gm farkkujen johto sarjojen yhteneväisyydet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kylähullu_maalta, 11.2.2008.

  1. elikkäs taaskin asiaa itse tutkimalla selviäisi mutta kysytään nytten kuitenkin kun muuton edestä pitäisi saada noita romuja liikkeelle .. eli tuota emänyyden buickia on tullut talven mittaan laiteltua ja pirruttani rupesin tutkimaan mikseivät mittariston kaikki valot pala, no syykin löytyi johto sarja on ilmeisesti joskus palanut ja nytten sitä on silvottu ja räpelletty joten sen kunnostaminen ei olisi mikään helppo projekti
    ja kun noita chevyn farmareita tuntuu saavan varaosiksi kohtuu hintaan niin mitenkä kaukana noiden johto sarjat ovat toisistaan, erona olen huomannut ainakin näin äkkiseltään että buickissa on bensa valo ja valo katkaisin on erilainen... tietenkin yksi mahdollisuus on tehdä itse uusiski yleis mallin sulake rasian kanssa mutta ei ole nopea temppu sekää
    tuossa pihassa seisoo tuo 89 caprice mutta siitä taitaapi koe lauta siirtyä omaan chevyyn sekä johto sarja valoautomaatikoineen, ja penkit menevät buckkiin... ja ainakin ilmeisesti penkin johtosarjat täytyy tuosta ottaa kun buickissa katkaisin on penkissä ja tuossa kyynärtuessa ovessa

    tai huomioidaan jos jollain on myydä ehjä 80 luvun alkupuolen buickin koe lauta johto sarjoineen niin sekin kelpaisi ja vieläpä kohtuu hintaan
    tai selkeämpi kuin alfamerin kytkentä kaavio 83 electraan

    kävi vaan mielessä kun nuitten venäläisten vehkeiden kanssa on tullut pelattua ja niissä perus johto sarja on aina sama, vuosi mallin mukaan on sitten vaan tehty toinen piuha sarja rinnalle
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Samasta syystä joskus rebel58:lta hommasin noita rojuja mutta en koskaan niitä paikalleen laittanut. Parikin johtosarjaa pitäisi olla epämääräisenä keränä muovikassissa mutta takuuseen en niistä mene. Toinen on dieselin ja toinen bensan, rebelin kommenttien mukaan ja niihin on luotettava.
    Toivottavasti ne vaan on tallessa.
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ei kannata alkaa eri merkkien johtosarjoja sekoittamaan jos vaan sopivia löytyy, on erilaisia aika monelta osalta. Tehtiin moottoriswappi Buick Lesabre 2D ja Chevy Caprice STW. Oli jopa tulipellin läpivientiliittimien nastat erilaisia. Niitäkään ei saanyut vaihdettua keskenään kun ne irti nyppi liittimestä.
     
  4. no niin tulihan täältä selko vastauskin.... kävi vaan tuo ajatus mielessä kun aikas yhteneväisiä ovat muuten osiltaan. täytyy viikonloppuna tuohon sen vert aperehtyä ettei tule liekitetty buick, ompi jokun johto suoraan akulta lman sulakkeita saati läpiviennin kumeja

    täytynee etsiskellä ehjä johtosarja sekä koelauta kun joku on omistanut possu tahnaa tuubin kasatessaan sitä
    tai jos kohtuu hintaan niin koko buick konetta tahi laatikkoa en tarvii
    ja jyväskylän lähistöltä kun sinne päin tästä ollaan lähdössä
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    TeroRutasella on ainakin varaosabuickki täälläpäin laita vaikka hänelle viestiä.
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No multa voisit kohtuullisella hinnalla saada Buick STW:n... -86
    Siis katsotaan mitkä osat jätän itselleni, ja mitkä Sun mukaan lähtisi... Siitä hinta riippuisi.
     
  7. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Se sininen on 1984 ja siinä on eroja 1983 malliin pikkaisen.
    Pissapoika systeemi on jo alkujaan erilainen sekä cruise toista mallia sekä peilit sähkösäätöiset, kun 1983 mallissa vielä vaijerilla.
    Että välttämättä ei tietysti buickissakaan ole samanlaiset piuhat kuin toisessa buickissa.
     
  8. no koelauta ja mittaristo on saman moinen/tyylinen? joten kokeillaan nyt ainakin... hinta oli sen vertas sopiva jotta pihaan tuo täytys kuun lopussa rontata.
    ei haittaa elämää vaikka tuosta vaihtas sulake rasioineen koko vehkeen sähköt. ja jos pelleiltään ei ole paha niin voipi koko rojekti kohde vaihtua.
    niin ja kusipoika on tuossa omassa mallia biltema napilla suorat johodot akulta ilman sulakkeita (vielä sitä jäykkää kaapelia) ja cruisen toiminnasta ei ole ollut tietoa moneen vuoteen
     
  9. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Kauppa käy kun kalliilla ostaa ja halvalla myy. Oon ottanut Suomen Valtiosta mallia.

    8)
     
  10. nyt on hyvä kerätä paskaa kun on sitä peltookin :rotfl: neljään hehtaariin luulis jotain mahtuvan
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vähän on samaa vikaa täälläkin. :rotfl:
     
  12. rupesin tuossa tarkemmin tutkimaan niin tuo buick on alunperin ollut 5.7 diesellillä, polttoaine mittari on ilmeisesti vaihdettu bensa vehkeestä kun on oikein possulla kiinni, muutenkin johdot on silvottu täysin vailla järkeä... ääh mieluummin vaikka kittais kun telmis nuitten sähköjen kanssa, mutta kun kori on suora(tosin on tuohon joku kittiäkin käyttänyt) ja ruosteeton sekä sisusta koelautaa lukuun ottamatta siisti niin kait tuo pitää kursia

    no täytyy kuun lupussa kun saa varaosa vehkeen haltuun tutkiskella mitä ero noissa on... savun hälvettyä tarkastamme kytkennät
     

Kerro tästä muillekin!