G-bodyt Suomessa

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Kas kummaa kun Regal on puikki. Chevyyn se ei käy.
     
    Camino'79 ja Bukero tykkäävät tästä.
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    Vaparikonetta saa kuristaa mutta ahtimen asennus katsotaan aina nostavan tehoa. Sitä en osaa sanoa mikä on hyväksyttävä tapa kuristaa. Teholappu pitää olla.

    Itselle myös edelleen epäselvää käykö toi meksikossa tehty malli vertailumalliksi. Uusissa pykälissä lukee että " yleiseen tieliikenteeseen" tarkoitettu malli käy vertailumalliksi mutta muistaakseni 12 vuonna annetussa sovellusohjeessa sanotaan että vertailumalli pitää olla yhdysvalloissa ta japanissa myynnissä ollut. Tästä on ristiriitaista tietoa että onko tämä vanha sovellusohje voimassa vai ei. Omasta mielestäni ei koska kyseista mainintaa ei löydy noista uudemmista pykälistä. Löytäis vielä leimamiehen joka olis samaa mieltä. Suurimmalla osalla ei ole mitään halua edes tutkia asiaa....

    Ja toi meksikomallikin köy vain malibuun 78-83 (a koppa) koska esim camino on eri auto.


    Ton linkin takaa löytyy pykälät:
    https://www.fhra.fi/ajoneuvorakentelu/

    Täytyis varmaan soittaa suoraan traficomiin ja kysyä. Välillä vaan tuntuu että vastaus on aina ei vaikka kysyis mitä.

    Mullakin on ls pannu pukissa ja menee heti malibun keulalle jos vaan saa jotenkin papereihin.
     
    Muokattu: 10.2.2019
    belair66 tykkää tästä.
  3. 59Kingswood

    59Kingswood Gearhead

    Ok. Olin siis ymmärtänyt väärin ton...
     
  4. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Jos sulla on valmista faktaa tosta meksikonmallista niin voitko pistää linkkiivä vai löytyykö GM heritage sivustosta?
     
    belair66 tykkää tästä.
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

  6. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    Faktaa tosta meksikomallista löytyy tosi huonosti. Parasta tässä on se että vaikka eletään herran vuotta 2019, ei netistä kaivettu tieto kelpaa...

    https://78-83malibumonte.mforos.com/1116998/6797764-la-preciosa-maquina/

    https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Malibu#Fourth_generation_(1978–1983)

    "In Mexico, General Motors produced this generation in the Ramos Arizpe plant, which was sold during three years (1979 to 1981). Mexican versions came in three trim levels (Chevelle, Malibu and Malibu Classic) and two body styles (sedan and coupe) with the 250 cu in (4.1 L) I6 as basic engine and the 350 cu in (5.7 L) 260 hp (194 kW) V8 as the optional; this engine was standard on Malibu Classic models during those three years. This was possible because the Mexican emissions regulations remained relatively free at the time."

    https://78-83malibumonte.mforos.com/1116990/6347066-diferencias-malibu-usa-malibu-mexico/
     
    Muokattu: 10.2.2019
    belair66 tykkää tästä.
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Gearhead

    Ei saa.
    Muuttui 2014 kun tuli uudet rakentelusäädökset.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    Saapas. :)

    Noita pykäliä mulkattiin viime kesänä viimeksi,


    Sanamuoto muutettiin nimenomaan siksi että kuristaminenkin on mahdollista, tämä selviää kommenttikoosteesta.

    "jos ajoneuvoon vaihdettavaan moottoriin on tehty alkuperäiseen tehoon ilmeisesti vaikuttavia muutoksia, on muutetun moottorin tehosta esitettävä tehonmittaustodistus;
     
  9. Bukero

    Bukero 3rd gear

    mikähän ongelma siinä on jos tulostaa nettisivulta ja näkyy "lähde"niin miksei kelpais...
    vai pelkästäänkö "kirjallisuus" tieto kelpaa voihan sekin olla "kopioitua tietoa",
    tietysti varmin olis jos löytyy mooseksen kivitaulu jossa faktat:D
     
  10. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    "1.3.2.Luotettava selvitys
    Ajoneuvon muutoksissa esitettävinä luotettavina selvityksinä voidaan pitää esimerkiksi ajoneuvoa koskevaa kirjallisuutta tai valmistajan edustajan antamia dokumentteja ei kuitenkaan internet-sivuilta löytyvää tietoa."

    Eli kirjallisuus kävisi mutta netti ei...

    Ongelma tossa on varmaan se että se olisi liian helppoa....

    Ei kai auta kun kiertää kaikki konttorit läpi ja kysyä kenelle kelpaa mitkäkin laput.

    Oon kyllä useita autoja muutoskatsastanut, joten kokemusta on aiheesta.

    Tilasin netistä 1979 malibu meksiko mallin myyntiesitteen. toivottavasti siinä on eritelty noi moottorivaihtoehdot ja tehot...
     
  11. tsipi

    tsipi 2nd gear

    Toivottavasti on, mutta jos myyntiesite on usan markkinoille, niin epäilen. Ne tuskin haluaa kertoa et meksikon puolella saisitte tämmösetki tehot..

    Ei kellään foorumilaisella sit löydy service manuaalia? Niissä on yleensä aika hyvin kerrottu moottorivaihtoehdot ja kelpaa varmasti konttorilla..
     
  12. Mudracer

    Mudracer Gearhead

  13. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    Itse itseäni lainaten...

    Tuli postissa toi myyntiesite.....Siinäkään ei kerrota moottorioptioiden tehoja.....Hukkaan meni nekin rahat....
     
  14. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Mehikon hesuksen tekemien hylsyjen konekoodi pitää olla "J" niin silloin kone on 260HP ilmeisesti?

     
  15. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

    Mistähän sais listan noista mahdollisista konekoodeista malibuun? (paperilla) Sehän kävis todisteeksi että moista on tehty.
     
  16. Lintta cruiser

    Lintta cruiser 3rd gear

  17. Mudracer

    Mudracer Gearhead

  18. Mudracer

    Mudracer Gearhead

  19. Bukero

    Bukero 3rd gear

    Camino'79 tykkää tästä.
  20. maddis

    maddis Gearhead

    Pitkästä aikaa jotain kiiltävää konepellin alla.

    Ei se ihan 'bolt-on' - ollut mutta tarpeeksi lähellä. 6 vuotta ollut Camino minulla nyt ens Toukokuussa ja ensimmäisen kerran sinä aikana on ratti suorassa suoraan ajaessa.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.2.2019

Kerro tästä muillekin!