GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. frontera2.4

    frontera2.4 1st gear

    Täällä olisi myös kiinnostusta välityksen muuttamiseen sekä ohjelman päivitykseen. Kelit kun paranee niin ensimmäisenä vaihtoon menee putki. Sen jälkeen softa ja putsari. Muita eväitä ei varmaan tarvi? Auto siis -00 mallinen vani. Nyt koitetaan keskittyä "sisä hommiin" joita kärsii pakkasellakin tehdä.
     
  2. ribaabbariba

    ribaabbariba 1st gear

    Kävin tänään koeajamassa -99 vania, ja huomasin, että turbo viheltää selvästi. Myyjän mukaan se kuuluu asiaan, mutta ainakin mersun viheltävä turbo alkaa olla tiensä päässä.

    Muuten auto oli pirun nätti. Mitä muuta tuommosessa pitää ottaa huomioon? Uitettu Floridasta, eikä ole ilmeisesti juuri talvella ajettu. Ilmeisesti se pumpun sähkörasia on alkuperäisellä paikallaan ja eberi pitää ehdottomasti laittaa jos innostuu ostamaan.

    Jokapäiväseen ajoon tulisi, ilmeisesti luotettava peli, kunhan sen siirtopumpun vahtii ja siirtää sen pumpun rasian?
     
  3. Panze

    Panze 3rd gear

    Ne tuppaa vislaamaan herkemmin jos sieltä on poistettu se "katalysaattori" ja sit tietty lastuttamallakin ne vislaa selkeemmin.
    Jos auto on tässä lähistöllä niin voin kurkata vikakoodit jos siellä on moisia muistissa. Ja muut perusjutut. Esim tuut koeajolla käymään.
     
  4. ribaabbariba

    ribaabbariba 1st gear

    Tuli lisää mieleen. En tullu kattoneeksi, ja koeajokin oli lyhyt kun autossa oli kesärenkaat. Saako cruisen helposti jälkiasenteisena?

    Parempi koeajo pitäis suorittaa, sovittiin alustavasti ens viikkoa, kun on sinnepäin menoa. Lupas laittaa nastat alle.

    Ilmeisen vähän ollu ajossa talven mittaan, ja kuskin ovikin oli lumen peitossa kun mentiin. Auto käynnistyi kuin palmun alta.
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Cruisen asennus ei pitäs olla mikään mahoton proggis, tarvii cruisemallisen viiksen ja EHKÄ uuden softan.
    Siitä en oo ihan varma tuleeko ohjauspylväälle asti cruisen tarvimat piuhat kaikissa vehkeissä vai joutuuko ne vetämään ite,,
     
  6. Panze

    Panze 3rd gear

    Saattaa muuten pelata pelkällä "viikselläkin" Ehkä joutuu hommaa toisen jarruvalokatkaisijan myös.
    Harvemmin tullu vastaan cruisetonta yksilöä :)
     
  7. ribaabbariba

    ribaabbariba 1st gear

    PRKL! Tänään mentiin ilman ennakkoilmoitusta kattomaan samaa autoa.

    Auto oli ulkona lumen alla ja kuulemma viikon seissy. Ei olisi millään antanu koeajolle. Sitten kun sanoin että kyllähän minä kuitenkit uuden auto tarvin, myyjä ehdotti että käydään välillä kahvilla, ja hän laittaa sillä välin auton käymään. Minä ehdotin siihen, että voidaan me lähteä kouvolaankin ajelemaan.

    Seuraavaksi myyjä tuumasi että siihen autoon pitäisi uusia akut. Ja katsastusmieskin oli huomautellut valoista. Niin ja kuulemma kesäöljyt koneessa, niin että voi olla huono lähtemään.

    Hemmo teki puoli tuntia töitä, eikä saanu vania tulille. Ei edes luvannu. Sanoin myyjän kaverille, että antaa olla, varmempi talviauto hakusessa.

    Olisi se myynyt mun -89 vaniin uuden maskin, oli ihan naarmuilla ja paloja puuttu. Hintaa pyysi 70. Eipä tullu siitäkään kauppoja.
     
  8. Panze

    Panze 3rd gear

    Kesäöljyt :rotfl:
     
  9. T.N.T

    T.N.T 1st gear

  10. Panze

    Panze 3rd gear

    Tuohan ei varsinaisesti oo 6.5td vaan vapaastihengittävä. Mites se jännitteensäätö siinä kenkkuilee? Laturihan ei järin arvokas oo olisko 100€ luokkaa.
    Akkujahan saa joka kaupasta. Itse olen kyllä tykännyt näistä optiman pattereista:)

    Tarkista ne ovien alareunat ja helmat. tahtovat olla tuon ikäisissä jo aika rapsakat.

    Aja kunnollinen koeajo ja varmista että vaihteisto toimii moitteettomasti.
    Tuossahan on kyllä jo se parempi aski (4L80E)

    Aja auto kunnolla kuumaksi sammuta ja anna olla noin 10-15 minsaa ja käynnistä uudelleen. Jos on kuumana käynnistysvaikeuksia niin pumpun märkäpää alkaa olla väljä. (pelkkä märkäpää maksaa 850€ + työt päälle)
    Saatan tietää kyllä edullisemmankin vaihtoehdon:)

    Katso myös ettei auto savuttele paljon esim paikallaan reilusti kaasutellessa.

    Etuvaloumpioita ei enää valmisteta E hyväksyttyinä. Olisi mukava yllätys jos nykyisissä olisi lasit ja heijastinpinnat ehjät.

    Hintahan ei oo kovin paha varsinkaan jos kori on hyvä eikä "myynti meikattu" ja jos muuten auto on ehjä. :)
     
  11. T.N.T

    T.N.T 1st gear

    Tuon ittekkin huomasin juu mutta en näille ahtamattomille omaa ketjua löytäny nin ajattelin kysymykseni tänne laittaa.
     
  12. Panze

    Panze 3rd gear

    Joo meinasinkin vaan ettet ymmärrä väärin.
    Autokauppiaat joskus saattavat lisäillä kaikenlaisia varusteita noihin ilmoituksiinsa:)
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Niin noi tekevät, mäkin tunnen erään ihmisen joka osti 6,5TD hummerin, yllätys oli suuri kun kurkattiin pellin alle ja todettiin et se onkin 6,2 vapari :poff:
     
  14. Panze

    Panze 3rd gear

    Paha :D
     
  15. julmajari

    julmajari Gearhead

    onko kukaan kokeillu paljo vani kulkee, ite oon ajanu 160 mittarin mukaan ja tuntu vielä kiihtyvän siitä hyvin (tietysti suljetulla alueella)
    järki palas hitaasti päähän ja joutu heivaa vauhtii...
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Ainakin piristetyssä subbarissa 4,1:1 perällä vauhti loppuu kierrosluvun rajottimeen :lol:
    Eli riippunee välityksistä, jollain 3,73:lla voi kelata aika hyvin vauhtia :poff:
     
  17. ErkkiP

    ErkkiP 1st gear

    lukitusongelma !

    Vanissa (vm -98 ) seuraavanlainen lukko-ongelma:
    - lukot toimii keskuslukituksella eli sisäpuolelta napista keskuslukko päälle
    ja ovet kiinni
    - sitten kun yritätä avata oven avaimella niin avain liikkuu noin 90astetta vasemmalle ja oikealle ja mitään ei tapahdu - ja tämä kaikissa ovissa !
    - jos haluat sisälle niin lukkoseppä paikalle ja oven avaus ( ?? eur)
    Sulakkeet olen katsonut ja akunkaapelikin oli jo irti. En usko mekaaniseenkaan vikaan kun kaikkien ovien lukoissa on sama juttu eli ei aukee.
    Mistäs tälläistä vikaa lähtis ehjäämään - pikkasen tyyristä pyydellä seppää aina paikalle kun autoa tarttee.

    TÄMÄ SELVIS JA VIKA OLI KUITENKIN LUKKOSYLINTERISSÄ
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    Kuorkeissahan on nykyään ne nopeudenrajoittimet, joten pitihän sellainen omaankin kuorkkivaniin saada...

    ...rajoitin on asetettu kahteensataan :poff: 8)
     
  19. metriläinen

    metriläinen Gearhead

    Mulla ei kule toi -00 versio mittarin mukaan 170kmh kovempaa. väläri on toi 4.1. Siinä kohassa lopettaa naftan syöttämisen, eikä kule kovempaa vaikka olis alamäki.
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Niin, vakiosoftalla :poff:
    Saahan sen rajottimen ylemmäs, tietsikan ohjelmistossa kun on olemassa rajotin sekä kierrosluvulle että ajoneuvon max nopeudelle erikseen :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!