Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Rado

    Rado Gearhead

    ^kovasti kiitoksia mutta tilasin jo suomesta^
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ihan vaan kirjasta lukemalla, pinionin mutteri ensin vähintään 217Nm ja sitten lisää kunnes preload 1.8-3.3Nm (uusilla laakereilla). Backlash asia erikseen. Tavan viisariavaimen ostin sata vuotta sitten jostain hessumobiilista, tiedä missä niitä nykyään on.
    Mulla olisi hieman tätä sivuava kysymys mutta laitan sen erikseen, laiskanpulskeesti tulee vastauksia tänne :lol: .

    EDIT, kopioidaan kysymys tännekin, vaikka ei tähän taida kellään olla selvää juu/ei vastausta. Muualla tuskin tulee edes katseluita :oops: :

     
  3. juzatheman

    juzatheman 1st gear

    moi, ajanpuutteen vuoksi kysyn suoraan kun en haulla löytänyt...
    kyse ois -03 excursion 6.0 powerstroken torque shift askin öljyistä,
    tyyppi MERCON SP tuntuis olevan kohtuullisen hankalaa saada eikä ihan helpolla löydy korvaavaa öljyä. oisko kokemusta vaihtoehdoista??

    yhden putiikin äkkiseltään löysin suomesta joka myy (motocraft mercon sp 1qt/15e)

    sieltähän se on ostettava jos ei muualta löydy.. mut jos jollain ois tietoo.

    niin ja perään 75w-140 öljy mut jos on lukko ni sit jotain muuta..
    neuvoo ohjekirja ja kun ois lukko niin mitähän se muuta on sitte vai tota samaa tavaraa ja lisäaine lisäks..??

    T: Ketonen
     
  4. Swinger

    Swinger Gearhead

    ei taida olla edes olemassa mitään korvaavaa automaatti öljyä ton mercon sp:n tilalle.. itse laitoin motonetistä ostetut MAG1 mercon sp öljyt jotka maksoi about 10€ litra.. sitten tuli kämäkkää mukamas laatikon kanssa ku rupes auto nyhtää ja moottorista ei löytynyt mitään vikaa nii oli vaihdettava laatikko öljyt uudelleen.. sitten laitettiin tilalle red line mercon sp öljyt.. vika ei ollut öljyissä, joten ilmeisesti noi mag1 käy sinne..

    Suositeltavaa olisi ilmeisesti huuhdella koko järjestelmä että saisi kaikkialle uudet öljyt.. muista vaihtaa pääsuodatin ja sitten pikku suodatin laatikon kyljessä..

    Onko sun 6.0 litranen toiminut kui hyvin ? mulla ollut " pientä " eli ihan vitunmoista nyhtämis ongelmaa mikä loppujen lopuksi selvisi sillä että vaihdettiin moottoriöljyt ja suodatin uuteen vaikka öljyillä ei oltu ajettu vielä lähellekkään vaihtoväliä..

    Nyt siihen iski sellainen vika ettei se aina tykkää lähtee käyntiin.. ilmoittaa scanneriin että icp too slow when cranking.. no autoa tossa toivottavasti katsellaan ku itse lomalla tällä hetkellä.. toivottavasti ei oo vika venttiili koppien sisällä olevissa öljyreileissä.. on aika vittumaisen näköiset ottaa kopat pois tosta vanista..

    Muuten auto pelannut tosi kivasti. Ajanut tällä hetkellä about 35000-40000km ilman isompia ongelmia.toivottavasti ei tulekkaan ku työkäytössä toi vehje on niiin pistää aina hommat sekaisin joka päivä jos on vikaa.
     
  5. Rado

    Rado Gearhead

    Ohjaustehostin putoaa lämpöisenä "pois pelistä" ja ruori ei käänny mihinkään.. Mikähän vian taustalla voisi olla kun tuo ilmenee aina lämmetessään? Öljyt huonot....?
     
  6. tvtv

    tvtv 1st gear

    Jouset

    Paljonko pitäisi olla Excursion (2000) etujousien joustoväli ennen kuin ne ottaa kiinni pohjaanisku kumeihin kiinni ? Minulla on n.3 cm ja tuntuu että lyövät pohjaan joka kuopasta.
     
  7. revariver

    revariver Gearhead

    Lisäjousi vaikka Vallilan takomosta tai koko jousipakka. Ihan yleinen ongelma f250 ja Excursion malleissa. Ei ole otettu huomioon powerstroken painoa ja jousi antaa aika nopeasti periksi. F-350 on parempi muistaakseni etujousituksen puolesta.
     
  8. juzatheman

    juzatheman 1st gear


    eipä oo vaihtoehtoa vieläkään löytynyt.. us-partsissakaan ei uskaltanu sanoo voiko sinne muuta laittaa...

    ton red linen öljyn bongasin netistä, mut en kerenny vielä ettii et mistä sitä sais ostettuu.

    americar firma myy tota mercon sp:tä mut niil ei oo hyllyssä kun on niin huono kysyntä tai ei kysyntää ollenkaan. varastossa niillä ois 5 litraa mut eipä taida riittää alkuunkaan. tilaamalla sais,mut minä kun haluisin tehdä ton ison huollon eli kaikki öljyt ja filtterit ennen viikonloppua.


    toi overdriven ränkkääminen ärsyttää suunnattomasti kun tekee sitä aina kun laatikkoöljyt on alle normi käyttölämpötilan.
    ja sit huomasin tänään et jos d:llä tai n:llä nostattaa kierroksia niin n.1300-2100 rpm kone rynkyttää aivan hel....ti oli sitten kylmä tai kuuma kone, ehkä kylmänä enemmän. ajossa ei tunnu huomattavan paljoa pientä tärinää/värinää(ylimääräistä.)

    edellisen omistajan toimesta vaihdatettu korkeapaine pumppu ja suuttimet.

    jotenkin tuntuu et ois aika tehoton peli vaik numeroiden mukaan ei pitäis olla...

    vaikee sanoo kun ei oo saman moista vertailukohdetta. ainoostaan kaverin dodge ram 5.9 cummins td jossa yli 350hp ja yli 1000nm vääntöö ja se onkin aivan eri planeetalta lähtmisen suhteen..
     
  9. juzatheman

    juzatheman 1st gear



    appiukon vm.2000 excursionissa 7.3:ssa sama vika. eipä auttanut öljyjen vaihto uus pumppu odottaa asentajaansa eikä ollu pahan hintainen alle 140e
     
  10. Rado

    Rado Gearhead

    ^Mikä helpoin vaihtaa ohjaustehostinöljyt ??
     
  11. musse67

    musse67 3rd gear

  12. Swinger

    Swinger Gearhead

    mulla teki tota rynkytystä kanssa sillein että tuntui että kaikki osat lentää autosta pois.. vika oli mulla moottoriöljyissä ja suoddattimessa.. ne vaihdoin ja rykiminen ja tärinä loppui siihen..

    Ei missään nimessä saa laittaa mitään muita öljyjä kuin mercon sp torqshift vaihteistoon.. osta motonetistä ne mag1.. ne on ainakin suhteellisen halvat sp öljyt.. tosin mä laittaisin nyt viisastuneena vain ja ainoastaan motorcraftin omia öljyjä mutta niiden saatavuus on vitun vaikeeta.. tampereella autokivi tilalla on muistaakseni.. tai silloin oli about 7 purkkia jäljellä,mutta ei ihan riitä vaihtoon..
     
  13. juzatheman

    juzatheman 1st gear

    imuvaihtajalla säiliö tyhjäks ja uutta öljyä täyteen sit jos on ja varmaan onkin tehostin öljyn jäähdytin, niin sieltä letku irti ja valuttaa astiaan samalla lisäten öljyä säiliöön näin ei pitäisi olla tarvetta ilmailla järjestelmää sen kummemmin.

    kaikkea öljyä en oo koskaan tyhjentänyt et ei tarvis käyttää tehostinta "kuivana"

    onhan niitäkin jotka ottaa jostain letkun irti ja lyö käymään ja odottaa et pumppu pumppaa öljyt pihalle! itse en suosittelisi niin tekemään...
     
  14. juzatheman

    juzatheman 1st gear

    nyt on red line öljyt tilattu askiin ja perään.

    ja tuli tossa tänään treenattuu et miten vaihtuu öljyn suodatin ja polttoaine suodattimet. ja heti kun saan us-partsista oikeat ja sopivat suodattimet niin sit vaihdetaan ne uudestaan... noista vääristä suodattimista ei ollu muuta apua,kun se et nyt tietää millasia ne pitäis olla..

    ja yllätys yllätys öljypohjan ropusta on joku vetänyt jengat sekasin eli seuraavassa vaihdossa korjaillaan kierteitä ja uusitaan roppu jos vaikka sais viel elvytettyy. nice.
     
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^semmosta olen huomannu että propussa olis pehmeemmät kierteet kun pohjassa, joten hyvällä säkällä pelkkä uusi proppu ja homma tiptop kunnossa.
     
  16. musse67

    musse67 3rd gear

    Jos tekee ton mun laittaman linkin mukaan niin ei tarvi pumppua pyörittää kuivana, ei tarvi kun yks liitos aukasta ja vaihtuu kaikki öljyt. Siinä kun lisätään säiliöön sitä mukaa uutta lientä kun vanhaa tulee pois.
     
  17. juzatheman

    juzatheman 1st gear


    joo katos vaa enhän mä edes kattonut tota linkkiä vaan ihan unessa aloin vaan sepustaa omasta kokemuksesta...

    ei tekis varmaan pahaa lukea joskus ajatuksella näitä kirjoituksia...
     
  18. juzatheman

    juzatheman 1st gear

    tosissaan toivon niin. ja jos nyt alkais tilailee niin varmaan jouluks jo sais jostain =)
     
  19. SamiL

    SamiL Gearhead

    Nippelikauppias Tepolla on ainakin ollut ylikokoisia itsekierteittäviä korjauspohjaproppuja - ellen nyt sitten ostanut kaikkia pois silloin kun ostin niitä banaanilaatikollisen :lol:
     
  20. Rado

    Rado Gearhead

    ^miten tuo siis tapahtuu?
    Letku irti ja auto käymään. Sit vaan lisäilee säiliöön uutta öljyä samalla kun vanha roiskuu pois?
     

Kerro tästä muillekin!