Ford Mustang 427 SOHC

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Aspen Lappalainen, 17.3.2006.

  1. xp

    xp Gearhead

  2. kma68

    kma68 Gearhead

    Täsä se email osoite nyt siteen on: kma68@mbnet.fi. Miksikään erikoisemmaksi merkkifaniksi en tunnustaudu, satunpahan vain arvostamaan hyvää tekniikkaa ja sitähän fordilta(kin) löytyy :wink: Erityisesti xp:n linkki 40-luvun fordin alumiini dohc kone sivulle näytti, että nykyaikainen moottoritekniikka on hallittu rapakonkin takana 8)
     
  3. kma68

    kma68 Gearhead

    Kiitoksia kuvat tuli perille ja olivat hyviä, mutta e-mail tms. vian takia cammer019 oli musta enkä voinut enää vastata e-maililla. Kuvissa olevat valut näyttivät hyvinkin asiallisilta, joten tuloksena on varmaan soiva peli :D
     
  4. the slut

    the slut 1st gear

  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Aika halpa hinta tommosesta herkusta(jollekkin). Varmaan aika mielenkiintoinen ajettava olis :rotfl:
     
  6. kma68

    kma68 Gearhead

    Muuten hyvä, mutta siivoaisin tuon hökötyksen konepeiton päältä pois (jos mahtuisi).. Taidan olla maltillisen linjan kannattaja ainakin tuon ulkonäön suhteen. :wink:
     
  7. the slut

    the slut 1st gear

    et kai.....hienoa "thunderbolt" skuuppaa poistaisi
     
  8. kma68

    kma68 Gearhead

    Onko se alkuperäinen? :eek:
     
  9. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead



    muoto on alkuperäinen , mut korkeutta on 3x liikaa :eek:
     
  10. kma68

    kma68 Gearhead

    No sitähän minäkin, kun tuo muistutti hieman liikaa jotain pihagrilliä. :rotfl:
     
  11. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Toi muuten voitti just "ruminskuuppimitämäoonikinänähny" palkinnon.
     
  12. kma68

    kma68 Gearhead

    :rotfl:
     
  13. Fastback

    Fastback Gearhead

  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    Aika kevyt akku tossa mainoksessa, 125 paunaa :eek: saatana, sehan on 56kg :eek: Vanhan liiton akkumeininkia :rotfl:

    Kylla on kommee aut.. eiku Ford. Tosta kun hiukan siirtaa taka-akselia... :rotfl:
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jumaleissa, niin aina, siinä jäisi muuten akku monelta vaihtamatta :rotfl:
     
  16. Elevator

    Elevator 1st gear

    mikähän näiden uustuotanto soch kansien tilanne o nyt, ilmeisesti ensimmäisiä kansia on penkitetty uudella mantereella?
     
  17. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Sellainen mosa johonkin trans-am tyyliseen musseen 8)
     
  18. Fastback

    Fastback Gearhead

    Joo jotain kantta pari jenkkiukkoo testaavat. En ole ihan täysin perillä mitkä kannet kavereilla on (KNO1??). Konetta testaavat kaksi Cammer ensikertalaista, joten touhussa opettelun makua. Vartavaten tilatut nokkakepit vakioita '65-'67 malleja lievemmät. Parhaat vedot tuottaneet ~ 650hv/6500rpm ja 600lb-ft/4300rpm. Odotan vaan sitä että kokenut Cammer ukko saa kannet käsiinsä ja pääse tekemään sitä mitä ovat tehneet viimeisen 40 vuoden ajan. Odotettavissa on SOHC buumi jenkeissä ja eiköhän niitä tännekin jokunen eksy.

    Hinta taitaa olla edelleen se n. 15.000 USD täydellinen muutossatsi ilman kaasareita ja virranjakajaa. Cammer oli enemminkin Experimental kone jota käytettiin useimmiten kiihdytys urheilussa Nascaria ja transamia lukuunottamatta. Transamissa riehuivat pikkulohkot, nascarissa Tunnelportit ja Bossit.
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Simmottii:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Fastback

    Fastback Gearhead

    Vipottajan kuvissa on Californialaisen pajan alkuperäisten SOHC blueprinttien mukaan tekemät Cammer kannet. Californian kannet ovat huomattavasti lähempänä sarjatuotannon aloittamista mistä aussikannet. Huhu kertoo että Jon Kaasellakin olisi Cammer projekti menoillaan, mutta IHRA kisakausi vie päähuomion kehitystyöstä.

    Sitten nuo kannet joita on ajettu jo dynossa niin ovat alkuperäiset rautakannet. Uusia kansia ei ole vielä kukaan dynottanut. Laitan kyllä tietoa tulee kun sen aika koittaa.

    Uskomattoman hienoa että moiset kannet elvytetään henkiin. Pala historiaa ja lisää fiilisteltävää hardcore fordisteille tai muidenkin merkkien harratajille.
     

Kerro tästä muillekin!