Ford F350 Työjuhdaksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ttaavikko, 6.1.2019.

  1. ttaavikko

    ttaavikko 1st gear

    Tervehdys alan ammattilaiset.
    Tosiaan edellinen romu Pösö boxer otti ja siirtyi autuaammille asfalteille.
    TIlalle pitäisi hankkia uusi juhta jolla voi ajaa metsässä asfaltilla pikkupoluilla pelloilla kivikoissa sun muissa pahoissa paikoissa samalla toista tonnia kuormaa päällä.

    Oma ajatukseni olisi siis f350 jolla ainakin neliveto ylä- ja ala-alueella joten pitkälle pääsisi.
    Autoon pitäisi uusi umpikori rakentaa kuormalle mutta se ei taida olla ongelmista isoin?

    Pahoittelen huonoa jäsennystä ja yleistä tietämättömyyttäni autoista ja tästä aiheesta.
    Mutta saako tuollaiseen edes umpikoria rakentaa ja onko se edes mahdollista. sisälle pitäisi mahtua 4 Fin-lavaa mielellään kuusi. jonka päälle kuormaa pinottaisiin. ja paino nousee nopeasti lähelle kahta tonnia.

    Olisiko teillä tietäjät jotain ajatusta tahi ideaa miten edetä ja mihin suuntaan???

    https://www.nettiauto.com/ford/f350/10137177
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    F350 on aika köykänen ajaa 2 tonnin kuormalla kivikossa, jos pitäs joku jenkki alusta valita niin F450 F550 tai sitten Ram 4500-5500 chassis cab ja siihen kaappi päälle.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 6.1.2019
    FUKK ja sdfsd tykkäävät tästä.
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Pantera on oikeassa. F-350 kantavuus ei riitä umpikorille ja 2 t kuormalle.
    F-450 tai -550 pitää olla.
    Tai 4500/5500kilpailioiden mallistosta.

    Niitä löytyy valmiiksi lavamalleja (flatbed) joihin rakentaa umpikori päälle.
     
    Muokattu: 6.1.2019
  5. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    edit. Ei mitään.
     
  6. ttaavikko

    ttaavikko 1st gear

    Kiitoksia. nuo on vain turhan järeitä vehkeitä minun käyttötarkoitukseen.
    Hoidan työkseni mehiläisiä, joten suurin osa ajosta on kuitenkin maantiellä. mutta itse tarhat sijaitsevat aina jonkun kinttupolun päässä.
     
  7. ttaavikko

    ttaavikko 1st gear

    Kiitoksia tästä. itse olen sen verran käsi etsimään niin mistä suunnasta tällaisia voisi löytää?
    Valiettavasti aloittelevan firman budjetti on rajallinen niin uuttahan ei voi hankkia :(
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Hitto toi MAN olis magee raksahommienkin kannalta :p
     
  9. ttaavikko

    ttaavikko 1st gear

    Kiitoksia tästä. maallahan ei juurikaan ole merkitystä olkoot vaikka ruotsalainen vehje kunhan hommat hoituu.

    Pahoittelut useista vastauksista, mutta kun on käsi tämön foorumisoftan kanssa niin sitten on käsi
     
  10. ttaavikko

    ttaavikko 1st gear

    Niin tarkennuksena siis. suurin osa ajosta on kuitenkin maantien päällä. Väillä pitää kuitenkin siirtyä luontoon hakemaan kuormaa tai purkamaan sitä pois.

    Että hakusessa on sellainen ajopeli jolla tämän saisi kätevimmin tehtyä.

    Vanha Boxeri ei kestänyt kuormia ja vaihteisto ei oikein soveltunut raskaille kuormille joten hän oli aina korjaamolla. Eli siis sprintterit tai muut vastaavat pullakaappi autot eivät oikein sovellu näihin hommiin.
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ei se ole merkityksetöntä mikä se alusta on jos sillä joutuu itte ajamaan.
    Itte mielummin istun Dodge Ram 5500 hytissä kuin jossain mannin kopissa, molemmilla varmasti hommat hoituu, toisella vaan pienemmällä v-käyrällä
     
    Jussi289 ja xarper tykkäävät tästä.
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mehiläisiä? Saatoin ampua hieman yli ehdotuksillani. Sorry. Jatkakaa...
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2t kuorma oli kuitenkin tosiasia
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niin, kumpi painaa enemmän, 2t mehiläisiä vai 2t betonisäkkejä?
     
    12345678910 ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  15. ..tai linnut?

     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    Uittaa sopivan alustan ankkalinnasta ja teettää siihen kopin fokor'illa
    Tarvit varmaan perälautanosturin myös?
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    2t volvoja
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuinka pitkä osuus kaikesta työajoista on kinttupolulla ajoa?
     
  19. DslCat

    DslCat Gearhead

    Jos palaan aloituksen kikottimeen, vaikka mulla vain F250:nen onkin - on ihan jotain muuta ajaa yli 500hp/1500Nm voortilla kuin noilla porttaalivetoisilla jurnuilla. Kaikki saa pöpelikössä kiinni tai nurin - raskaampia vielä paremmin :D

    Mutta ei kait mehiläishommassa tonnia kerralla liiku? Tai noilla mun tutuilla pesät jotain ja hunajatuotto ihan minimaalista.. mites tuollaisia painoja pesällä käsitellään muutenkuin käsin?
    Ja tarviiko se olla suoraseinäinen kanttikoppi, korkeus?

    Mulla 250:nen oli lähtömaassa kopan kanssa. Otteeseen täällä raapustivat "umpikori eristämätön". Eihän tuo koristus ole, mutta käytännössä erittäin hyvä. Takaikkuna ylös, niin minikaivurin kauhat menee lavalle, sivu ikkunoista vaikka tankkaa irtotankit. Aluksi ajettelin, että kopsa lähteen ekana keväällä pois, mutta mukanahan tuo vieläkin kulkee. Trukilla/kurottajalla työntelee posti/vr lavahäkkejä pari kyytiin. Reilu tonnin harkkolavakin tullut..
    Vaan vetohommiinhan tuo on enempi tehty.
    [​IMG]
     
  20. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mull olis 6 tonnimetrin efferi 3xhydy jatkolla, jouten, olis passeli ton kokoseen , sillä olis hyvä nostella mehiläisiä...
     

Kerro tästä muillekin!