G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Ensimmäinen ulkopeltioikasu niin tuo oli eka konsti mikä tuli mieleen. Olen kyllä nähnyt noita hianompia työkaluja mitä tuohon tarkoitukseen on, mutta itsellä moisia ole joten tehtiin tuolleen. Kyllä tuohon omaan silmään ihan riittävä tuli. Tuo kylkipokkaus oli pahin ja siihen pieni kolo vielä jäi. Saattoi tietysti pelti venyäkin jo siinä hieman kun terävä oven nurkka tuli just siihen.

    Tuota peltiklappua olis tietysti voinut kokeilla jos olis tullut tuolloin mieleen ja yksin tuota värkkäsin niin täytyi senkin mukaan keinot katsoa.

    Täytyy kyllä myöntää että kärsivällisyys on joskus itsellä koetuksella noiden peltihommien kanssa. Tietysti tuommoinen lommonoikaisu on hieman erilaista kuin se tympeä ruosteiden korjailu jota on tollut harrastettua ihan riittävästi.
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt hiljeni Camino! Tympäännyin kun 160km testilenkin jälkeen korvat soi. Ei se kaupungissa niin kerennyt haittaamaan, mutta maantiellä tuli mitta täyteen.

    Laitoin kumpaankin putkeen Dynomax Turbot ja siirsin vanhat Simmonsit taaemmas eli nyt on kummassakin putkessa kaksi vaimennin ja kyllä auttoi. Ei kumise enää sisään ja tasakaasulla maantiellä ajaessa ei juuri kuulu koneen ääni sisälle. Reilummin kiihdyttäessä kyllä murisee kone, mutta silloinkin tuntuu että imuäänet kuuluu pakoääniä voimakkaammin.
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mihin kohtaan alustaa sait tupla vaimentimet asenneltua?

    ja kuinkas pitkälle sulla tuli ne aiemmat putket? ettei vaan jääneet lavan alle jonnekkin (sehän on hieno rumpuresonanssikalvopäristin)

    -------
    tarvisi yrittää ehtiä huomenna vielä motonettiin.. jos vaikka sieltä löytyisi halvalla jokku jousipuristimet jolla saisi vedettyä noita takajousia sen viitisen senttiä kasaan että saisi mahdutettua paikalleen viikonlopun aikana.
     
  4. Buick 3.8

    Buick 3.8 1st gear

    Millä vitulla tänne saa kuvia ..
     
  5. Buick 3.8

    Buick 3.8 1st gear

    Olis tollanen buick regal 3.8 turbo 1979 ollut suvussa uudesta asti
     
  6. Buick 3.8

    Buick 3.8 1st gear

    Ja teen tällä hetkellä siihen täydellistä koneremppaa
     
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Vaimentimet on just ennen taka-akselia olevassa 'kolossa'. Muuten olis jäänyt hieman matalalle. Taaimmaiset vaimentimet on bensatankin molemminpuolin. Aiemmat Simmonsit oli siis semmoset läpipuhaltavaa mallia ja nämä uudet on mitä lie kammiovaimentajatyyppiä tms. mutta semmoset kuitenkin ettei paista päivä läpi.

    Entiset putket tuli ihan taakse asti. Puskurista sentin pari vielä yli. Aluksi putket loppui ennen taka-akselia ja silloin vasta kumisikin!
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jooh.. ja kaikki kuulemani simonssit ovat pörisseet minusta aina ihan liikaa ns. käyttöautoon. jossain pahennusta aiheuttavassa lyhyissä kaupunkipyörähdyksissä ne kai ajavat asiansa. parissa autossa on ollut (toisessa turbo vaimensi ääniä sopivasti, toisessa äänen sävy ei yhtään haitannut)

    nykyään en enää niitä itselle ostaisi.. en ainakaan ainoiksi vaimentimiksi. (kahden eri tyyppisen vaimentimen yhdistelmä on ollut aika tehokas keino vaimentaa ääniä)
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taas tuli geebodiin laakista leima, halvin leima ever 39€:eek:.
    Pakokaasutkin säädin korvakuulolla.
    [​IMG]
    Ja juuei kävin Kujalalta vaan hakemassa ton plapun.
     
  10. G20

    G20 Gearhead

    [​IMG]

    Niin se tuli leima G-bodyyn puhtaalla otteella täälläkin, oli ensimmäinen päivä kun pääsi näyttämään. Eikä maksanu kun 35 rahaa. :D
     
    Muokattu: 30.6.2016
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :confused:
     
  12. maddis

    maddis Gearhead

    Caminoon ei tullut leimaa. Päästöt kyllä meni läpi ok, mutta takajarruissa oli liikaa heittoa. Tämä oli hieman tiedossa etukäteenkin, mutta tulipahan varmistus. Noh, hieman ilmausta/säätöä ja eiköhän se oo siinä. Täytyy kyllä toiselle puolelle vaihtaa rumpu kun menee kieroksi vaikka on koneistettu. Mikä lie valuvikainen sattunut.
     
  13. G20

    G20 Gearhead

    Työn puolesta on diiliä A-Katsastukseen. Saahan noita alle kolmenkympin melkein joka asemalta kun varailee hyvissä ajoin netissä ajan.
     
  14. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Itse katsastin caminon mikä ajettiin suoraan kahden vuoden seisomisen jälkeen katsastukseen koneremontin takia :D
    Läpihän se meni, mutta katsastusmies kastoi siitä tulpat ja eikä tietenkää saanut sitä enään käyntiin katsastusaseman pihalla, no apuvirralla käyntiin ja kävi sitte koko katsastuksen ajan kun ei uskaltanut enään sammuttaa:D

    Kyllähän se konehuone vähän muuttui remontin myötä. koneena 229cid v6, Se minkä moni on repinyt v8:n tieltä pois?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    kyllä vain huoliteltu konehuone vain on erinäköinen kuin ns. normaali.
     
  16. maddis

    maddis Gearhead

    Nyt sai Caminokin leiman! Olis tullut jo reilu viikko sitten, mutta huomannut testata/säätää takajarruja, kun olivat olleet talvella auki. Nyt kestää taas ajella seuraavan heinäkuun alkuun.
     
  17. Achti

    Achti Gearhead

    Mikäli g-body miehillä on takajarruremontti mielessä niin korjaussarja löytyy, kengät ja jouset+hilavitkuttimet!
     
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ei sinänsä ole ollut mielessä mutta kysytään nyt kuitenkin millaista hintaa ajattelit jarrusatsille? (pientä vinkunaa kuuluu takajarruista kun hidastelee)

    ----------
    ai niin juu..

    nyt on street demon asennettu paikalleen. on kyllä näin pikaisella kokeilulla kyllä hyvin toimiva peli!

    ei oikeastaan laatikosta oton jälkeen säätöruuveihin jne koskettu lainkaan.. tyhjäkäyntiruuvia hieman pienemmälle laitettiin.

    helposti lähti käyntiin ja ryyppykin toimi ongelmitta jne.

    ja selvästi paremmin tuntuisi toimivan kuin se vanha holley tuplapumppu jonka tilalle se ruuvattiin. se oli aika kulunut tapaus jo joka ei tuntunut pysyvän säädöissään ja kävi kovin rikkaalla aina hetken päästä taas.

    ei se ihan puolen tunnin operaatio ollut niinkuin mainospuheissa kehuttiin.. kaikki vanhat ruuvit ja letkut kun eivät aina aukea ihan kuin uudet. :D mutta parissa tunnissa se silti saatiin asenneltua ja koeajettua. (pisin aika ja eniten ongelmia aiheutti kai kun joutui holleyssä ollutta kaasuvaijerin kiinnikettä muokkaamaan ja virittelemään hieman.)

    tuo minun edelbrock elite ilmansuodatinkotelokin sopi paikalleen ilman korotus jne paloja. tulipa se ilmansuodatin sekä bensansuodatinkin vaihdettua samalla uusiin. (tulpatkin olisin vaihtanut jos olisi löytänyt ne mihin olen ne piilottanut. nooh tarkistetaan sen kaasarin säädöt sitten tarkemmin kun ne tulpat ovat vaihdettu, äkäisesti tuntui kuitenkin liikahtavan nytkin.)
     
  19. Achti

    Achti Gearhead

    En muista mitä aikoinaan makso swtllä joten laitoin 50€ himnaks. Jos kuullostaa suolaselle, tarjouksiakin voi esittää... :)
     
  20. Achti

    Achti Gearhead

    Jarru osat myyty
     

Kerro tästä muillekin!