Furyn jarruista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja FuryIII '71, 2.3.2008.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Osaakos kukaan kertoa, pystyykö '71 Furyyn laittamaan kiinteällä laakeripesällä olevat levyt eteen kun laittaa väliin vain oikean kokoisen laakerin, kun vanhat ovat irroitettavalla laakeripesällä olevaa mallia? Vai pitääkö tehdä jotain isompaa? Syy miksi kysyn on , että kävin tuossa viime kesänä hakemassa eräästä keravalla sijaitsevasta vauhtiputkasta uuden levyn (tarkoitus on luonnollisesti myös hakea toinenkin, mutta tuskin samasta paikasta), joka siis on kiinteällä laakeripesällä, ja sitä jo siellä paikan päällä katsoessani tokaisin myyjälle, että omani on irroitettavalla laakeripesällä. No sitten ruvettiin pohtimaan että onko joku virittänyt omatoimisesti rumpujen tilalle levyt ym.ym. Lopuksi ajattelin että paskaakos tässä ihmettelemään, kun en aikaisemmin ole hirveemmin kyseisen auton jarrujen kanssa touhunnut (eka isokoppaiseni), ja lähdin menemään kun mulle väitettiin että sellaiset kiinteällä pesällä olevat siellä pitäisi olla. No, soitin tossa toissapäivänä vantaan swt:n, ja kyselin sieltä mihin hintaan heiltä löytyisi 1kpl levyjä autooni, ja tulos oli että 170€ ilman laakeripesää! Ja hintahan nyt on osapuilleen sama kun muuallakin on ollut, mutta kun kerroin että olin saanut tästä toisesta vauhtiputkasta kiinteän version, niin hänpä sitten valaisi minua kertomalla, että 69-72 malleissa on tämä irroitettava, ja 73-> kiinteä. Eli väärän mallisen levyn omistan tällä hetkellä... Tosin ei haittaisi mikäli tuon saisi tuohon käymään, kun olisi 50€ halvempikin.
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Alunperinhän noissa on tollanen "kaksosanen systeemi", joka on ollut vähän vaikeemmin satavissa ja kallis. Mut mun käsittääkseni noihinkin on nykään saatavilla "yksosasia" levyjä, jotka siis sopii heittämällä oikeilla laakereilla ton vanhemman kaksosasen tilalle. Et ehkei toi sun uusi levys olekaan väärä? Toi vanha systeemi mun käsittääkseni kiellettiin jenkeissä, ja '73 alkaen kaikki on tolla yksosasella levy/napapaketilla.
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No toi kuulostais ihan hyvältä. Pitänee siis käydä hakemassa etupään laakerit . Ilmeisesti niitä pitäisi sitten löytymän ihan jostain vauhtiputkasta tuolle yhdistelmälle. Vai joutuuko menemään ihan laakerikauppaan hakemaan mittojen mukaan? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!