Ford F250 7.3D

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear

    Aivan oikein. Lähettelin Edgelle spostia ja tyly tuomio on, että heillä ei ole Econo vaneihin sopivia tuotteita. Siihen en sitten saanut vastausta, että miksi ei toimi tai siis että mitä eroa E ja F sarjassa on.

    Muttta nyt olis sitten Edgen Cs2 kapula jouten jos joku tarvii.

    Vaihtoehtoisesti ajattelin niinkin hasardia hommaa koittaa, että jos saisi jostain -95 - -99 mallin F foordin vin koodin ja koittais sillä.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Netistä löytyy vinejä pilvin pimein, nehän on usein myynti ilmoituksissa esillä. Ei se ole mikään sotu.
     
  3. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear

    Jeps. Yritin parillakin eri vinillä huonoin tuloksin. Kun kapulan kytkee niin herjaa jostain tiedoston sopimattomuudesta.
    Kyllä tämä leikki taisi olla tässä.

    Jos jollain on esim. Evo 2 kapula ja haluaa päivittää tähän cs 2: seen niin ottaa rohkeasti yhteyttä.
    Tai sitten jos joku haluaa tuon rahalla ostaa niin sekin käy.
    Rupean itse katselemaan dp tunerin chippiä.
     
  4. Mercury

    Mercury Gearhead

    Suosittelen PowerHungryPerformancen Hydra lastua.
    Lastu boxin perään,ilmaisella HydraFlash ohjelmalla USB:llä softat sisään..
    PHP on formaatti johon voi kuka vaan kirjoittaa tunet s.postilla..
    Dp tuner ja Ts chip on so last season..
     
  5. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear

    Oookkei, nevahöörd, pitää perehtyä :oops:
     
  6. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Econolinen perä alkanu vähä ääntää ja kaasulta ku nostaa ja painaa uudestaan ni kolahtaa. Paikallaan kardaania kiertäen n3cm tyhjää. Pystyykö säätää vai meneekö koko perä uusiks. Viime kesänä vaihdoin öljyt ja ne oli ihan puhtoset. 60dana. Välityksenä 3.55 mitäs näis yleensä on?
     
  7. Terttu69

    Terttu69 1st gear

    Terve. Saisko täältä apuja vaivaan.. Kyseessä siis ford f 250 7,3 natikan moottori ja manuaali loota kaikki muut vaihteet pelaa kivasti mutta 5 ei meinaa saada päälle välillä millään. Onkos tähän jollakulla hyviä neuvoja?
     
  8. Meizzeli

    Meizzeli 1st gear

    Pitäs lähteä viikonloppuna kattomaan -99vm f250 4x4 7.3powerstroke. Mitä näissä nyt on niitä tyyppivikoja muita kun suuttimen johtosarjat saattaa haprastua. Ei kerkeä kaikkia sivuja lukea nii jos joku vois muistista kaivaa viat mitä kannattaa katsoa.
    Mistä tunnistaa onko nesteen seassa kavitointilimaa?
    Kiitos jo etukäteen vastauksista.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Testiliuskalla esim fleetguard.
     
  10. Meizzeli

    Meizzeli 1st gear

    Käyttääkö kukaan dieselin lisäaineita näissä vehkeissä? Chevyn 6.5 tuli käytettyä niin nyt mietennissä oisko haittaa jos näissä 7.3 koneissa kans käyttäis?
     
  11. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Kellää dana 60 laakeripukkien kiristys momentteja? Perä lotaa jonku verta ni kai sinne laakerisetti pitää tilata ja säätää välykset.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Noita kahta
    [​IMG]

    On varmaan muitakin kelvollisia vaikka nuo on parhaat, pääsia että ei sisällä alkoholeja tai muuta vettä liuottavaa vaan mielellään päinvastoin.

    Ja 2 tahtiöljyä jos ei muita aineita satu oleen.
     
  13. Meizzeli

    Meizzeli 1st gear

    Joo redline rl-2 löytyy täys purkki nii pitää sitä käyttää.
     
  14. Meizzeli

    Meizzeli 1st gear

    Pinionin akseli menny mutkalle, joten käykö takavedon 10.5" akseli nelivetosen 10.5 tilalle?
    Toki jos on hyviä vinkkejä uusien osien shimmaukseen nii seki kiinnostaa miten on helpoin tehdä.
     
  15. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Turbiinin lukkiutumisesta olisi kysymys/ongelma. 2001 7.3 Excursioni.
    Jos kierroksia on koneessa liikaa ja turbiini yrittää lukkiutua, niin se ei mene lukkoon. ECU laskee vähän kierroksia ja yrittää lukita, mutta ei.
    Kun kaasua löysää vähän, että kierrokset on lähempänä lukkiutumisen jälkeisiä kierroksia, niin menee nätisti lukkoon ja pitää.
    Tuossa pätkä videota tilanteesta.
    Yrittää lukita turbiinin, mutta ei onnistu 0.07s, 0.10s ja 0.15s
    Kaasua löysätty ja kierrokset alas 0.20s and turbiini lukkoon 0.29s

    Ja toimii aina samalla tavalla, 3 ja 4 vaihteilla.
     
  16. JoRkKiS

    JoRkKiS 3rd gear

    Loogisesti pääteltynä. Solenoidi ehjä kun kytkee, mutta jotain ohivuotoa venttiilissä, stefa tai muuta jumitusta tms. Ei riitä paine lukitsemaan.

    Näen tämän siis niin, että ECU ei suinkaan laske kierroksia vaan yrittää kytkeä lukkoa päälle ja kun tajuaa ettei saa sitä päälle niin heivaa ettei aiheuta tuhoa ts.joku määritetty kytkentäaika.

    Ihme vain jos vikakoodeja ei ilmaannu eikä vilkuta kepin päässä overdrive valoa ?
    Toki voi olla, että kaasupolkimen asentotunnistin häntä kiusaa olemalla juuri "sopivalla" alueella. Epäilen kyllä vahvasti ettei.

    Tämä vain päätelmä. Viisaammat korjatkoon.
     
    juhamann tykkää tästä.
  17. juhamann

    juhamann 2nd gear

    Jo vain sitä tuli autohifiäkin vielä laitettua. Excursionin alkuperäiseen vararengaspaikkaan lasikuidusta ja levystä noin 50 litran kotelo 12" bassolle. Alkuperäinen vararenkaan huppu piilottaa subbarin täysin. Hanskalokerossa 5-kanavainen vahvistin syötttää kolmea 2-tie erillissarjaa ja subbaria.

    Vararengas ei tähänkään mennessä ole ollut paikoillaan, lisäksi koko poikkeaa aika lailla alla olevista munkeista.
     
  18. wuudi86

    wuudi86 1st gear

    Kävin vianorilta tilaamassa uudet renkaat excursioniin. Olisin säädättänyt aurauskulmat samalla, mut ei onnistunut. Auto liian leveä heidän nosturille.
    Onko tietoa kuka tekis Tampereen suunnalla? Raskone?
     
  19. Meizzeli

    Meizzeli 1st gear

    Kukas näitä fleetguardin kavitaatiolimaa myy ja myös niille testiliuskoille ois tarvetta? Näyttää olevan aika hakusessa suomenmaalla vai tilaanko rokkiautosta motorcraftin vc8?
    Mva huollosta oli loppu ja voitelukeskus ei lähetä yksityiselle.

    Edittiä. Rokkiautosta tilasin aineet mutta testiliuskoja ei siellä ollu.
     
    Muokattu: 26.8.2019
  20. Aki_N

    Aki_N 1st gear

Kerro tästä muillekin!