1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Ford v6 laatikko

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Sounderi, 19.6.2018.

  1. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    No nii,tuli ostettua Fordin m20 2,3 v6-72. Ja hetihän siitä porsi vaihteisto, Lueskelin että täälläkin jotkut aikoinaan miettiny laatikkoa moiseen kamppeeseen. Ei kellään ole sattumoisin jääny nurkkiin?? Pikaisella tiirailulla on mallia vaihdevivusto laatikon sivulla. Kuulemma nelos koneisen loota ei käy,vaik kytkin kopan vaihtais,niin kytkin akseli ei käy..
    Osto halukkuutta laatikolle olisi,tai varaosa auto kokonaan josta saisi sellaisen. Mietinnässä myös automaatti loota,kaikkineen hiluineen. Homma iso vaihtaa automaatiks,mut kokemusta yhden auton verran on...
     
  2. Vermilion

    Vermilion 2nd gear

    Neloskoneessa se kytkinakseli on lyhyempi, jotkut tehny siihen jatkosovitteita, mutta en tiedä onko järkevää kannattaa tutustua tuohon burton poweriin sieltä saa osia ja kokonaisia kunnostettuja laatikkoja. Ite suosittelen kyllä 5 vaihteista loottaa (type 9).
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Joo type 9 tilalle tai sitten kyselet M-Kerhon foorumilla käytettyä vipulootaa.

    Onko sulla vielä rattivaihteet tuossa vai lattiavaihde? Niissäkin on ero keskenään vivustoissa.

    Harmi kun ehdin purkaa oman varaosalootani jo.

    https://www.tapatalk.com/groups/mkerho/index.php
     
  4. Jos haluaa tehdä kunnon päivityksen, niin Briteissä Ford -harrastajat käyttää nykyään Mazda RX-8 vaihdelaatikoita. Ne on 6 -vaihteisia, mukavilla välityksillä ja halpoja, luokkaa 200 puntaa. Niihin sopii Fordin Type-9 kytkin ja kardaani. Asentamiseen vaaditaan yksikertanen adabteri ja niitäkin myydään valmiina esim. just 2,3 litraseen kutoseen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Niin,lattia keppi on.. Jostain sivulta luin,että diissel-sierrasta kävisi vähimmällä työllä?? Oliko ihan kytkin-akselikin käypänen,muuta ongelmaa vaan välitysten kanssa . Lyhenee ykkönen ja kakkonen pirusti. Joutuneeko lattiaa työstää miten ,jos "kiinteällä" kepillä laittaa?
     
  6. sampo.i

    sampo.i 3rd gear

    Joskus aikoinaan laitoin juurikin diesel sierran lootan p7 koppaan risuaskin tilalle ja vaati jonkun verran työtä. Joutuu laajentamaa just siit laatikon kohalta lattiaa aika paljo,risuaskin koppaa joutuu muokkaamaa kans jonkun verran jos käyttää sitä ja silmälaakerin osalta oli kans jotai,tais tulla pronssiholkki ku ei ollu sopivaa laakerii tarjolla sillo..
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 2nd gear

    Siihen type 9 kannattaa hankkia vaihdevälin lyhennin niin ei tartte murjoa paskaksi sitä orggis tunnelia.
     
  8. musta78

    musta78 Gearhead

    Moro.Löytyis Borg Warner sr4. Neljä vaihteinen,2.8 v6(Mustang II) perästä.Ei kytkinkoppaa/vaihdekeppiä. Hp. 40e. Sijainti Satakunta.
     
  9. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    No ni,laatikko löyty ihan tosi läheltä. Kaverilta ja muutaman kilometrin päästä. Vielä kerkesin punnertaa paikalleen ennen loman loppua.Pakoputkikin piti tehdä uusiks taka-osasta,se kun ei halunnut lähteä traileri kyytiin (sillon kun piti laatikon rikkouduttua hakea tien päältä.. Tein sitten loppu-osan kahdella putkella.
    Mutta koe ajettua menin säätämään tyhjä käyntiä pienemmälle, kun oli minusta turhan korkea. Nyt sitten ei suostu lämpimänä käynnistymään ei millään.. Olen koittanu säätää mallin omilla ohjeilla seokset tyhjäkäynnille mut ei.. Kylmänä kyllä käynnistyy tai kun odottelee parkyt minsaa kuumana ollessa. Joku laittanut kärjettömän sytkänkin joskus,mut ajoitusta en tiedä,kun en millään löydä omaa ajoituslamppua (ei oo tarvinnu vuosiin).
     
  10. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Jaahas.. Juttu selvisi,olin jättäny startista puolalle menevän "suoran virran " johdon irti,puolalle tuli vain alle 9v,johto paikallaan 12v..
     

Kerro tästä muillekin!