Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. PJT

    PJT 3rd gear

    Motonetista tuli haettua se edullisin obd-lukia ja halvallahan ei hyvää saa.. Ei löytänyt mitään vikaa.
    Kokkolassa asun joten Kemistä harmittavan kaukana.. kiitosta vaan Rovi. Voisin yrittää onnea paikallisessa Fordi-liikkeessä vaikka ne ei näistä mitään tiedäkään. Jos vain sen koodin sais sieltä irti.

    Toisena oireena tässä muuten on nyt tuo, että usein vaihtaa isomman pykälän huomattavan terävästi sisään.
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Vie mieluummin vaikka Jari Mäki Oy:lle, osaavat asian.
     
  3. Rovi

    Rovi 1st gear

    Mikähän tuossa vois olla exun sisäpuhaltimessa hämminkinä. Täysilläkin jaettuna tuulilasi/jalkatila niin sivuilta tulee vain juuri tunnettavissa oleva hönkäys. Puhaltimesta löytyy kaikki tehot äänestä päätellen. Käytin sen irtikkin ja ei siellä mitään kökköjä näkynyt missään tukkimassa. Tutun pirssissä sieltä tulee varsin mukavasti kuitenkin ilmaa. Missä tuolla voi olla vielä joku tuke vai onko tuo joku tarvikepaska joka ei vaan jaksa puskee.
     
  4. -mikko-

    -mikko- 1st gear

    Terve! Onkos kukaan mittaillut paljonko alipainetta näitten ehjä pumppu tuottaa?
    Edelliseen niin itellä 250 tulee myös vain hönkäys sivulaseille tuossa asennossa ja aina tullut niin aatellut että on ominaisuus mutta jos jollakin parempaa tietoa niin otetaan ilolla vastaan.
     
  5. HRTP

    HRTP Gearhead

    Eipä taas mene vuoden alku putkeen fordin osalta :lol: Tänään polttopuita hakiessa kun pihaan tulin ja sain ekan kuorman purettua niin konehuoneen sulakerasialta kaksi isoa sulaketta pamahti ja sitten kun ne vaihtoi uusiin ja saman arvoisiin niin kävi startin luota savunäytös:rotfl:No eipä siinä auttanut muutakuin ottaa traktori ulos hallista ja virittää ketju fordin ja traktorin väliin ja hinata ford halliin odottelemaan uutta starttia:odroll:
     
  6. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Jenkeissähän ovat laittaneet noihin niitä huomattavasti järeämpiä Denson startteja.
     
  7. HRTP

    HRTP Gearhead

    Noin kanssa luin ja arvata voi että mikä sieltä amerikan ihmemaasta nyt lähti pikarahtina tulemaan;)
     
  8. ossa250

    ossa250 Gearhead

    Moi, asian vierestä kyselisin. Mercruiserilla on 7.3 td niin eikö se ole sama kun fordin powerstroke? Onko mitään kokemuksia jos ton laittas 8 metriseen veneeseen ja meneeks toi suoraan bravon kilpeen. Koska noi ei niin helvetin kalliita. Kone olis 90 luvun puolesta välistä.
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    On sama Internationaalin 445cid Navistar.

    Tarvii varmaan oikeanlaisen kilven.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Googlaa D-Tronic 7.3 niin alkaa selviämään lisää.
     
    Muokattu: 6.1.2019
  11. HRTP

    HRTP Gearhead

    Onkos muilla ollut ongelmia tuon polttoaine suodattimen lämmityksen kanssa? Aloin tuossa miettimään että voisiko sen poistaa jotenkin helposti käytöstä kun ei se ainakaan tuossa rottelossa toimi koska polttaa heti sen sulakkeeno_O
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Turhan pitkään suodatinkulhossa seissyt vesi pilaa lämmityselementin. En lähtis purkamaan sitä pois, nyppäisisin vain sen töpselin irti kulhon kupeesta.
     
    HRTP tykkää tästä.
  13. HRTP

    HRTP Gearhead

    Samoihin ajatuksiin olen tullut kanssa :lol: Tänään tuli uusi starttikin autoon vaan ei ole tänään kerennyt autoon koskemaan kun piti hakea toinen traktori itelle niin huomisen päivän voisi sitten uhrata Fordin hyväksi ja jospa sen saisi ulos hallista tilaa viemästä että saisi traktorit ja peräkärryn sitten suojaan:rotfl:
     
  14. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuliko sulle se Denson tehostartti vai?
     
  15. HRTP

    HRTP Gearhead

    Kyllä sellainen tuli
     
  16. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuliko kalliiksi tänne asti raijattuna? Taannoin kun katselin, niin aito Denson startti oli jenkeissäkin $400-500 hinnaltaan.
     
  17. HRTP

    HRTP Gearhead

    Startti oli 380e ja rahti 60e vielä päälle. Kannattaa muuten välillä kurkata sitten se polttoaineen lämmittimen johdon kunto:odeek:Onneksi poltti itseltä pari sulaketta eikä itse autoa kun se vastus meni oikosulkuun,käytännössä siitä johdosta ei jäänyt enää kuin muisto jäljelle jonka vuoksi nyt sitten vuotaa naftat sen läpiviennistä ulos kun oli lämpö päässyt tekemään sillekin tuhot:odcry: Nyt vaan pitäisi keksiä millä tuon tiivistää että saisi auton takaisin ajokuntoon ja pääsisi taas romppeita kuskailemaan:odroll:
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Huono korjata muulla kun uudella lämmityselementillä. Kulhossa on kuitenkin painetta..
     
  19. HRTP

    HRTP Gearhead

    Tuon lämmityselementin läpivientiä saa ostettua erikseen myös ja tähän autoon kun sitä lämmitintä ei enää kovin helposti saa takaisin toimintaan niin tilasin tuon uuden läpiviennin mutta taitaa sen vaihto purattaa koko suodatinmaljan irti autosta:odroll:
     
  20. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    On muutaman vaihtanu eikä ole tarvinnu kulhoa irroittaa. Onnistuu paikallaan.

    Lämmityselementti on hyvä lisä Suomen talvessa.
     

Kerro tästä muillekin!