Ford F250 7.3D

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. GM4WD

    GM4WD 1st gear

    Rotken ja chevyn miehillä on jo omat topiccinsa mutta Fordin pickupeista on juttua vähemmän... Itse en kyllä edes F-sarjalaista omista (vielä... :odroll: ) mutta kiinnostaisi kuulla minkälaisia kokemuksia löytyy, esim. vaihteiston/voimansiirron kestävyys.
     
  2. finmower

    finmower 1st gear

    http://hkorpela.photosite.com/album6/
    Tämä on vanha aihe mutta tuli vaan mieleen kun Chicagon lentokentällä odotteli ja kulki ympäristöä, niin kyllä ne 95 prosenttisesti 7,3 dieseleitä kun siellä yötäpäivää käy ja kulkee, tämän takia oon ittekki aina foortilla ajanu, se on luja. Pikuppihan on periaatteessa sama auto eri kopilla.
    Kuvat on otettu viime lauantaina 14 pnä.
     
  3. Fukov

    Fukov 3rd gear

    näyttäs pahasti nyt siltä että alkaa Fordin omistajuus tässä pikapuoliin. kikkareessa on 7.3 Powerstroke, oikeestaan paljon enempiä siitä viel tiijä. joku hivenen enempi kyseisestä koneesta tietävä vois infoilla että mitä tollasesta kannattais kytätä ennenku on nimet papereissa.

    mistä sitä kavitaatio-limaa löytää ja millä nimellä? kaikki litkut menee hetmiten vaihtoon, jahka Hoppa mun kynsiin joutaa.

    ja olen käyttäny hakua ja kaikki mitä siittä on kirjoteltu, on luettu jo 7 kertaa. eri asia sitten onko menny perille asti :rotfl:
     
  4. finmower

    finmower 1st gear

    Kavitaatiolima jota itte käytän on Fleetguard DCA4. Oon tuonu sitä Amerikasta ittelle muutaman pullon, varmaan saa Suomestaki.
    Sitä ku lorauttaa pari desiä kerran vuores ei oo onkelmia.
    Ilmeisesti tällä palstalla ei kirjoiteta tämän enempää koska ei ole onkelmia !?!?.
    Lisäsin muutaman kuvan tuonne albuumiin viime reissulta, on sielä rotkejaki.
    http://hkorpela.photosite.com/album6/
     
  5. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Machinery näyttäs noita Fleetguardin vilttereitä ainaki maahantuovan. pitääki pirautella sinne ja kysästä notta mistä moista lientä löytyis.

    kulkeeko dotsit trailereilla ameriikoissa? :lol:
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Joo, noihin entisiin jorinoihin ei ole ollut viela paljoa lisattavaa. Pikkuhiljaa olen ajellut lisaa ja opetellut 7.3 powerstrokien saloja, nyt 35tkm tullut, 160tkm mittarissa kaikkiaan. Jos pienta vikalistaa koittais, niin tahan mennessa:
    -Ohjaustehostajan paineletku, tyyppivika.
    -Nokka-asento-anturi, tyyppivika.
    -Yksi alapallo, aika tyypillista kai noin painavassa autossa
    -oikea takarengas aina silea koska se sutii vaihdoissa, tyyppivika heheeeeee.
    Niin ja se yksi moottorin ilmanoton letku on hapero (tyyppivika), menin perkele repimaan omani ja sita ei saa uutena enaa, pitaa ostaa jonninlainen upgrade setti voordilta, mutta jos kaytettya autoa ostaa niin voi tsekkaa etta se ei ole ollut riekaleina jo pitkan aikaa.
    Muuten vain oljyja ja filttereita.
    Noilla jenkkipalstoilla ne kohkaa hehkutulpista ja tulppareleesta mutta ei niissa mulla ole ollut vikaa. Kaytetyn ostajia ne kehoittaa kurkkimaan milta turbon siivet nayttaa, jos on hiekkapuhalletun nakoiset niin voi olla moottori kulunut ennen aikojaan ohitse laskevan ilmanputsarikotelon takia (tyyppivika, recall). Siina pitaa vahintaan olla ne upgrade metalliset ruuvit jotta se olis tiivis. Alkuperaiset muoviset ruuvit on huonoja. Ja tosiaan se kavitaatiolima on tarkeaa. Tai sitten kuulemma catepillarilla on sellaista coolanttia mihin ei tarvitse lisailla limoja ollenkaan. Taidan itse laittaa sita seuraavaksi, kun on koko coolantin vaihto ajankohtaista (nyt).
    Oma on vakio kaikin puolin (no mods=no probs). Useimmat kayttaa chippeja tai ohjelmia, sellainen kokeilu voi olla tulevaisuudessa. Toistaseksi on teho riittanyt sellaisenaan (225hv/495lbs).
     
  7. finmower

    finmower 1st gear

    Mitä se nokka-anturin rikkoutuminen aiheuttaa ? Ei ole tarvinnu vaihtaa ikinä, mutta olis hyvä tietää tulevaisuuden varalta. On ilmeisesti ollu hyvä tuuri omien 7,3 kanssa kun ne on pelannu virheettömästi. En uskaltanu laittaa enempää kun + 60 hp omaan, kokeilin +80 kymmentä mutta tuntuu vähän raakalta kun paripyät sutii asfaltilla, ei varmaankaa laatikko kestä moista. Nyt on hyvä trailerin kanssa 3500kg, heppoja jotain päälle 300 ja vääntö noin 800.
     
  8. Tupis

    Tupis 3rd gear

  9. Fukov

    Fukov 3rd gear

    onko sulla finmower käytössä tämä laite http://tinyurl.com/y9u4r9 ??
    millainen se on käyttää?
    katselin että joku oli tossa muinoin täällä foorumillakin moista kaupannu..
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Nokka-anturin rikkoutuminen aiheuttaa koneen ajoittaista patkimista ja nykimista ja ajan myota (voi kestaa kuukausia) lopulta koneen sammumisen ajossa, ja lahtee taas kayntiin kuin ei mitaan, ja sammuu taas...Kuulemma helppo osa vaihtaa vaikka tien poskessa. Omasta autosta se meni rikki ennenkuin olin ehtinyt yhtaan perehtymaan koko autoon, joten vein sen merkkihuoltoon.
     
  11. subu-96

    subu-96 3rd gear

    Onko tuo "nokka-anturi" ts. jakopäässä oleva tunnistin? vai mikä anturi? mistä puhutte.
    Aattelin vaan et vois tilata jenkeistä varalle, kun taas tässä talvella sieltä tavaraa tilaa.

    Huikee on peli tuo PowerTroke ei voi muuta sanoa!.
     
  12. finmower

    finmower 1st gear

    kulkeeko dotsit trailereilla ameriikoissa?

    Eikös dotsi oo lava-auto :D

    Hyvä tietää tuo nokka-anturi juttu !

    Fukov, on tosiaan sama laite ja on helppo käyttää ja näyttää mahdolliset vikakoodit, eikä pahan kalliskaan, alta 400 usd.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Joo, nokka-anturi on siella jakopaan tienoilla. Tassa olis linkki. Taman linkin huoltomanuaali on muutenkin erittain kayttokelpoinen!! Kuva loytyy kohdasta ENGINE ELECTRICAL ja sitten menet WIRING HARNESS CONNECTIONS, FRONT VIEW siella se on sitten Camshaft Position Sensor - CMP

    http://www.nav-international.com.br/fra ... oke/hs.asp

    **********----EDIT----**********
    Huoltomanuaali on kadonnut ja linkki ei enää toimi. Syy ei ole tiedossa, mutta monet on sen huomannut. Jätän sen tohon jos se vaikka alkais joskus taas toimimaan.
    *********************************************
     
  14. Fukov

    Fukov 3rd gear

    jos jollekin on jääny ylimääränen kierros vanteita tollaseen F250:een, niin mulla vois olla moisille tarvetta. ainiin ja vuosmalli on '97, jos se nyt mitään merkkaa.
     
  15. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tuli käytyä viime talvena Kuubassa, missä oli Power Strokella varustettuja pikkubusseja, luonnollisesti vain turistien käyttöön. Kuuban helteesä lämminkin kone vaati useamman sekunnin sahauksen käynnistyäkseen. Onkohan tämä koneen normaali ominaisuus, vai ajettiinko siellä jollain raakaoljyllä tms? Kun itse ajelen Cumminsilla, joka syttyy heti kun avainta vähän näyttää, niin kiinnitin tähän seikkaan huomiota. Sorry, ei herneitä, mut kiinnostaa vaan. Ja kaikkien jenkkiautofriikkien kannattaa käydä Kuubassa!
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Tassa olis toinen hyva on-line korjausopas kaikille tiedoksi.
    http://www.thedieselstop.com/faq/9497fa ... iamain.htm
    Sielta loytyy myos HARD START/NO START DIAGNOSTIC PROCEDURES osio.
    Alkusivulta kannattaa menna suoraan 0:7.3L DI TURBO kohtaan ja sielta eteenpain loytyy hyvaa luettavaa.

    Sahausaika tuntuu olevan aika vakio mita noita on tullut kuunneltua parkkipaikoilla. Sanoisin noin sekunti kylmana? Kaksi sekuntia olis jo selvasti kauemmin kuin normi, omien havaintojen mukaan. ---tossa puolilamposena hyva jos puoli sekkaa meni niin kone jo taydessa kaynnissa.---
    Taytyypa vahan kuunnella silla korvalla noita scumminseja.
    kuubasta en tieda mitaan, toivottavasti lukevat OD:ta
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    En tieda onko tasta ollut jo juttua, mutta ajattelin mainita viallisesta cruise conrolliin liittyvasta katkaisijasta mika voinee aiheuttaa tulipalon. Bensakoneisista on recall mutta dieselit ei kuulu siihen, vaikka niissa on sama vika. Dieseleissa toi virtapiiri on kuuma vain kun virta on paalla, bensakoneissa se aina kuuma. Katkaisija on jarrupaasylinterin paassa. Katkaisijan sisaan voi vuotaa jarrunestetta-->oikari-->palovaara.
    Omassa ei ainakaan ulospain nakynyt mitaan vuotoa, mutta ei se kuulemma ulos asti valttamatta naykaan.
    Katkaisijasta voi ottaa johdon irti ja siihen johtoon vaan jumper terminaalin connectioneihin. Cruise pitais toimia tosta huolimatta, koska katkaisija on varotoimi silta varalta etta jarrupedaalissa oleva katkaisija ei toimi eli kaanna cruisea pois paalta.
    Paras ratkaisu olis uusi katkaisija, minka voi vaihtaa ihan ilmaamatta jarruja jalkeenpain.
     
  18. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Noniin, ekat sata kilsaa luisteltu hirveessä myräkässä kesägummeilla F250:lla. Hyvin toi loikki satasen vauhissa noillakin mutta taajamassa meinas ruveta olemaan liukasta :rotfl:

    Huomenillalla rengaspajalle ja nastaluistit alle nykysille vanteilla.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Onnittelut sitten hankinnasta. Lukkopera sais olla vakiona. Ite en viitsi alkaa remppaan hyvaa peraa sen takia.
    Noista tyyppivioista viela sanoisin etta kannattais melkeen vaihtaa se ohjaustehostajan paineletku suosiolla uuteen. Ei ole kallis osa. Helppo vaihtaa ei tarvi kuin lenkkiavaimet, ohjausvaihteesta letkun saa irti helposti pyoranaukon kautta, pumpun paassa se on kuin tarjottimella. Mun posahti onneksi parkkipaikalla eika satasen vauhdissa. Se on meinaa helvetin raskas kaantaa ilman tehostusta...
     
  20. pohto

    pohto 3rd gear

    olisko kellään kokemuksia noista vanhemmista 6,9d ja 7,3d koneista?
    ovat kai international valmisteita.
    onko tyyppivikoja ja miten kestäviä moiset moottorit mahtaa olla?
     

Kerro tästä muillekin!