g20 puhallin höökii pelkästään tuulilasille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja pertsa08, 6.7.2007.

  1. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    eli missä vikaa kun ei puhalla ollenkaa sivu- ja keskiräppänöistä? Ja vaikka siirtää asentoa puhaltimesta ni ei kuulu ollenka mitää pihahdusta, ja ilmastoinnin kompura ei lähe pyöriin "ilmastointi" asennoissa!
     
  2. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    itellä ainakin alipaine pumpun vaihto autto jos kyseessä kiiseli kone? ja luultavasti ei toimi vakionopeuden säädinkään?jos kyseessä kiisseli kone? :odroll: jne,jne....
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    tai joku alipaineletku lähtenyt irti, itsellä aikoinaan custom cruiser dieselissä yksi alipaineputki oli murtunut ja halkesi kerran viikossa, tiesi aina mennä ottaan 1cm pätkän puukolla pois kun puhallin rupes hönkimään pelkästään jaloille :D
     
  4. sabbatum

    sabbatum 1st gear

    Nii, mulla oli sama ongelma ex caminossa, kun aloin tutkimaan niin ei ollut putkia muulle kuin tuulilasin puhallukselle.. :D
     
  5. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    joo tiisseli se on eikä vakionop. säädinkä toimi! millä keinolla saan varmuuden et onks vika alipainepumpussa vai letkuissa? Entä toi ilmastoinnin kompura, pitäiskö sen lähtee silti päälle vaikka muut asennot ei lämppärissä toimi?
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Etsi se alipainepumppu esiin (koneen takana ylhäällä tai hihnapyörävetoinen edessä apumiehenpuolella). Kone käyntiin ja kokeile tukkimalla letkuliitin vaikka sormella, kuuluisi tuntua selvä imu. Noihin alipainepumppuihin saa vaihtokalvon (esim Westtern Parts ja moni muukin liike), sen vaihtaminen vaatii vähän nikkarointitaitoa, joutuu avaamaan kiinniprässätyn peltikotelon ja hitsaamaan kalvon käyttötangon laipan kiinni.
    Kai noita neljällä pultilla kiinnitettäviä uudemmanmallin pumppuja saa uusiakin.
     
  7. twelve

    twelve 3rd gear

    mulla oli sama juttu mut vaan joku kosketushäiriö vanin sähköissä ihan siinä jossai ku avaa konepellin. Hapettumaa tjsp
     
  8. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    twelve, missä se hapettuma tarkalleen sulla oli? Alipainepumppuun ei taida päästä käsiks muuta ku auton sisäpuolelta vai?
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    tuo hapettuma varmaa liittyy puhaltimen toimintaan. Täysteholla lämppärin kotelossa oleva rele ohjaa suoran 12V (puhaltimen kytkimen ohi) puhaltimelle, väliasennoissa puhaltimen sähkö tulee kojetaulun kytkimen ja esivastuksen kautta.

    Releelle tulee ohjaus puhaltimen kyktimeltä.
     
  10. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    just, kyl puhallin toimii joka nopeudella.
    Mut tota alipainepumppua pääsee varmaa parhaiten ropeltaan auton sisäpuolelta vai mitä ootte mieltä?
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ainakin jos se on sijoitettu koneen taakse ylös. Jos on etupuolella, niin sitten edestä/alta.
     
  12. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    öh, tota.. viittittekö valaista tyhmää et minkä näkönen se alipainepumppu on? :oops: Onks se alavesiletkun päällä vai siinä alavesiletkun takana(edestäpäin katottuna)?
    Auton sisäpuolelta ku kattelin nii ei siellä näkyny mitää sen tapasta, mut sellanen otti silmään et mikä se on siinä imusarjonen välissä, ilmanputsarin alla vaihdelaatikon puoleisessa päässä sellanen 7cmx15cm kokonen mötikkä ja siinä on paikka jolleki pienelle letkulle kuskiin päin, kuuluuks siitä lähtee johkii letku? ja jos kuuluu niin mihin?

    taas tuli sarja sekavia kysymyksiä, mut jos viittitte valasta alottelevaa ni olisin kiitollinen!
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    Alipanepumppu on sellainen teelautasen kokoinen ja 4-5cm paksu pyöreä peltinen lautanen. Se on kiinnitetty joko hihnapyörämekannismiin tai moottorin lohkosta (takapäästä) ylöspäin töröttävään jalkaan.
     
  14. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    Tässä kuva härvelistä. Pari ylimääräistä niveltä ranteissa
    auttaa kovasti irroitus/asennustyössä. 8) [​IMG][/url]
    Shot with Canon DIGITAL IXUS 65 at 2007-07-09[/img]
     
  15. Fargo

    Fargo Gearhead

    Lisäisin vielä että jos ilmastointilaitteen paine on liian alhainen, ei kompressori lähde päälle. Täyttö auttaa.
    Voi kokeilla siten että laitat ilmastoinnin päälle, virrat kans, koneen ei tarvitse käydä. Sitten otat kuivaimen kyljestä liittimen irti ja kytket navat yhteen, kompressorin kytkimen pitäis sulkeutua. Jos ei niin kokeile tuleeko toiseen liittimen napaan virta. Jos tulee niin kopressorin päältä liitin irti, toisessa pitää olla maa ja toisessa virta. Jos näin on eikä toimi niin magneettikytkin on viallinen.
     
  16. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Kiitoksia vastauksista!
    Ilmottelen lisää kun oon saanu kalvon vaihdettua.
     
  17. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Nyt on kalvo vaihdettu ja nyt puhaltelee joka räppänästä!(oli muuten melko ahasta työskennellä) Kiitokset neuvoista!
    Enää ei tarvis saada ku ilmastoinnin kompura hereille.
     
  18. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    nyt sain kompurankin toimimaan ja kysyisinki vielä, kun ei tuu ollenka kylmää ni onko siihe muuta syytä ku et on aineet loppu?
     
  19. PauliP

    PauliP 1st gear

    Aineet loppu on yleisin ja todennäköisin syy.
     
  20. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    joo, nyt pelittää hyvin! :D mistä siihen kompuraan lisätään öljyä ja mitä öljyä ja kuinka paljo?
     

Kerro tästä muillekin!