GM 10-bolt, mistä taipuu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja MikkoV, 18.8.2015.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Seuraavanlainen typerä ongelma, 2gen Camarossani orggis peränkuoret. Moserin vetarit, c-clip eliminatorit, ja levyjarrut kiinteästi asennetuilla 4-mäntäisillä satuloilla.

    Kun autolla suorittaa tarpeeksi rivakoita kevätjuhlaliikkeitä, tuo ajaa takajarrut kauas. Eli, joku vääntyy, jarrulevy kääntyy ja jarrumännät menevät sisään. Aiheuttaa tietysti tilanteen että seuraavalla jarrun polkaisulla jarru painuu aika syvälle.

    Ei tee helposti, mutta jos esim viskaa auton poikittain 150km/h vauhdista, ja tekee rivakan vastaheiton tuo on usein seurauksena. Taisi saada aikaiseksi slikseillä radallakin. Teki saman vakiovetareilla, ja erimerkkisillä c-clip eliminatoreilla.
     
  2. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Jos ei jo ole niin koitappa hentoja jousia männän ja sylinterin välissä. Moni kisasatula pitää sisällään sellaiset juuri tuota ongelmaa ajatellen. Mielellään sellainen kartio jousi mikä menee pieneen tilaan. Sarlinin kallelta joskus ostin noita, sillä oli iso pussi erilaisia jos et muualta löydä.
     
  3. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Nerokasta, kiitos vinkistä :) Keskityin taas tyhmyyksissäni korjaamaan oikeaa ongelmaa enkä tajunnut ajatella pikku patenttia :D Näin teen tälle kesälle.

    Mutta silti kiinnostaa mikä piru tuon aiheuttaa.
     
  4. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Itellä oli joskus tosi paha tuo ongelma radalla kun käytin ladan akselia ja kiinteitä satuloita. Sai pahimmillaan pumpata toiseen kertaan jarrua. Laatokan vetarihan on melkoinen "naru".
    C-clipeissäkin kannattaa varmaan päittäisvälys shimmata minimiin mikä aiheuttaa tuota myös.
    Viimeisimpänä ja tylsimpänä ratkaisuna kokeilla uivaa satulaa :(
     

Kerro tästä muillekin!