GM diisseli sammuilee!!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lintta81, 21.6.2006.

  1. lintta81

    lintta81 1st gear

    Elikkäs tällänen olis probleema GM 6.2 diisseli sammuu kun antaa kierroksia ja sitten kun päästää kierrokset nopeasti alas niin käynti loppuu kuin seinään... Autoon on vaihdettu siirtopumppu, syöttöpumppu, jakopää ja suodattimet.. ilma vuotoja ei ole.. ja vika ei ole muuttunut mihinkään suuntaan vaikka mitä on koitettu

    Täällä loppuu keinot pikkuhiljaa joten pikainen apu olis tarpeen...
     
  2. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    ettei olis suuttimet jostain syystä kaput?
     
  3. oobee

    oobee 1st gear

    Voisiko vika olla sähköpuolella, eli jostain mystisestä syystä sinne tulisi suuria jänniteheittoja ja menisi sammutin päälle...??
    (kuhan arvailen vaan...)
     
  4. thomaso

    thomaso Gearhead

    Ota ilmanputsari pois ja kokeile sitten, jos se vaikka tukehtuis. Toinen mahdollisuus on se että syöttypumppu edelleen myöhäsellä. Ja kolmas se että sulla on tyhjäkäynti(low idle speed) liian matala.
     
  5. lintta81

    lintta81 1st gear

    Ei oo suuttimissa vikaa koska auto käy muuten tosi hyvin.
    Ei ainakaan samuttimessa oo vikaa koska on kokeiltu laittaa sinne suora virta akulta ja ei muuttunu miksikään.
    Ei johdu putsarista.
    Pumppu on katottu kohalleen. Tai sitten täytyy vaan laittaa lisää ennakkoo.
    Ei johdu matalasta tyhjäkäynnistä.

    Auto myös sammuilee kesken ajon ja on tosi tehoton vetopäällä. kierroksia ottaa kyllä paikallaan
     
  6. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Ei muista varmasti mutta oliko kuuskakkosessakin tuo samanlainen paluuventtiili pumpussa kuin viisseiskassa?Yhellä tutulla oli kerran pick-upissa samanlainen vika että kaasu pohjassa otti kierroksia mutta kun löysäsi niin sammua tuuskahti kun kierrokset laski,sitten jäi käymään jos ennen tyhjäkäynnille laskua käytti kaasua nopeasti liki pohjassa niin ettei kuitenkaan ehtinyt reagoida kaasuun.Muistelen että olis ollut joku paluupuolen tukos tai jotain semmoista.
     
  7. lintta81

    lintta81 1st gear

    En usko että on paluu venttiilissä vikaa kun pumppu on kerran vaihdettu ja vika ei muuttunu miksikään.
     
  8. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Ettei ole paluulinjassa tukos?Ota läpinäkyvää letkua ja vedä pumpulta johonkin erilliseen astiaan ja koita sitten vieläkö sammuu.Koititko sitä että sammuuko kun kierrosten laskiessa ennen tyhjäkäyntiä käyttää nopeasti kaasua?
     
  9. lintta81

    lintta81 1st gear

    kokeiltu liruttaa suoraan kannuun..
    sammuu vaikka vaikka koittas antaa kierroksia.
     
  10. ceevu

    ceevu Gearhead

    pumpun kannessa on kaks sähköliitintä,eikö? koitas ottaa se toinen pois(siis ei stumppari). vieläkö stumppaa?
     
  11. lintta81

    lintta81 1st gear

    Joo on kokkeiltu.. toinen on stumppari ja toinenhan on kylmä ennakon säätö molempia on kokeiltu...

    Onko joku avannut joskus itte tollasta pumpua?? Kuultiin huhuja että siellä pumpun sisällä on joku ns. "värinäkumi" mikä kun menee rikki niin tullee tollaset oireet. Mistäköhän päin pumppua tota kumia vois ettiä???
     
  12. freeride

    freeride Gearhead

  13. lintta81

    lintta81 1st gear

    aika palapeli :eek: no ei mitään auki vaan. katotaan miltä näyttää livenä
     
  14. ceevu

    ceevu Gearhead

    jaa siis vaihdettu uus pumppu suoraan jonkun varastosta.kuvittelin et korjattu.. no joustorengas löytyy paluuventtiilistä jos se on antautunu.
     
  15. lintta81

    lintta81 1st gear

    voikos de jousto rengas tollasta vikaa tehdä??
     
  16. Beauville

    Beauville 1st gear

    Onko pa-tankin korkki tukossa? Tuleeko liian kova alipaine tankkiin?
    On kokemusta vastaavasta tilanteesta kylläkin eri motilla ku 6.2. Ei jaksanut käydä tyhjäkäyntiä, kun ei siirtopumppu jaksanut imeä ainetta tankissa olevan alipaineen takia. Korkin aukaisun jälkeen käynti virkistyi. Korkki pesulle tai vaihtoon. Muistaakseni suosilteltiin vaihdettavaksi 150 000km välein
     
  17. lintta81

    lintta81 1st gear

    Ei johdu korkista..

    Olisit lukenu alusta asti jutun :D
     
  18. Beauville

    Beauville 1st gear

    Jep jep. Tuli luettua alusta asti toi juttusi ja ei siellä kukaan maininnut korkista. Laitoin ku oli ittellä kokemusta siitä 8)

    Noi oireet kyllä viittaa siltä, ettei saa kunnolla "soppaa".
    Kannatais ehkä viedä se syöttöpumppu penkkiin tarkastettavaksi... Ja varsinkin jos se on myyty kunnostettuna. :lol:
     
  19. lintta81

    lintta81 1st gear

    mä en kyllä millään jaksa uskoo että pumpussa olis vikaa kun vanhalla pumpulla ihan sama vika.. rupee kohta usko loppumaan kun ei sitä vikaa tunnu millään löytyvän.. auto on sentään pari kuukautta jo seissyt ton takia kun ei pysty ajamaan kun sammuilee kesken ajonkin välillä
     
  20. tw

    tw 1st gear

    Kovasti tuo vaan pumppu vialta kuulostaa. Mulla on yks tuollalailla renaava varastossa omasta koneesta (pitäsköhän vuorostaan myydä se laitettuna pumppuna 400 eurolla:) ja kaverilla yks samanlainen "kunnostettuna" ostettu paska kiinni omassaan.
    Ne tuppaa hajoileen samanlailla ja samoista paikoista nuo Roosat.
    Toimiiko sun siirtopumppu kunnolla? Se saattas tehdä ton kaltasta soppa pulaa kans.
    Ilmavaivat pistää kans sekoileen saman oloisesti ja voi olla joskus hankalia paikallistaa. O-renkaita ja letkuja uusimaan vaan jos ei muuta löydy.
     

Kerro tästä muillekin!