FrankCannonMobil - Lincoln Continental -75

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja debner, 30.11.2014.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    No väpättää ja pahasti :lol: ! Vaikka en ole mitään pussihousua nähnytkään, niin aina tekee pahaa katsoa isopyöräisiä klassikoita, nuo korkeaprofiiliset renkaathan 15" vanteella niiden juuri pitääkin olla. 8)

    Ei vaan hyvältähän tuo Lincoln näyttää. Hieno kori ja siisti maalipinta, kyllähän tuolla kelpaisi ajella. (Jos siis ne renkaat vaihtaisi takaisin :rotfl: ).
     
  2. debner

    debner Gearhead

    Tämä nykyinenkin 65 on sekin ihan hirveän korkea profiili, ihan museokamaa, matalaprofiiliseksi mainittavat kun olisi jotain alkaen 35 luokkaa :)
     
  3. 1320

    1320 Gearhead

    Täytyy myöntää että noissa kumeissa profiili ei ole mikään pahin mahdollinen, eli ei nuo ihan kuminauhat ole vaikka toki hieman matalat mun makuun. Vanteesta tosin näkee heti, että mun makuun kokoa on vähän liikaa. :D

    Sitä piti kysyä vielä tuossa edellisessä viestissä, että mitkä nuo 15" renkaat oli kooltaan? Lähinnä kiinnostaa että miltä mun suunnitellut kumit saattaisi näyttää, kun itsellä oli suunnitelmissa laittaa taakse 255/70/15 niin onkohan ne lähelläkään noita sun entisiä kumeja?
     
  4. debner

    debner Gearhead

    Alla oli auton vakiokoko 235/75-15, nyt 235/65-17.
     
  5. debner

    debner Gearhead

    Sadepäivän ratoksi UPS toi halkeilleeseen kojelautaan uudet päälliset, muotoonprässättyä muovia - toistaiseksi näyttää ihan asiallisilta:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. LPV

    LPV 3rd gear

    Hiano Pirssi! Vaikka olenkin sitä ikäluokkaa, että taputtelin vielä kakkapalloja, kun Frank ajeli Cann'on'mobiililla on tuo mallina tosi hieno!
    Tuollaisen kyydissäkin olen joskus 10 vuotta sitten hetken ajellut. Ex-työnantajani äidillä, Iiris Vuorenmaalla oli, tai on kai vieläkin, tuollainen. Hän oli kuulevinaan Lincolnista jonkun oudon äänen, jota sitten etsimme ja ajelimme ympäri Vaasaa. Kyyti oli mahtavaa! Ehkä tuosta johtuen olisi nyttemmin haaveissa Pontiac Grand Prix 1969 - 72, joka on myös ns. Personal Luxury Car. GP ei vaan ole ihan niin Luxury kuin Continental.
    Mitä muuten nuo 235/65/17-kumit maksoivat, suunnilleen? Pitäisi Buickiin hommata kesällä uudet kumit 17" vanteille.
     
  7. debner

    debner Gearhead

    Täytyisi saada uusintana Cannon telkkariin :) Onneksi näihin saa uutta osaa jotta saa vanhaa loistoa palautettua kun on pientä jälkeä ja nuhrautuneisuutta siellä täällä.

    Renkaat on netin halvimmat laatumerkkien joukosta, tämä rengaskoko näyttää olevan yleisin katumaastureissa:
    http://www.rengas-online.com/renkaat.html
    tuote: Nokian HT SUV 235/65 R17 104H (So)
    A-hinta 118.80 EUR loppusumma : 475.20 EUR

    Nykyaikana Nokian(kin) renkaat saa Saksasta kotiin kuljetettuna halvemmalla kuin viereisistä rengaskaupoista noutamalla.
    Nämä tosin on valmistettu Venäjän tehtaalla, mutta käyttöautoon tulleet nastarenkaat taas oli suomirenkaat.
     
  8. HT

    HT Gearhead

    Samaa mieltä auton omistajan kanssa, että kyllä nuo uuden renkaat on paremmat. Tosin autoa pitäisi saada muutama tuuma alaspäin. Omaan silmään miellyttävin olisi sellainen korkeus, että lokarin kaari on hiukan renkaan yläreunaa alempana.
     
  9. debner

    debner Gearhead

    Säädettävä ilmajousitus himottaisi, mutta kuinkahan tähän onnistuu asennus, löytyneekö palikoita? Ja mitä lie hinta tai onko asennuspaikkoja joka laittaisi - kohtuuhinnoin tietysti eli ei tonneja...?
     
  10. HT

    HT Gearhead

    Kuullostaa tonnien suunitelmalta, varsinkin teetettynä. Ei muuta kuin lyhempää vieteriä alle ja tarvittaessa esim airlift 1000 peräpäähän.
     
  11. debner

    debner Gearhead

    Aurinko pimeni, piti äkkiä ottaa auto ulos ja ruuvata keulan kromit paikoilleen ja niin päivä taas valkeni :)

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Saako näihin Linc:eihin ns. Drop spindel:eitä?
    Onko tuo etupää sama kuin jossain Torinossa tai T-Birdissä?
    Spindeleillä saisi keulaa pari tuumaa alas, mutta ei menisi joustovarat ja mukavuus...
     
  13. debner

    debner Gearhead

    Jotakin tuo kyllä vaatii jolla saisi alemmas, sellainen 5-10cm on ihan turhaa ilmaa ulkonäöllisesti - ilmeisesti lötkö keinujousitus vaatii isoja liikeratoja.
    Jousisarjatkin tuntuu olevan aika vähissä.

    Vuonna -75 meni mallilla kovaa:

    [​IMG]

    Toisilla ei:
    [​IMG]
     
  14. HT

    HT Gearhead

    Esim Moogilta löytyy jousia "miljoonia". Niillä on hyvät sivut josta voi katsoa jousien mittojen mukaan sopivat. Katsoo vaan omaan autoon sopivat.
     
  15. debner

    debner Gearhead

    Olipas nämä kovassa maineessa - vielä seuraavatkin mallit:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. debner

    debner Gearhead

    ...kuljettajan penkin materiaali ja väritys on tyypillistä 70-luvulle.
    Moitimme: Huonoa sivutukea ja niskatukien kiinnityspaikkojen puuttumista :)

    [​IMG]
     
  17. LPV

    LPV 3rd gear

    Se on toi muovinen tekonahka aika kamala materiaali kuumana päivänä! ;)
    Kato ettei sula kiinni hanuriin... Ei ne oo jenkit ikinä osannu tehdä kunnon penkkejä, koita nyt tuollakin vetää soratiellä kunnon sladissa...
    Laita eskortin penkit siihen, ne on paljon paremmat! Niitä sopii ainaki 4 tohon vierekkäin. :)
     
  18. debner

    debner Gearhead

    Olisko jollain Escortin penkkejä :-D

    Mitä kuvassa?
    No joo oli liian helppo, oopperaikkunaahan siinä puhdistellaan auton vierellä :)

    [​IMG]
     
  19. debner

    debner Gearhead

    Lähdössä verhoomoon, katon takosa saa tällä viikolla vinyylin ja sisäkatto tuoreen verhoilun haurastuneen tilalle.
    Lasikattoluukun aurinkoverho sai alkuperäisen mukaan laserleikatun runkopahvin Tallinnasta, onpahan sekin siistimpi verhoiltavaksi kuin vanha kupruileva.

    [​IMG]
     
  20. debner

    debner Gearhead

    Nykyaika ja joidenkin hyvä palvelu jaksaa yllättää
    Nippelit.fi http://nippelit.com/shop/html/default.asp
    on kyllä nopea, iltapäivällä naputtelin tilausta niin aamulla oli nippelit postilaatikossa.
    Tämä se on oikeaa meininkiä tämä.

    Ai niin lisäksi sieltä on löytynyt juuri oikeita nippeleitä listojen kiinnitykseen niin eipä tarvitse amerikan toimitusaikoja odotella.
     

Kerro tästä muillekin!