Ford F250 2005 ajovalot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja NikoS2, 27.1.2018.

  1. NikoS2

    NikoS2 1st gear

    Nyt olis ongelmana siis Ford F250 - 05 bi halogen ajovalot. Muuten valot toimii normaalisti, viiksestä vetämällä pitkät sekä puolikkaat palaa, mutta viiksestä työntämällä kaukovalot koko ajaksi päälle kuskin puolelta myös lyhyt ajovalo sammuu. Releet ja sulakkeet on tarkistettu/vaihdettu uuteen ilman vaikutusta. Missä voisi olla vika? Onko bi halogen umpiossa jonkunlainen ohjain pitkille ja puolikkaille? Vai voisiko vika olla itse viiksessä?
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ooks siinna toi ns päiväaiovalo (DRL) toiminto,lähivalot kytkeyty automaatisest mootorin startaessa, vai ei. Mita releita vaihdoit? Ajovalojen järjestelmäs on relee, mika ohja lähivaloja.,Sit on siinnä see DRL yksikkö, mut see ei vaikuta lähi-kaukovalojen ohjaustoiminta. Jos valot vaihtu on viiksi ehjä, eli pitais katto sitä umpio, miten johdot kulkee, tarkast maadoitus. Kuskin puolelle pitais tul sininen-valkoinen piuha lähivalolle sulaakelt nr46 10A ja molemille pitkille valoille vaaleanvihrea-musta sulakeelt nr30 15A Maa menee mustan piuhan kaut. Pelkaajan puolel vastavaast vihreä-oranssi sulaakelt nr47 10A lähivalolle. Ne sulakeet siinnä kuskin jalkatilasa ratinputken vieres.
    Jos sinne on tehty joitaakin "lisavirityksiä" otetu virta lisapitkille ynnä muuta sit on vaikeampi neuvvo.
     
    Muokattu: 3.2.2018

Kerro tästä muillekin!