti, jolle sen myin, laittoi sen 390 padan sinne eli loota on tod. näk. FMX

    Mutta yhtä kaikki, niin ehkä helpoimmalla pääsis jos remppaisit sen 390:sen, ei tarttein fundeerata laatikon kaaveleita ja sopivuutta uuteen koneeseen.
     
  8. hansu

    hansu 3rd gear

    nonnii ayli pääsee tänään liikenteeseen uudella 352fe pannulla ja mx-laatikko perässä.
    vanha 390lohko on niin täynnä reikiä ettei sillä tee enää mitään. kiertokanget oli korkkiruuvin muotosia
     
  9. mad max 1

    mad max 1 1st gear

    Vähän off topicia, mut kuitenkin kerron.
    Hämärä muistikuva jostain -80 luvulta???+
    Oltiin liikkeellä 144 Volvolla ja autettiin ojasta
    just tommonen tumma Ford custom radan varsi tiellä
    välillä Korso-- Savio. Olisko ollu sama auto???+
     
  10. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Onea Hansulle Aylin kanssa, on se hienoa että vanha rouva jatkaa matkaa edelleen.... moneskohan kone siinä on jo menossa...

    Mad Maxille taas totean, että Ayl oli 80-luvulla omassa "Silver smoke gray" värissä eli met. hohto harmaa eikä tumma kuten nyt on...
     
  11. Sikalintta

    Sikalintta 3rd gear

    hienoo että vanhat voortit kuntoutuu ja liikkuu!!
     
  12. mercuryblues

    mercuryblues 1st gear

    Se oli aluksi hopeanharmaa.

    Sitten pienen palovaurion jälkeen tuli valkoinen versio.

    Oliko sitten mustaa ja ....

    Hieno auto ajaa. Siinä on sitä karismaa....

    Kuin Feeniks lintu jotkut autot vaan jaksaa.


    - Mano -
     
  13. Vapiti

    Vapiti 1st gear

    Snadisti tarkennusta. Se biili oli uutena mehosininen ja 80-luvun puolivälissä sosialisminharmaa. Meikäläisen kiemuroissa siitä tuli lisäksi valkoinen/primer (vas.etuloksu), kermanvalkoinen/ruoste (oikea etudörtsi) ja offsetpelliharmaa (vas. takakylki). En tahdo millään uskoa että se sama machina vielä liikkuu, todella uskomatonta.
     
  14. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Alkup. tyyppikilpi oli Aylissä vielä kiinni kun se oli mulla, ja sen mukaan väri tehtaalta lähtiessä on ollut Silver Smoke Gray
     
  15. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eikös siihen ollut tehty korinvaihto? Niin olin tuolta aiempaa lukevinani??
     
  16. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Jep, mutta se lätkä oli alkuperäisestä Aylista siirretty siihen uuteen koriin.
     
  17. hansu

    hansu 3rd gear

    ehkäpä mäkin voin kertoa noita juttuja 20 vuoden päästä :rotfl: nykyäänhän siinä on mammantumma mattamusta ja punaset scallopit 8)
    laitanpa kuvia jahka kerkiän
     
  18. Vapiti

    Vapiti 1st gear

    Jep, mutta mulla oli se koriavaihtamaton AYL ja kyllä se alin maalikerros oli mehosininen, sanoi liput ja laput mitä tahansa.
     
  19. tcb62

    tcb62 Gearhead

    en tiedä tästä tästä uusiokori AYLista (64nen samoilla tunnuksilla kerran viime kesänä näin tiensivussa, kyllä herkisti ja hymyilytti muistu vanhat tapahtumat....), mutta Vapitin aikana siinä soi vanharokki, meininki oli tapahtuma rikasta sen sisällä, alla, katolla, ympärillä jne. Jääkaapin dörtzissä olevassa -86 otetussa kuvassa alkuperäinen AYL on sossu harmaa ja herroilla suavet heltassa Weltzun päädyssä parkissa Sherwoodissa. No ei muuta kun hyviä highway hetkiä nykyiselle Gruppo AYL:lle!
     
  20. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Mikä varmasti pitää paikkaansa, muttei poista sitä mahdollista tosiasiaa, että joku jouko on voinut vetäistä siihen uuden noheemmaan värinpintaan ja hinkannu alkuperäisen veks...
     

Kerro tästä muillekin!