G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo ei mulla mikään paniikki oo asian suhteen.

    Ilmottele ku tiijät mitä niistä halajat
     
  2. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Leppäjeepin ja camaron ovia kumpiakin raahanneena epäilisin että ainakin leppäjeepin ovissa on ihan samaa luokkaa rautaa-painoa.

    Ei erillispenkeille. Erillispenkeillä on hankala bylsiä tai muuten vain räveltää esim ajon aikana. :D Toisaalta jos :pinup: on :argue: niin erillispenkit on kätevämmät kun itekin on :mad:
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    No onhan tos tilava takapenkki.
     
  4. Jupe

    Jupe Gearhead

    Huokaus sentään... joskus silloin aikoinaan, se se vasta oli poijaat elämää vai mitä?!

    Ei enää tällä iällä, näillä kiloilla ja varsinkaan näillä avioliittovuosilla.. :odroll:
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    G bodyn bucketit mun mielestä tosi tukevat ja hyvät ikäiseksee, tosin vinyylisenä perse hikoo kunnolla.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    No jos ne bucketit noin huonot on, niin ei oo myynnissä enää. Ne taitaa olla sittenkin '73 GTO:n penkit kun vastaavan näköisiä ei muutoin nettikuvahaulla löytynyt.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on jossain Chevy vanista poistetut puketit, aika sirot eikä orkkikset. Niin ja ei taivu ilman väkivaltaa jotenka vain 4-oviseen G-voimavankkuriin kävis.
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Penkeille löytyi oikea osoite ja merkkikin nähtävästi täsmää. Kohtalaisen harvinaista mallia kun ei kuvia oikein löytynyt vastaavista, mutta GM:iä ovat ainakin muoviosien valunumeroiden perusteella ja jotain optiosta niissä luki.
     
  9. montego

    montego 1st gear

    Haetaan ne kun ajat järjestyy :D
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mudracerinkin bucketit saattaa jossain kohtaa kiinnostaa. Riippuen materiaalista ja miltä ne näyttää. Mitään omegan tms eurokuppeja ei oo kuitenkaan tarkotus laittaa, et vähä niinku jenkkimeiningillä jatkettais.

    [​IMG]

    Tältä näyttää Cutlass uusilla jousilla. Katotaan miten rokkaa, alemmas jos tahdon niin tarttee apujouset. Pitää kattoo miten noi asettuu. Tykkään kyl, sopiva etukeno :) Ja kun pystyy säätää niin nyt ei oo apparin puoli montaa senttiä ylempänä :wink: :wc: :poff:
     
  11. G20

    G20 Gearhead

    Sedät jutteli isoista pyllyistä pari sivua takaperin..

    Täällä tekeillä pieni 7.5" jossa ei ollu muuta ehjää jäljellä kuin kuoret. Perä ja tukivarret on puhallettu ja pulverimaalattu ja kaikki sisuskalut alkaa olla hommattuna.

    [​IMG]

    Tohon pitäs värkätä uusi 7.625" 28-spline Eatonin levylukko, Yukon 3.42 välitys ja Buick GN vetoakselit, luonnollisesti kaikki laakerit, laakeripukkeihin Moserin studit, pinionin krymppi vaihtuu kovaan holkkiin ja koko kauheuden koristeeksi Moserin alumiinikoppa. Akseliputkia en vaivautunut hitsailemaan eiköhän toi kestä sen minkä tarvii, ainakin nykyisen 305 maamoottorin kanssa joka saattaa tosin olla jopa 310cid jos perimätiedot pitää kutinsa.. :rotfl:

    Niin ja tolle kaveriksi Buick GN vakaaja. Ei noilla vielä kuuhun mennä mutta toiminee kevyessä cruisailu käytössä. :eek:
     
  12. pataatti

    pataatti Gearhead

    Eilen matkalaukussa tuotu ilma-alustan osia kotiin. Oli käsimatkatavaroissa magneettiventtiileitä ja jokaisessa tullin tarkastuksessa sivuun ja laukusta huumetestit ja ihmettelyt että mitä nämä ovat. Sen jälkeen vaan hyvän matkan toivottamiset. Ruumassa tulleet kompurat ja ilmapussit ei ollut kiinnostaneet ollenkaan kun laukkuja ei ollut avattu.
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    Nyt näyttää hyvältä,
    oon jo ihan sekasin mikkä vieterit kenelläkin on missäkin nurkassa, jotta mikkäs sulla on nyt edessä ja onko ne pätkitty?

    jotain tollasta kumminkin itekin.
    itellähän toi keula ui turhan syvällä kun palstalaiselta ostin jotku mitkä lie matallusjouset joista se ei ite tykännyt, enkä tykkää minäkään, olishan se reteetä jos pudottais perseenkin jotta kosla menee kunnolla maata myöten mut ei kovin käytännöllistä.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eibachin 1" tiputtavat jouset on edessä. :)

    Mul on edelleen myynnissä ne 1" takaa tiputtavat jouset. Sulla saattas näyttää jopa ihan fiksulta, kun sulla on toi peräpää varmaan 50kg kevyempi kun on konttia kevennetty ja puskuritkin on kusilaitua.

    En oo laikannut noita pokkauksia lokareista, menee vähän vidun liki :rotfl: Just sopiva backspace noissa vanteissa, renkaat on muistaakseni 205/60 tai 65:set, en oo ihan satavarma. Isommat ei vaan mahu :eek:
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    [​IMG]

    Tämä on vissiin sitä "peräpornoa"...komialta ainakin näyttää :pinup:
     
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    g20: c-clip eliminaattorit myös? (vai oliko joku noista muokkauksista jo niiden suomalaisempi nimitys? kun ei koskaan ole opetellut kunnolla niitä suomeksi kun aina lukenut jenkkilehtiä ja ohjekirjoja :) )

    ------------

    ei kellään satu olemaan mittoja coupen takaluukun sisältä? sen taka-akselin korokkeen aluetta mietin hifi asennuksia varten. saisi hieman virtuaalisesti miettiä etukäteen mitä sinne mahtuisi jos tietäisi kuinka levee korkee ja pitkä se tila on. (mittasin ja kirjotin ne itse johonkin lappuun kesällä mutta arvatkaa löytyykö sellasta epämäärästä paperia enää tähän aikaan vuodesta.)

    mun auto on vähän pahassa paikassa niin ei pääse sieltä itse mittaamaan helposti.. ei mahdu kunnolla tutkimaan vaikka saisikin lumikasat kaivettua pois kulkuoven edestä.

    mahtuuko siihen korokkeen kohtaan 15" elementti pystyseinällä vai pitääkö tyytyä 10" tai 12" kaiuttimeen. syvemmän alueen takaluukusta ajattelin säästää tavaroita varten mutta sen takapenkin takana olevan matalemman tilan voisi uhrata ainakin osin kaiutinkotelolle ja vaikka työkalu/tarvike laatikolle.
     
  17. G20

    G20 Gearhead

    C-clipseillä mennään vielä nykyisillä tehoilla ja tuskin tolla vehkeellä muutenkaan mitään rallia ajetaan.. :D

    Tuolla hyvä juttu pikkuperän ehjäyksestä: http://www.openexhaust.com/axle.htm
     
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kun kaiken muunkin teet uusilla osilla nippuun niin minusta nuo cclipit kannattaisi myös hoitaa kuntoon samalla. perän heikko kohta.
     
  19. G20

    G20 Gearhead

    Niin noh, vehjes on kohtalaisen tuore hankinta mitä nyt syksyllä tuli ajeltua n. 2000km ja ihme kyllä perä kesti vaikka sisällä ei ollut muuta ehjää kuin orkkis 2.41 välitys ja mm. keskitappi oli tehnyt itelleen tilaa murikkaan ja pikkurattaat hitsautunut keskitappiin, vanhojen vetareiden c-clipsi urat oli joku seppä murjonut melko rajuun kuntoon jne.. Ei pitänyt ajossa minkäänlaisia ulinoita, ainoastaan helevetinmoinen kolaus häiritsi siirtäessä vaihdetta pakille kun kardaani pyörähti aina varttikierroksen. :rotfl:

    Kummasti toi "heikko lenkki" on kestänyt auton iän eli noin 35 vuotta ja kestää melko varmasti uusilla ehjillä osilla käytön jossa laite on.

    Muutos on helppo tehdä kun siltä tuntuu myöhemmin. :wink:
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ei toi pikkuperä ekaan polkasuun hajoa ja lukollisena kadullakin aika vaikea rikottava. Sliksit ja liimarata tappaa ekaks pikkurattaat.
     

Kerro tästä muillekin!