GM F- body takavakaaja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Procharged Vette, 17.12.2020.

  1. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Onko kukaan asentanut Camaro/ Firebird Gen 2 koriin taakse vakaajaa joka on jokin muu kuin alkuperäinen. Muutama vaihtoehto on tarjolla.
     
  2. 3964

    3964 3rd gear

    En ole asentanut,mut yhdestä otin pois kun ei mutkissa meinannu sisempi pyörä pysyä tiessä kiinni.

    Ois voinu tietysti jäykistää vielä keulaa mut ois vaatinu kaaret kun alkoi kori olla joustavin osa.
     
  3. PauliR

    PauliR 3rd gear

  4. väsynyt

    väsynyt Gearhead

  5. fmila

    fmila Gearhead

    Yks edes mennyt "pellepeloton" teki 1gen F-bodyyn takavakaajan Mersun 508n etuvakaajasta (tai sit takavakaajasta???) joskus 80-luvulla. Toki se piti keskeltä katkaista ja kaventaa hitsaamalla, jotta mahtui aisojen väliin. Oli kuitenkin riittävän paksu ja vipuvarret sopivan mittaiset. Muodoltaan siis selkeä "U", eli ilman turhia "vänkyröitä". Siinäkin tuli vastaan etupään "notkuminen", seurauksena takapyörän keventyminen ja perän lukko joutui sen myötä koville.

    t. AM
     
  6. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Muu kuin alkuperäinen ei tarkoita samaa kuin paksumpi tai jäykempi, tässä tapauksessa. Kiinnityksen toteutus on erilainen ja mitään viritystä en tee vaan tilaan valmiin setin Summitilta.
     
    1purehell tykkää tästä.
  7. LPV

    LPV 3rd gear

    Www.pro-touringf-body.com
    Ovat erikoistuneet Firebirdien ja Camaroiden alustoihin. Mua kiinnostaisi hommata etujouset, kun takana on ollut uudet jo kauan... Jotenkin on epätasapainossa, etupää on vähän pehmeän tuntuinen ja korkea.
     
  8. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

    Niin se tahtoo olla näissä kun takana on lehtijouset. Omasta jo käytin etujouset pois ja laskin keulaa 25 mm. Löysät Monroet vaihdoin säädettäviin Koniin juuri siinä toivossa että saisi vähän jämäkämmäksi. Unohdin tosin mitata etujousen langan paksuuden. Minusta pitää olla mielummin yliohjaava, siksi 7/8" vakaaja taakse voisi olla kokeilun arvoinen.
     
    Muokattu: 18.12.2020
  9. Procharged Vette

    Procharged Vette 3rd gear

  10. 67_Camaro

    67_Camaro 2nd gear

    Juha, hommaa QA1 stock mount coiloverit eteen. Mulla ollu 14 vuotta Camarossa kiinni ja hyvät olleet. Ja jos sulla on orkkispuslat tukivarsissa vaihda uretaanisiin.

    https://www.qa1.net/automotive/suspension/shocks-struts-coil-overs/stock-mount-coil-over-systems
     
  11. LPV

    LPV 3rd gear

    Mä taidan koittaa pelkkiä jousia, kun on iskarit kunnossa, jäykkyyttä vaan lisää ja ehkä korkeutta tuuma pari pois. Puslat on urtsua joka paikassa. Korin kiinnitykset on kovaa kestomuovia. Takajouset on Hotckisin melko jäykät, siksi eteen pitäis saada tukevammat.
     

Kerro tästä muillekin!