GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. Bukero

    Bukero Gearhead

    vaihda hyva ustava se suodatin sielta laatikosta tv kaarim
     
  2. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

  3. juy40

    juy40 Gearhead


    :eek: :rotfl:
    En tiiä... Öljyt ja putsari vaihatettu pari kuukautta sitten... Oisko se suodatin laitettu sinne päin v*ttua?
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    En tiedä mikä loota sulla vaanissa on ja millainen suodatin siinä on, mutta TH350:ssä on ainakin suodatin sil viisiin että vanhassa suodattimessa luki FRONT, mutta uudessa ei. Laitoin sen sitten samoin päin kuin vanhan. En tiedä sitten mitkä seuraamukset olisi, jos suotimen olis laittanut väärinpäin.
     
  5. amaz

    amaz 2nd gear

    Vani lienee 4L80E askilla, ei saa kuin yksin päin sen suodattimen sinne. Miten se suodatin aiheuttais luistamista/vinkumista?
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Lähinnä mietin sitä et jos suodatin laitettu (unohtakaa jos saa vain yksin päin) väärinpäin, niin peittää sit jotenkin niitä öljyreikiä ja laatikko toimisi liian vähällä öljyllä.
     
  7. juy40

    juy40 Gearhead

    Juu, 4L80E lootalla on... En mäkään usko, että putsarissa/asennuksessa mitään vikaa on... Paikallisessa näihin kulkimiin erikoistuneessa puljussa on putsari+öljy vaihettu...
    Nyt ei oo viikkoon oireillu mitenkään, liekkö vuan vainoharhaisuutta...
     
  8. Bukero

    Bukero Gearhead

    niin tuollainen automaattilaatikko sisältää öljypumpun joka "kavitoi" jos/kun suodatin on tukossa joko liasta tai jäästä(vettäöljyssä).siitä kavitoinnista syntyy sellainen vonkuva ääni.jos on ollut hydrauliikan kanssa tekemisissä niin tietää mitä meinaan.
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    siellä pesässä minne se suotimen torvi tungetaan on sellainen seosmetallinen rinkula, joka pitää joskus kanssa vaihtaa, monesti suotimen vaihdon yhteydessä sitä ei jakseta tehdä, ja jos joku pässi on raiskaamalla tunkenu sinne suotimia niin voi olla, ettei enää kaula tiivisty kunnolla ja horii ilmaa väliin.
     
  10. juy40

    juy40 Gearhead


    Tää kuulostaa ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta :-?
    Täytyy tarkastaa tilanne kunhan kerkee auton alle mönkimään...
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    onko sulla muuten björkmanin entinen musse? :odroll:
     
  12. juy40

    juy40 Gearhead

    Jaa kenen?
    Edellinen omistaja ei ainakaan ollu björkmanni, eikä muistaakseni ensimmäinenkään... :odroll:
     
  13. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    ok.
    ..

    toi mikkeli vaan täsmäsi lapsuudenystävän isoveljeen, joka oli muutama vuosi sitten myymässä musulmaaniaan.. kippis!
     
  14. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    No ei oikein virrannut, pumpun akseli poikki.

    Sitten pitäs saada hihnapyörä uuteen pumppuun, akselissa on kierre mutta koko on joku outo? M8 pultti on pieni ja M10 iso...
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    3/8" ois siinä välissä ja sen muistan että on tuumakoko..
     
  16. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Joo niin se näyttää olevan. Huomena pulttikaupan kautta.
     
  17. rengaw

    rengaw 1st gear

    Eipäs oo auttanu vieläkään mikään vaivaan, edelleenkin kulutus on korkea. Tähän asti koetettua: öljyjen vaihdot (kone, laatikko, perä), ilmansuodatin, polttoaine suodatin, siirtopumppu x2, suuttimet, pakoputki (3" alusta loppuun läpihuutavalla "vaimentimella"), Tohtorin ohjelma nyt vielä viimeisimpänä. Mikään edellä mainituista toimista ei ole vaikuttanut kulutukseen oikeastaan mitenkään, ohjelmoinnista ajattelin et se voisi hieman laskea kulutusta mutta eipäs siitäkään ollu iloa, kaukana ollaan alkuperäisestä lukemasta. Ajatuksia mitä seuraavaks?
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    paljonko ahtopaineet, laahaako jarrut, valuuko polttoainetta maantielle, ajatko kaasu pohjassa koko ajan, oletko tarkistanut onko koukkuun unohtunut joku lavetti ja bobcat? paljonko on kierrokset, kun ajat mittarin mukaan tasan 80km/h? (selvitä), toimiiko laatikon lukko?, ajatko keppi kolmosella vai d-asennossa? tunnetko kun laatikko vaihtaa kakkoselle, sitten kolmoselle ja neloselle ja vielä jossain välissä lukitsee turbiinin (riippuu softasta ja kaasunasennosta)?
     
  19. rengaw

    rengaw 1st gear

    Ahdot maantiellä n.3-4psi, kiihdytyksessä 5-10psi ja runnomalla +10psi. Jarrut ei laahaa ja muutenkin pyörät pyörii hyvin, eikä ole laakereissa välystä. Jäähalliakaan en nyt juuri ole vetänyt ja takaluukussakaan ei ole norsua. Kierroksista kahdeksassakympissä en nyt vielä tiedä mitään, mutta ajan d-päällä ja laatikko ei tunnu luistavan ja turbaaninlukkokin toimii moitteetta. Eikä ole vikakoodeja muistissa.
     
  20. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    pyörivätkö kaikki moniurahihnan liikuttamat apulaitteet ja rissat moitteettomasti esim. haraako ilmastoinnin kompura, laturi, kiristinrulla vastaan jostain syystä perkeleesti, toimiko viskoflektin viskokytkin?

    sitten vielä siitä turbiinista, että voisikohan olla staattori jumahtanut paikoilleen, jolloin pistäisi vastaan maantieajossa ja nostaisi polttoaineenkulutusta?

    sulla on mun silmään kohtuu kesyt ahdot, mutta riittävät.
     

Kerro tästä muillekin!