GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. Panze

    Panze 3rd gear

    Kannattais kurkata scannerilla miltä pumpun arvot näyttää. Jos oot lähistöltä niin poikkea joku päivä käymään niin katsotaan.
     
  2. henkka16

    henkka16 1st gear

    Asustelen sen verran kaukana et ei mahdollista tulla vaan piipahtaan, et sit pitäis melkeen tietää et pumpus on vikaa ja tulla vaihtaan se samalla... Sellanen softa löytyy läppäristä, millä näkee kaikkee mahdollista, mut ei osaa tulkita niitä.. :) Onko mitään vinkkiä mitä kattoo et maallikkokin huomais et vikooko pumppu?
    Nyt teki myös tyhjäkäynnillä kerran sen, et nosti kierroksia johonkin 2000-2500rpm ja jäi huriseen ja kun polkas kaasua, niin palas takas tyhjäkäynnille!

    Soittelen panze sulle vaikka ma niin tilaan pmd:n jos sitä kannattais kokeilla ensiksi jos näät et siinä on mitään järkee!?
     
  3. Panze

    Panze 3rd gear

    Juu kilauta ihmeessä. Onko sulla numero vai laittelenko yv,llä?
     
  4. henkka16

    henkka16 1st gear

    nakkaa vaan yv:tä
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Laittelin.
     
  6. rengaw

    rengaw 1st gear

    Pitäis laittaa peruutusvalot vanin puskurin alle ja perävaunun peruutusvaloille pistoke, niin mistä kannattaa ottaa niille virta? Suoraan akulta vai onkos auton takaosassa mitään valmista paikkaa (vasemmanpuolen takavalojen kohdalta löytyy käyttämätön liitin jossa on musta ja punainen johto)? Releen kans meinaan tehdä kytkennän auton omasta pakkivalosta, kun tuskin se auton pakkivalokytkin kestää ~200w kuormaa. Kotterona -97 express.
     
  7. flstc

    flstc 2nd gear

    Onkos muilla vanissa samaa ongelmaa et ratti sekä valo ja lämmönsäätimet sulaa kostealla. eli niistä jää käsiin sellasta mustaa "limaa" Mistä löytäis sopivan ratin?
     
  8. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    -97 Starcraft vanin keskuslukko ongelmaa.....polttaa sulaketta. Ajonesto on ohitettu, eikä kaukosäädintä ole. Kaikista ovista lukot toimii hetken kun laittaa uuden sulakkeen. Useimmiten startatessa autoa sulake palaa ja aika rajusti välähtäen vielä. Sulakkeen lanka on kuin räjähtänyt, eli aika rajusti virtaa menee läpi. Kuskin jalkatilassa olevaa korttia oon käyttänyt pois, ei vaikutusta. DVD-soitin tohon on tällätty, virrat sille on otettu etummaisesta kattovalosta. Toimii sulakkeen palamisesta huolimatta, eli tuskin se on syynä. Tosin takasisävalot ja ovensyvennys valot ei syty ovia aukoessa kun sulake on palanut, eli saattaahan tuo vika valoissakin olla? Oisko antaa vinkkiä mistä vikaa lähteä hakemaan? Miten tuo startti voi vaikuttaa tohon sulakkeen palamiseen?
     
  9. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Nyt tuosa joulun alla palasi tuo kaasun kiukuttelu. Sytytti pari kertaa Service Throttle Soonin ja antoi vikakoodin P0223 (Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit High Input)

    Imaistiin läppärillä dataa kaasupolkimen potikoilta tuossa ajellessa, ja kyllähän siellä tuo APP2 piikittää (vihreä käppyrä).

    Onko näissä jossakin vielä TPS -anturi, kun rokkiautossa sellainen ainakin on myynnissä. Jos on niin missä, vai alanko hommailla uutta poljinta?

    http://aijaa.com/000459285676.jpg
     
  10. amaz

    amaz 2nd gear

    Ei ole TPS:sää, kannattanee tosin johtosarjat mitata polkimelta moottorin ohjainlaitteelle ennen kaasupolkimen vaihtoa?
     
  11. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Ominaisuus katosi taas kun pöhyytin elektroniikan puhdistussprayta polkimen liittimeen ja ylejään päällisin puolin siihen polkimen motukkaan. Tuskin sitä sinne sisälle menee, liekö siinä liittimessä hapettumaa tms.
     
  12. tabs

    tabs Gearhead

    Chevy express -99, tais hajota pakkasiin. Otin auton roikasta irti ja lähdin ajamaan, alle kilometrin pääsi ja sitten se rupes vetämään itsestään kaasun päälle.
    Pikkusen säikäytti kun pukkas poikittain yhtäkkiä 60km/h vauhdista liikenteen seassa.

    Sitten hyyty ja hetkessä taas kaasu täysille, kunnes sammu laukasta.
    Rullailin tien sivuun ja ihmettelin hetken.
    Yritin tulille, lähti mutta kävi huonosti.
    Kierrokset humppas 500-3500 väliä ja sammu hetkessä. Muutamat yritykset mutta ei onnannu.

    Oli käsi skanneri mukana mutta silläkään ei päässyt tietsikkaan sisälle No Connection...
    Noin neljän käynnissä pito yrityksen jälkeen kuoli kokonaan ja samalla hävis hehkun merkki valo.

    Mitä raati arvioi? Menikö rikki Pumppu vai Boksi?. Voiko jäätyä tuolleen?

    Pmd on siirretty ja varusteenaan iso siili.
    Tankissa oli ainetta.
    Pumppu vaihdettu 200tuh sitten.
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Tsekkaas ekana konehuoneen sulakerasiasta et mikä sulake sieltä on palanu. Sen jälkeen voikin lähtee etsimään vian aiheuttajaa.
     
  14. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Mulla teki noin kun boxista oli eurot loppu! Kato jos boxi on dtech, dorman tai joku muu kuin stanadyne!

    Stanadynet sammuttaa auton hajotes ja dtechit, dormanit ym. samat boxit lykkää kaasun pohjaan hajotes!
     
  15. rengaw

    rengaw 1st gear

    Mitähän seuraavaks ku kennonvaihdon jälkeenkin hampaat kalisee ja on todella kylmää kyytiä? Kuristusventtiili, kraana vai joku muu, mikä?
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Termarit? ja sit ac delcot sinne eikä mitään halpiskuraa...
     
  17. rengaw

    rengaw 1st gear

    Juu delcon termarit laitettiin kesällä, pumppurempan yhteydessä ja moottorin lämmöt on ihan ok, mut lämppäriltä ei tuu ku haalea henkonen.
     
  18. flstc

    flstc 2nd gear

    En ole ihanvarma miten liittyy lämppäriin mutta omassa kun ei toiminut ilmastointi oli rele rikki niin ei tullut kunnolla lämpöö
     
  19. tabs

    tabs Gearhead

    No nyt pakkaset on lauhtunut, niin sai otettua sulake boksin auki ilman paleltumis kuolemaa ja kas, oli ECM1 sulake poksahtanut.
    Akut oli vain kuollu viikon seisonnan jälkeen, eikä hehkuja tullu päälle.

    Saadaan tänään auto kuitenkin sisälle lämpimään halliin ja lataukseen.

    Pitää vielä koittaa toista PMD boksia paikalleen, kun sain sellasen lainaan.
    (iso kiitos pantera:lle)

    Mikä sulake ohjaa hehku relettä, vai tunnistaako tietsikka alhaisen akku jännitteen eikä anna hehkuttaa?
     
  20. Panze

    Panze 3rd gear

    Olikos ne kaikki muut sulakkeet ehyet? Esim Fuel Sol 20A
    Ja varmasti ECM1 eikä ENG1 oli sulanu?
     

Kerro tästä muillekin!