Granada -76, C3:sen tilalle 4v manuaali

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 30.1.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kenelläkään tietoa Granadan koreista, onko erilainen automaatti- ja manuaalilaatikoilla(keskikonsoli, vaihdekepin "reikä", laatikon tuenta kohdat)? Mikä manuaalilaatikko kuuluu 2,6 V6 Granadaan(-76 MK1 Sedan)? Onko kardaani samanlainen molemmissa? Saako poljinasetelmat vaihdettua ilman suuria muutoksia?
     
  2. OpaS

    OpaS Gearhead

    Purin joskus varaosiksi Taunuksen, johon oli vaihdettu c3-automaattilaatikko - alunperin oli allut manuaali. Siinä oli shifterin kiinnitystä varten jouduttu hitsaamaan lisää peltiä, ilmeisesti manuaaliksi muutettaessa kepille pitää tehdä ainoastaan isompi reikä. Paikka saattaa olla sama. Ehkä.

    Ko. Taunuksessa automaatin poljinasetelma oli muistaakseni alkuperäisissä kiinnityskodissa.

    V6:n perään ainoa sopiva 4-vaihteinen manuaalilaatikko on tyyppiä B - jossa pääakseli on 25-rihlainen eli kardaaniksi pitäisi sopia sama kuin on automaatissa.
     
  3. OpaS

    OpaS Gearhead

    ...ja nyt kävin havaitsemassa että laatikon poikittaiskannakkeet ovat erilaiset automaatissa ja manuaalissa. Automaattirasiassa kun on häntä paljon lyhyempi ja kannakkeen kiinnitys laatikkoon näinollen huomattavasti taempana kuin manuaalissa.
    Mutta koska kannakkeet ovat eri muotoisia - manuaalilaatikon kannake on ikäänkuin sirpin muotoinen ja automaatin kannake suora - pultinreiät näyttäisivät osuvan aika tarkkaan samaan kohtaan korissa.
    Eli automaatin ja manuaalin koreissa on ilmeisesti samanlaiset kiinnitykset ja manuaalilaatikko siis sopinee manuaali-Granadan kannakkeen kanssa automaatti-Granadaan.
     
  4. pete78

    pete78 Gearhead

    Mulla on '76 Coupe ja siihen oli edellinen omistaja vaihtanu tomaatin tilalle 4V manuaalin, poikkituen ja laatikon kanssa pien hässäkkä kun ei mene nopeusvaijerin seegeri paikalleen ennenkuin laskee poikkituen alemmas(ei vaan mahdu laittamaan).
    Muuten laatikko kyllä käy loistavasti. Onko muille mahtanu sattua tämmöstä.
     

Kerro tästä muillekin!