FOX koppaiset Fordit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 11.1.2008.

  1. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Nostetaas tätäkin välillä ylös.

    Kattelin lauantaina alastarolla driftingiä ja tuli mieleen että onkos porukat tehny FOXien hammastagon puoleen mitään modeja että sais pikkasen lisää kääntymiskulmaa etupyöriin? :eek:
     
  2. capri30S

    capri30S 1st gear

    Sama tuli tänään mieleen, kun spinnasin märällä asfaltilla ihan siitä syystä, että ohjaus kilahti tappiin.. Täysin oikastavissa oleva sladi muuten.. :lol:
     
  3. välimallinkoppa

    välimallinkoppa Gearhead

    Tuossa yksi liettualainen malli, ei oikein suomikatsatus kelpoinen

    http://www.driftlive.com/forums/showthread.php?t=622

    Kääntyvyyttä on mietitty ja tutkittu täälläkin reilusti, vakio osilla toteutettuna ainakin evo1 versiossa.
    Omaan nyt evo1 versioon on kasassa -96 cobrasta hammastanko, alatukivarret ja navat. Eroja GT malliin ei varmaankaan ole mutta tuollaiset löytyivät suomesta niin ne hommattiin. Tosin testaamaan pääsee sitten joskus kun sen liikenteeseen saa...joskus
    Noissa kuvissa kulmat mitä sattuu ja tiedossa on että raideleveys on kasvanut reilusti, lokareita tarvitsee muokata.
    http://kuvablogi.com/nayta/2115716/
    http://kuvablogi.com/nayta/2115717/
    http://kuvablogi.com/nayta/2115718/

    -96 cobran alatukivarsissa on pienet väistöt verrattuna -94 gt avon tai foxin alatukivarsiin

    http://kuvablogi.com/nayta/2051795/

    Tosin putkitukivarsilla saa varmaan tuotakin enemmän tilaa.
     
  4. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Tota tuli kans vakoiltua ja tuli mieleen kysymys että josko ostaiskin volvon, niissä kääntyy etupyörät linkkuun ja niissä on takana levyt jo vakiona...
     
  5. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Mihkä kaikki foksit on hävinnyt? Nettiautossa on myynnissä 6 (kuusi!) FoxMussea siinä kun 94-04 malleja on 40 ja -05 malleja 29. Eikä fokseja näy tapahtumissakaan niin paljon.
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Mihinkä sitä hyviä autoja myymään! Ei vait, eihän noi koskaan kai niin yleisiä olleet uutena vrt. F-Body GM ja jälkituontina taitaa olla väliinputoaja eli liian vanha ja toisaalta liian uusi. En jaksa käsittää, miksi menekki uutena oli niin paljon GM:ään päin: Firebird Formula 238tmk, Mustang GT 186tmk uutena esim. '91. Mustangissahan oli varmasti esim. korimuottien hinta maksettu jo '80-luvun alussa, mutta silti: auto oli uutena halpa!
     
  7. Olly

    Olly 3rd gear

    Syvällä kokemuksen kurkkuäänellä voi kanssa sanoa, että foxi ei vakiona käänny, se vain kaartaa.... :odroll:
     
  8. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Foxit on ihan liian aliarvostettuja, sillä jos v8-moottorisen harrasteauton haluaa millä voi vähän sladitella ja ajella performance tyyliin muutenkin kuin vain suoraan on GT-foxi helvetin hyvä lähtökohta aloittaa. Ohjaus on tältä vuosisadalta, manuaali antaa sportti-kerrointa, oma ruiskumoottori toimii hienosti ja ahtimet saa vielä leimattua suurimpaan osaan ilman ongelmia. Puhumattakaan siitä paljon noihin löytyy valmista aftermarket shittiä eri valmistajilta.

    Korimalli nyt ei ole mitään 69` sportroofi ja helposti tollaseen foxiinkin saa hakattua sen 15 000€ pelkkin viriosiin, mut on sit aika makee KUSKINpeli sen jälkeen.
    Ei oo yks taikka kas kertaa ku tollaset hienot muskeliklassikot kunnon moteilla on meinannut karata perse edellä pitkin ruskeasuon puita, hienoine lehtijousineen ja tunnottomilla ohjaustehostimilla tai kokonaan ilman tehostajia...

    Onneks ei tarvinnutkaan tota omaa myydä sit kuitenkaan. 8)
     
  9. capri30S

    capri30S 1st gear

    Puhut todella asiaa, en tiedä mistä moinen aliarvostus johtuu. Jotain asiasta kertoo se, että mulla on ollut avo-GT myynnissä nyt jonkun muutaman kuukauden, jona aikana auto on kerännyt yhtä monta ilmoituksen katsojaa kuin vanha 900 saabbi, jonka myin 5 päivässä nettiauton kautta :eek: Mustangin hinta on halpa osiin ja auton kuntoon nähden, niin silti kiinnostuneet voi laskea yhden käden sormilla, ja halvasta hinnasta tarvis saada vielä puolet pois, ja ottaa joku corolla vaihdossa. :cry: Ei sillä, ei mun siitä onneksi ole ihan pakko luopua hinnalla millä hyvänsä, olkoon tuossa pihassa sitten, ja ajellaan taas ensikesänä :D
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Järkipelejä, yksinkertaista, toimivaa perustekniikkaa, perusasiat pitkälti kunnossa ja kevyt, ja loppumaton osatarjonta. Pitäsköhän ostaa? :rotfl:
     
  11. Fastback

    Fastback Gearhead

    Edullisia nuo ovat. Olen monesti katsellut noita valmiiksi rakenneltuja foxeja, joita on myynnissä kotimaassa, ruotsissa ja jenkeissä. Hinnat eivät päätä huimaa. C-bargen kaltaisten harrastajien ei tartte tyytyä välttämättä siihen 302 cid moottorin, sillä lukuisilta valmistajilta Ford racing parts mukaanlukien tarjoaa kumityynyt 429/460 konversioon. Pannuhuone on leveä fordiksi ja peltisarjoja on tarjolla 2 1/4" tuumaan primääreihin asti. Noi on aika budjettiraasereita tuolla amerikan päässä, halpa kikotin vakiohkolla 460 cid johdannaisella 9s-10s aikoja vartilla ilman suurta tuskaa.

    Sumiaisten mercurymanilla on tuollainen budjetti raaseri foxi fordsonin 460 johdannaisella isolohkolla (voi käydä lukemassa isännän nettisivuilta), kulkupuolesta ei ole mitään tietoa kotimaan radoilta mutta odotan joskos tulisi ensikesänä Ford Natikoihin testailemaan.

    Minut autosta erottaa vielä pari röttelöä mitkä pitää omistaa ennen bb foxia, mutta ehkä se päivä vielä tulee.
     
  12. timo.t

    timo.t Gearhead

    Lincolnissa näyttäs olevan sama "platform" ja sitä on tehty 80-83 351 windsorilla. Voiko tätä käyttää vertailu mootoriksi esim. saman vuoden mustangissa, jota on saanut vain 302:na?
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Pitäisi voida käyttää, mutta Trafille ei voi käyttää, koska Cortina/Taunuskin ovat eri autoja olleet AKE-Trafin tulkintojen mukaan, aiheesta on keskustelua toisaalla OD:lla. Muutoskatsastukseen veisin kuitenkin ja juttelisin konttorilla tuolla tulkinnalla. Meinaatko Versaillesia vertailu-Lincolnilla?
     
  14. timo.t

    timo.t Gearhead

    ei mitään simcoja :D mutta joku 4d fairmontti 351 vois olla paikallaan.
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    No niinpä näyttää olevan, kyllä näyttääkin hyvältä!

    [​IMG]
     
  16. Fastback

    Fastback Gearhead

    Melkein tuli pitkäsylki suuhun kun luulin gm isolohkoksi. On tossa sentäs jakaja oikeassa päässä vaikkakin vinossa - ei tartte kurkotella. Mitä mä sanoin tilasta!
     
  17. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Höh, saahan siihen ilman lincolniakin katsastettua 351:n kun fairmonttia on saanu 302:lla
     
  18. timo.t

    timo.t Gearhead

    Lähinnä ajattelin vaan kiivetä tikapuilla kohti 400+cid strokeria, eli jos 351 ois mallisarjaan kuuluva moottori, niin sehän onnistus, mutta lincci ja fairmontti on käsittääkseni eri malli sarjaa, vaikka fox:eja ovatkin..eli, tyrkyllä olis foxi koppa jota on saanut 302:lla ja 351 pohjanen + 400cid stroker motti, mutta...
     
  19. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Tuota, 351:n siel virallisesti on ku kattoo moottorin numeroita vaikka oliskin +400cid stroukkeri. Joutuu kuitenkin aika mopo tehoilla senkin katsastaa niin ei se sen uskottavampi ole
     
  20. arrakis

    arrakis 1st gear

    Herätellääs tätäkin keskustelua... :wink:

    Mikä on "isoin" motti, jonka voi foxiin laittaa niinkuin virallisesti? :-?
     

Kerro tästä muillekin!