ford ltd country sguire

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja olds79, 16.10.2009.

  1. olds79

    olds79 3rd gear

    Mistähän löytyis tietoa ko. automallista? Olen vasta hankkinut -83:sen ja tartteis tietää mm. miten ajotietokone nollataan, ja mikä on se jarruihin liittyvä mötikkä ratin kohalla kojelaudan alla siinä on semmonen vipi ja punainen valo syttyy jarrutettaessa. Ja ainahan sitä tulee muutakin eteen niin ois hyvä katella kun ei oo tuota auton mukana tulevaa manuaaliakaan.

    Niin ja sitten ois vielä semmonen kysymys et mistä mahtaa johtua kun lämpimänä meinaa kierrokset tippua ja välillä sammuukin, ja pakittaessa kun nostaa kaasun niin sammuu.
     
  2. Rip Kirby

    Rip Kirby 1st gear

    Noh, ihan ekax Google 15.100 osumaa.
    Saiskohan sieltä jotain
    Chilton, Haynes korjauskäsikirjat seuraavax.
    Soitto Fordin maahantuojalle antaa lisää linkkejä.
    Ford Freaks-kerholta ja muilta Ford kerhoilta varmasti lisäinfoa.
    Josko noista alottais...
     
  3. olds79

    olds79 3rd gear

    juu googlella löytyy mutten löytäny mitään tähellistä ja ei ole aikaa selata 15000 otsikkoo läpi, joten jos jollain harrastajalla ois vaikka vaalmiiksi jotain hyviä linkkejä tiedossa niin vois pistää tänne. eikä ole korjaus oppaitakaan tähän palaan tiedossa eikä ford kerhon sivultakaan löytyny et silleen.
     
  4. ford59

    ford59 1st gear

    Onko sinulla keskellä kojelautaa kellonkohdalla ajotietokone, jonka tahdot nollata? Reset nappulasta nollaantuu kulutus, keskinopeus ja trippi. Mitään jarruihin liittyvää en keksi rattitolpan alta jossa voisi valo syttyä (jokin jälkiasennus?)
     
  5. olds79

    olds79 3rd gear

    ilmeisesti jokin jälkiasennus juttu on kyseessä, ei edellinenkään omistaja tienny mikä se on. ja kiitti nollaus ohjeista.
     
  6. ford59

    ford59 1st gear

    Tyhjäkäynnistä vielä... onko sinulla CFI= Central Fuel Injektion vai kaasutin moottori Country Squiressa? CFI on hyvä ruisku toimiessaan :poff: menee pienellä polttoaineella tms... vikojen hakeminen ikävää. Koeta lisätä hieman tyhjäkäyntiä säätöruuvista tuohon murheeseen.
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Se jarrujutska kojetaulun alla on mitä ilmeisemmin Trailer Brake Controller, eli peräkärryn (sähköinen) jarru sydeemi kontrolli boxi.
    Mullon pikkarissa samanlainen.
     
  8. köyhä

    köyhä 3rd gear

    http://fordfuelinjection.com/?p=13
     
  9. olds79

    olds79 3rd gear

    ruisku koneella on country ja se mötikkä ilmeisesti on just peräkärrylle.

    Pystyykö tuota tyhjäkäyntiä säätämään vai ohjaako sitä joku anturi tms. kun yleensähän ruisku vehkeissä tyhjäkäyntiä ei voi säätää (voin olla kyllä väärässäkin mutta tämmöisen käsityksen olen saanu) mutta pitää tutkia tarkemmin tuota fordia nyt päivänäyllä. jospa minä löytäisin säätöruuvin pitää muutenkin melkein asentaa kierrosluku mittari niin voi seurata vähän kierroksia samalla. paljonkohan pitäis olla normaali tyhjäkäynti?
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nää moottorit ei varmaan ole yks yhteen mutta tossa omassa 4.6:ssa, kuten kai kaikissa ruiskuvehkeissä, on ilmaventtiili tyhjäkäyntiä varten. Se voi toimia huonosti tai olla rikki. Etsisin sen venttiilin ja ruiskuttelisin kaasutinspraytä läpi jos se vaikka sillä herkistyisi. Yks juttu on kanssa se, että jos on ollu sulakkeita tai akku irti, niin kestää aikansa ennenkuin se oppii taas käymään kunnolla tyhjää. Muuten, jos tossa omassa esimerkiksi irrottaa vaikka p-a pumpun sulakkeen ja laittaa takas, se ei enää käy kunnolla. Älä kysy miksi. Pitää ottaa akkukaapeli irti jolloin systeemi nollaa itsensä ja aloittaa opettelun alusta. Muista, se on Ford, missä kaikki vaikuttaa kaikkeen.
     
  11. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Niin just, googlestahan löytyy aina helposti ne halutut nippelitiedot...
    Fordin Country Squire manuaali löytyy varmasti joka kirjastosta/kirjakaupasta...?
    Heh...
    Varmasti myös OD:lta. Ikävä kyllä en pysty itsekään vastaamaan sun kysymyksiin mut v**uttaa tollaset vastaukset tyyliin hanki korjausopas tai kysy maahantuojalta...
     
  12. olds79

    olds79 3rd gear

    huomasin tuossa talvirenkaita vaihellessa että fordissa on ilmaiskarit takana, en vaan viittiny sohjossa ruveta seuraamaan auton alla että mihin ne ilmaputket menee? ilman täyttöventtiiliä en kyllä löytäny vielä mistään perinteisistä paikoista eli mistä se venttiili löytyy tämmösestä farkusta? ja mitä ohjekirja sanoo takaiskarien paineesta? onko samanlaiset paineet kuin esim GM:n vastaavissa vehkeissä.
     
  13. L.P.

    L.P. Gearhead

    Yleensä ilmaiskarit ovat tarvikemalliset jälkiasennukset, joilla on koitettu "korjata" kuoleutuneita takajousia.

    Ilmantäyttöventtiili on monesti takakontissa. Kurkkaa lattian alta luukusta ja sivukoteloista. Painetta tällaiseen systeemiin sen verran, että korkeus on halutulla tasolla. Jos venttiilin ohessa on mittari, niin ei painetta niin paljoa, että menee punaiselle alueelle.

    Voihan myös olla, ettei koko venttiiliä ole ollenkaan jos on vuosien saatossa hajonnut tai hävinnyt. Näin oli tilanne mm. entisessä Mercury 1985:ssäni. Tällöin ilmaiskarit ovat melko pitkälti turhat.

    Lääkkeeksi ilmaiskareihin suosittelisin uusia tavallisia iskareita ja uusia tai parempikuntoisia jousia.
     
  14. olds79

    olds79 3rd gear

    ok! pitää tutkia kontista löytyykö venttiili. olen joutunu vaihtamaan muutamiin autoihin aikasemmin rikkoutuneitten ilmaiskarien tilalle kaasu iskarit, voipa olla että joutuu tähänkin vaihtamaan :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!