Ford Explorer 4.0 kokemuksia ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kariboy, 7.2.2005.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mun käsittääkseni noi Eddie B mallien suurin etu on kunnon penkit reisituen säädöillä yms. En kyllä tiedä löytyykö nekään kaikista EB malleista.
     
  2. kariboy

    kariboy Gearhead

    Varaosat Kivitilalta, aivan kuin Arto asian ilmaisi.

    Takaluukun aukeava ikkuna toimii, no problem, ei vuoda vettäkään sisään. Ainakin kaverin ´94 Expossa on samanlainen kuin mulla.
    Alkuun ei meinaa hoksata, että jotain kevyttä tavaraa varten ei koko luukkua tartte avata, nakkaa vaan ikkunasta sisään :-?

    Noista varustatasoista en kyllä ole perillä. niitä on ainakin;
    XLT, Eddie Bauer, Highclass, ja jotain Black Edition.
    Mulla lukee jossain käyttöohjekirjassa tuo Highclass, penkit on sähköllä jokasuuntaan ja myös reisisäädöt on.
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Meillä on XLT, ei reisisäätöjä... Eddie Bauer (vaatemerkki muuten) Editionin erottaa ainakin punaisesta väristä ja vaalean kullan värisestä alaosasta ja lokarilevikkeistä.

    Näinpä tuossa motarilla V8-Explorerin, en edes tiennyt sellaisia olevan!!
     
  4. kariboy

    kariboy Gearhead

    Vähän tarjolla ainakin tässä maassa.
    Tuskin kulutus enempää kuin kutoskoneisella?!
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No ei VOI olla! :wink:

    Täytyy kyllä sanoa että Explorer on yksi näppärimmistä autoista joita olen koskaan ajanut. Kokoisekseen kääntyy todella pienessä tilassa ja sen myös saa helposti laitettua esim. taskuparkilla pieneen väliin!

    Kunhan oppii kummin päin kahvaa käännetään, niin on kyllä niin kätevä varuste että! Varmasti tulen kaipaamaan vielä muissa autoissani kun Explorer jää Amerikan mantereelle. Esim. kauppakassit takalasista sisälle takaluukkua vasten nojaamaan. Trailerille peruuttaessa takalasi vaan auki, sukset ym. pitkät vaan takalasista sisälle jne. jne.
     
  6. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Alkaa kuulosamaan aina vaan paremmalta! :D
    Toi aukeeva takalasi olis aika helmi koirien kuljetuksen kannalta..Jos vetää johonki parkkiin kesällä ni luukku auki vaan. Jonkin vaikka kangasverkon virittää sisäpuolelle, niin ei dogit tuu uloskaan.

    Tossa on vissiin lehtijouset takana?
    Jotenki mua miellyttää toi sisustan ulkonäkö. Siisti ku sika pienenä! :D Eikä toki ulkomuodoissakaan vikaa ole!

    Onko joku ajanu sekä Exploreria että XJ cheroa, onko paljon eroa tehoissa. Kun ainakin noissa vanhemmissa Explorereissa on merkitty tehoiks 160 heppaa. XJ:ssä oli 190..Onko paljon laiskempi? Ei sillä että harvoinpa Jeeppiä tuli talla pohjassa ajettua, mutta kumminkin..
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    4.0 soch:ssa on 200hp. veekasissa kait 225? Kyllä noilla kerkeää jos peruskone tuntuu laiskalta.
     
  8. 77s10

    77s10 3rd gear

    Mulla on -97 kutosessa muistaakseni vähän yli 200hp.
    Sillä kyllä pärjää ihan mukavasti.
     
  9. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  10. vetelehtijä

    vetelehtijä 1st gear

    Explorer -98

    Ei tullu edelliseen viestiketjuun vastausta, et mikä on RP ja joku summit, kun vielä on hakusessa mm.vetokoukku :odroll:
     
  11. freeride

    freeride Gearhead

  12. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Nostelllaas taas tätäkin. Olisin jo Exän ostanut, mutta kun ei pankista saaanu lainaa. Ja ei kehtaa pyytää ketään takaamaankaan. Noh, tarttee ootella että saa rahat kasaan.

    Minkälaiset vanteet tohon nyt sitte tarttis olla? Meinasin että jos ne on kovin hankalaa mallia? Meikäläinen kun on kokopäivätoiminen nettisurffaaja, niin vois ettiskellä aikansa kuluksi.
    Siis numeroina vannetiedot, niin helpottaisi urakkaa.

    Jokos vetelehtijä on vetokoukun löytänyt? Paljonko moisella hintaa?
     
  13. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ajettiin Explorerilla 7500 kilometriä kahdessa viikossa, hienosti toimi!!!

    [​IMG]


    Nyt se sitten pitäsi myydä. :(
     
  14. GT429

    GT429 3rd gear

    Hyvin pelaa 96 limited, varusteita kovin, vikoja ei vielä vastaan tullu.
     
  15. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Mitäs tommonen vaihdelaatikko kustantaa? A4LD??

    Meinasin, kun ruottissa olis yks aika halvalla, mutta laatikossa vikaa. Että jos joutuu koko lootan uusimaan, niin tuleeko katastrofi vai mikä?
     
  16. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Heps! Nyt on Explorer pihassa! Ihan Suomesta löyty, ja pakkohan siitä kaupat oli tehdä.
    Alla 31 BFG:n AT:t.

    Mitäs öljyä suosittelette tuohon 4,0l V6:seen?? Ajattelin enstöikseen vaihtaa öljyt ja jäähdytysnesteet. Muita kannatettavia huoltotoimenpiteitä??
     
  17. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    No sitten fordin ostit ja vielä vajaasylinterisellä moottorilla :D .Eipä mittää komea pelihän se tuo explorer on .Öljyjen lisäksi kantsii tarkastaa jakohihna nyt ainakin ja vaseliinia nippoihin jos löytyy.Mitään öljymerkkiä en osaa suositella kun itse olen sekakäyttäjä ,mutta synteettiset on hyviä.
     
  18. GT429

    GT429 3rd gear

    5w-30 synteettinen on sopivaa 4.0 koneeseen.
     
  19. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Joku kauppas nettiautossa -97 Exploreria ja loppuvetona oli että 97 on vahvempi loota kuin 96. Onko perää? Missä vaiheessa noi lootat tuppaa särkymään ja miten?
     
  20. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Juuh, näin kävi! :D
    komia on peli, se on itsekin kehuttava. Kyllä mulla Grandikin oli listalla, mutta ei sattunu ihan sellasta yksilöä kohdalle, joka olis kelvannu. Tai siis rahat riittäny! 8)
     

Kerro tästä muillekin!