G-bodyt Suomessa

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. ftms

    ftms Gearhead

    Tuntuuko 25€ tarpeeksi pieneltä rahalta... Saisin muutaman paketin kahvia ja hyvän mielen etten säästänyt turhaan
     
  2. HC-Silence

    HC-Silence 1st gear

    Nuoren miehen automaku pysyy ennallaan ja lopputuloksena 87 turbobuickin kavereiksi jenkeistä on tulossa kevääksi vastakkaisilta rannikoilta 83 Monte Carlo SS ja 87 Grand Prix. Nyt on periaatteessa se kilpa-auto projekti, sudittelupeli ja museoauto olemassa kaikki saman rungon päällä. Pakko myöntää, että G-bodyihin on kyllä tullut nyt erikoistuttua pahemman kerran ja on hyvä asia, että suosio on myös kasvanut itse amerikoissa aftermarket osien tuotannon kannalta.

    Hankaluuksia oman buick-projektin kohdalla teettää keulan geometriat roadrace suunnitelmia silmällä pitäen. Järkevä hammastanko-ohjaus on turhan hankala toteuttaa kapeiden pivot-pointtejen ansiosta, vakio iskareille suunniteltu asettelu rungon läpi coiloverit mielessä ei tunnu hyvältä ja muutenkin runko on turhan buli keulasta vaikka itse runko on ilman vahvistuksia täysi rimpula. Late-model nascar rungon etuclippi houkuttaa ja saa nähdä miten tässä lopulta edetään. Noh ei siitä sen enempää, anyways custom palikkaa joutuu keulaan varmasti väsäämään.

    Jos joku tarvii hädässä osia tms. teknistä apua laitteidensa kanssa, niin tänne suht pieneen facebook-poppooseen voi muuten myös liittyä, niin ei olla kaikki nimimerkkien takana piiloissa: https://www.facebook.com/groups/gbodysfinland/

    Papan helmi ja Winston Cup stara:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 23.2.2020
    saresks, LiLHezz, 350cid ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ei kyllä oo kalliit. mutta tilat tuntuu loppuvan taas vähän kesken. kannoin ilmaista romua varastoon tällä viikolla lisää ja nyt on taas kulkutiekin tukossa. outo juttu kun tekee tilaa varastoon niin äkkiä täyttää sen vapaan tilan jollain muulla roinalla. eikä niiden penkkien kuljetus/lähetys ole kuitenkaan helppoa eikä halpaa. jos joku muu ne haluaa, esim lähempää hakea, myy vaan pois.
     
  4. ftms

    ftms Gearhead

    Caminon viimeiset maalaustyöt tehdään varmaan kuukauden sisällä. Sitten olisikin vain kasailua ja tarpeettomiksi jääneiden osien lajittelua ja myymistä.

    Isoimpana niistä alkuperäisen suunnitelman mukaan tehty alumiinikantinen sbc 355 ohjelmoitavalla ruiskulla joutaa uuteen kotiin kun sen paikan otti kevyempi voimanlähde.
    Töihin liittyvät järjestelyt vie pahasti harrastekaluston tilaa...
     
    tsipi ja Lemmu tykkäävät tästä.
  5. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Noniin! Koska tarjoat leimasedälle? Tekniikka käyty puhumassa ilmeisesti jo etukäteen?

    Ei kellään oo jääny jouten pitman armia 800 sarjan ohjaussimpukkaan? Jos sitä joutais kohta gmc kesälevolle ja päivittelis tuon 605 saginavin tilalle jotain muuta. Ja kattoverhoilua saa tarjota kanssa tuoreimman generaation caminoon.
     
  6. ftms

    ftms Gearhead

    Nyt on taas ollut rauhallista auton kanssa eikä ole edistynyt työkiireiden vuoksi yhtään. Sektorivartta ei löydy mutta yksi tuollainen kattostyroksi on hyllyllä jemmassa...
     
  7. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Onkohan kukaan vaihdellu antellia g-koppaansa? Alkaa olla toi mikä lie antennin virkaa toimittava rutiilipuikon näkönen härpäke ehtoo puolella. Tekis mieli vaihtaa, mutta ei tekis mieli irrottaa koko lokaria.. Ei toi varmaan ylöspäinkään purkaudu kun yritin oven raosta kahtella. Ei oo siis mikään sähköantenni mihin kaikki korjausvideot tuntuu keskittyvän youtubessa.
     
  8. ftms

    ftms Gearhead

    Nyt on sitten hyllyjen siivous tarpeettomista harrastekamoista käynnissä. Pitää saada tilaa raivattua isommalle koneistuskeskukselle. Löytyisi esimerkiksi omaan g-bodyyn aikanaan rakennettu mutta ei koskaan paikalleen asennettu 355 sbc portatuilla alumiinikansilla, hydraulisella rullanokalla ja ohjelmoitavalla TPI ruiskulla... Pitää kirjoittaa tästä erikseen joku myynti-ilmoitus jonnekin.
     
    tsipi tykkää tästä.
  9. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Tuli viime viikolla otettua taas caballero liikenteeseen. Vaihdoin kesällä 800 sarjalaisen simpukan, ja en tiedä sitten onko joku rasinki versio vai mikä, mutta ratti on liian jäykkä minun makuun. Tykkään ihan amerikkalaisesta pikku rillillä pyöritettävästä. No ihan semmoista en joo tarvii, mutta kuitenkin.

    Jostain luin liian kireälle säädetyn simpukan hanittavan vastaan, ja käänsin ruuvia vartin löysemmälle. Ei juurikaan vaikutusta, mutta ei tullut klappiakaan. Huonosti löysin infoa ohjauksen pehmentämisestä jenkkiautoissa. Yleensä sille on vähemmän näissä tarvettakaan. Tuskin tuo mersun pumppukaan tarjoaa aivan oikeita paineita simpukalle, mutta kyllä tuo 605 simpukka pyöri herkemmin. Tosin sai pyörittääkin enemmän kuin tätä.

    Hieno peli on kyllä ajaa! Vielä kun sais tuon kuskin ikkunan jotenkin edes istumaan tuohon tiivisteeseen. Sais suhinoita pienemmälle. Ilmansuodinkin tuli päivitettä ja putkitettua etulampun taakse. Tuntus vetävän raikkaammin.
     
    Muokattu: 6.10.2020
    4d sedan ja Lemmu tykkäävät tästä.
  10. speedy

    speedy Gearhead

    Lemmu tykkää tästä.
  11. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Nyt rupee olemaan pyyhkijän moottori finaalissa.. onneks on pakkasta, ni ei tarvii pyyhkiä. Lähtee pyyhkimään, jos huvittaa ja välillä jää matkan varrelle. Yleisimmät on suunnanvaihto kohta ja just näkökenttään. Sopivasta töyssystä saattaa sitten jatkaa matkaa. Pari kertaa joutunut käsinkin auttamaan.

    Ilman latausjännitettä ei ole jaksaneet lähteä koko tämän omistukseni aikana, mutta nyt alkaa olla jo liian heikossa hapessa.

    Onko tietoa käykö jostain pitkäkatosta tms moottori tuohon? Tai kellään purussa? 85 caballero tosiaan kyseessä, jos vaihtelee vuosittain.
     

Kerro tästä muillekin!