Grand Prixi 77 Pohja remontti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Karck, 10.7.2012.

  1. Karck

    Karck 3rd gear

    Joo... Kurkkasin maton alle tossa viime viikolla ja totesin että huhhuh. Sellasta ruoste rakkula merta en ollukkaa nähy. Aloin sitte repii sisustaa auki ja reikiähän mä löysin ja millin pellistä oli tullu 0,3 millistä. Ja ny vaikuttaa siltä että kaikki paikat takaa ja eestä tulee vaihtaa. Itte ajattelin suurimmat osat leikata pois ja sitte viedä hitsattavaks. Sitä ny vaan alko pelottaa et paljokoha siitä joutuu maksaa jos kaikki paikat tekee. Kuski, apukuski ja takapenkin lattiat pitää korjaa ni alkaakohan hinta luokka olemaan aivan karmee? Eli pitäskö sitteki ite vaa räkiä sinne pellit jotenki. Kertokaa toki paljon omat pohja työnne on maksanut ja mitä suosittelette meikäläisen tekevän.

    http://s1145.photobucket.com/albums/o52 ... stitching/ Tuolla on hommasta vähän kuvia. Ja kattohuopa oli iha väliaikane ajo ratkasu. :D

    [​IMG] Nyt on tilanne tämä.
     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    No varmaan parhaan saa kun tekee riittävän suuret korjauspalat,itse tekisin ainakin niin.Ei tule sellaista lappua lapun päälle sotkua.. Kyllähän tuon palan teettäminen jotain maksaa mutta kun ottaa siististi vanhan irti miettien mistä helpoin leikata/hitsata. Aikas suoraviivainen lattia joten ei tuo nyt ihan mahdoton ole itsekkään tehdä. Pelti on halpaa ja millinen taipuu vielä kohtuu kivasti "jokamiehen työkaluilla". Leikkaa vaan alkuun tarpeeksi ison palan jossa materiaalia tehdä esim jäykistyksiä tms pokkauksia mitä noissa nyt onkaan.Niihin kun hukkuu mittaa kun niitä paukuttelee. Teet pahvista mallit vaikka paloista ekaksi,helpompaa aluksi niin.
    Itse kun tekee niin saa juuri sellaisen kuin haluaa.

    Nimimerkillä: 6h tänään lattian vaihtoa. Ja jokunen tuhat tuntia vielä edessä peltisavottaa.
     
  3. Karck

    Karck 3rd gear

    Ei tässä mitään pienie korjaus paloja enää liimata vaa joka paikalle uus sektio tulee. Täytyy vaa ite tehä nii valmiiks ku osaa ja maalaisjärjellä pystyy.
     
  4. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Eipä tuo pahalta näytä.Tänää vedin justiinsa plasmalla Camarosta lattian irti polkimienalta takapuskuriin asti. Helmakki katos. . . Leikkaa mahdollisimma suoraan vanha pala pois ja uus paikka pala reilusti suurempi.Niin kuin tuossa ylempänä jo sanottiin niin se kummasti kutistuu kun tehdään muotoja. Ja lattiaan itte en laita milliä ohkaasempaa tavaraa ja siinä missä on ollu kaks peltiä päällekkäi niin siihen laitetaan myös ne kaksi peltiä ja pisteillä kunnolla kiinni. Camaroa oli tehty sinnepäin ja kori on nitkahtanu pahasti.
     
  5. Karck

    Karck 3rd gear

    Näihä se on että jos tehtaalla on pellit päällekkäin ni täytyyhä se samoi laittaa. Budjetti vaa on nii paska että ei o mitää kunno hitsaus laitetta. Täytelangalla yritin tänään räkiä peltiä kiinni. Ei saatana. Paremmin pysys varmaa niiteillä kiinni. Täytys vaa viiä jollekki jolla on kunno mig/mag laitteet vuokratki semmosee oli aika huimat. Melkee kannattaa vuokra hintaa jo viedä pariks tunniks korjaamolle.

    http://s1145.photobucket.com/albums/o520/Karck/ Kuvia prösessistä. :p
     
  6. Z(etor)71

    Z(etor)71 3rd gear

    Näytti olevan pohja menossa kovaa vauhtia jo umpeen(?) :D .
     
  7. Karck

    Karck 3rd gear

    Hirvee hinku TIELLE! Niin piti itte räkii naapurin täytelanka koneella vähäse. Mutta siitä ei tullu oikee lasta eikä paskaa ni vein sitten yhdelle tutulle korjaajalle hitsattavaks. Itte sain sentäs yhen paikalleen, mutta nyt onki taas töitä ni ei kerkee oikee vuokraakaa mitää migiä. Sai nsentää siihe kuntoo et kuski penki voi laittaa paikalle siirtämistä varten. :D

    Ainii selvis et tää on vissii seissy jossaa tallissa jonku aikaaki, rotan pesä löytys takapenkin alta. Aika oksettava tuoksu tuli kun sen alta joutu laikalle ruosteet hivasee... Sit kans kelasin tossa että alkuperäne väri on ollu kaks värine Beige + punanen. Nii oon jossaa Videossa ja Keltasessa pörsissä nähy myynti ilmotuksen vissiin tästä. Kauakoha tää jo on suomessa lojuna...
     
  8. kotr

    kotr 3rd gear

    Ja muistahan nyt,kun peltityöt on loppu,niin kunnon maalit/ruostesuojat ja äänieristematot lattiamaton alle,nii on taas ilo kuluttaa bensaa :D
     
  9. Karck

    Karck 3rd gear

    Jep. Tänää heti auton haettu iskin ruosteensuoja/esto maalit sisälle koko alalata ja pohjaan kaikkiin uusii ja leikattuihiin pelti kohtiin. Alle laitoin viellä sinkkispraytä perään koska tunkilla nostaessa ei oikee kaikkii kulmii hirvee tarkasti pensselillä päässyt. Huomenna ois tarkotus lykkis sitte kotelosuojaa ja bitumi tavaraa. Mitä tuo Tectyli ny sitte on MLää ensi ja sitte sitä mustan pullo tavaraa. Ja ääni eristyksee menee silent coat nimistä tavaraa. Sitäki o reilusti ni voi vaikka vetää koko lattia umpee. :D

    Edit: Nii ja hioin kaikki hitsisaumat ja ruosteet mitkä oli jo pintaa uuestaa alkanu kasvaa tietenki!
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    Juolahti tuosta muuten mieleen,että mulla on tuo syslerin äänieriste homma nyt käynnisä ja bitumimattua oon leikelly vähä sinne sun tänne sisäpohjaan.Lattiamatto on vielä laatikosa,niin nyt kerkiää vielä laitella...mitä sinne pohjaan oikiasti kannattaa laittaa ääniä poistamaan? ja sitte mistä saa sitä äänieriste levyä mitä monesti näkee konepellin sisäpuolella? tuo alkuperänen jo aika mujua..
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  12. kotr

    kotr 3rd gear

    Jaa katoha!!! onpa kalliita telttapatjoja!!
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kyllä, varsinkin tuo Dynamatti on ihan älyttömän hintaista. Tuota toista saa kumminkin about 4 neliömetriä verrattuna tuohon Dynamatin yhteen :)

    Sanoisin et jos ei ihan priimaa tartte tehä niin varmaan semmonen halvempi motonet kamakin on tyhjää parempi :) Ei tosin käyttökokemuksia ole, mutta googlettamallahan nuo selviää.
     
  14. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Minä ostin just mätänetistä sitä raskasbitumia cadillacin lattiaan...100x40 palanen painaa 7.5kg. Menee lattian eristykseen ihan hyvin. Jos pitää pystypintoja tai tosi paljon taivutella niin sitten ehkä jtn kalliimpaa tavaraa, vaikka tota dynamattia.

    Aiheeseen liittyen, Mulla on nyt käkkylän lattia työn alla. Pintaruostetta hion sisältä pois ja muutama pikku paikka pitäs laittaa sisäpuolelta. Mikä on hyvää tököttiä estämään ruostetta tuonne lattiaan sisäpuolelle. Piiloon jää niin ulkonäöllä ei väliä, Mieluiten pensselöitävä kun ei viitsis koko sisustaa purkaa...Tuuppaa tulemaan nuista ruiskutettavista sotkua. Laittakaa ihan merkkejä mitä on hyväksi havaittu, ei juuri tullu peltihommia tehtyä.
    Altapäin jos hios myöhemmin kun on aikaa...
     
  15. Karck

    Karck 3rd gear

    En muista ruosteen esto maalin merkkiä nyt mutta seuraavaksi pinnalle tectyl ml kotelon suoja sitten perään sam samaa merkkiä korimassa.

    Onha noi kalliita satse neljä neliöö ääni eristettä mutta mulla on meluakin sen verra että täytyy sitte eristääkki kunnolla. Ainaki sisätila melu oli aika kova enne saa nähä tän homma jälkee.
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Luulisin että kannattaa myös samalla ovet käsitellä dynamatilla tms :)
     
  17. Karck

    Karck 3rd gear

    Noniin pääsin kotiin vastailemaan. Juu ovet ajattelin kanssa vetästä ja ttossa ropailin tänää niin pitää myös ottaa koko etu konsoli poies. Sieltä vissii vuotaa vettä ilmastointi kanavasta + ne alkuperäset villat ja eristeet on aivan hirveitä. Ne murenee kätee ja haisee homeelle. Sinne kanssa sitte välii missä vanhat oli ni tulipeltii kii dynaa. Otan taas huomenna vähän lisää kuvia mite homma on edistyny nyt vähän hiljentyny tahti kun on iltavuoro töissä ni ei oikee jaksa aamusin hommailla.

    Samalla pääseeki asentaa alkuperästä cruisee paremmi ku saa johto kasat esii ja tarkastettuu mittaristo piiri maton. Ja Mittariston valot. Tässä mallissa niitä ei vaiheta ihan helposti irrottamatta tota koko paskaa.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ota ihmeessä projektista myös kuvia, liian vähän on täällä "projektitopickkejä" :)
     
  19. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    jossain toisessa topicissa oli ettei kannattas alustamassaa laittaa sisäpuolelle pohjaan...miten lie?Oishan sillä ääntä eristävä vaikutus...Kannattako laittaa bitumimatto suoraan pellin päälle vai vasta pehmeän eristeen päälle? Luulis että suoraan peltiin...alunperin ainaki käkkylässä bitumi on vasta pehmeän eristeen jälkeen ja lattiamatto bitumin päällä.
     
  20. Karck

    Karck 3rd gear

    Mä en laittas itte mitää matto bitumia vaste peltii ku se hikoo varmaa hieman enemmä ku semmone kangas, eli niiku alkuperäneki on. Mutta tässäkin on vikansa. Se ei hengitä ylös päin joten se kangas / villa mikä onkaan kastuessaa ei kuivu sitten millään. Itte vedin johtopäätöksen että koko pelti ala johon on mahollista veden valua on parempi laittaa eka maali sitte kerros tota suoja ainetta / massaa. Nää kerrokset on kuiteki sellasia jotka on tiiviitä ja niitte välii ei jää mitään. Joten ei pitäs alkaa kukkimaan ellei laita sitte jotaa ainetta josta metalli ei yhtää tykkää. Ja kyllähä tommone bitumi kerros vaimentaa ääntä jonkin verran. Mulle suositeltiin liikkeessä myös sellaista maalia joka eristää ääntä ja suojaa lattian. Mutta meikäläine ajatteli että sellane pikku kerros ei eristä kyllä tarpeeks mitään ja maksaa varmaa taas kivasti. Eikä sitä vedetä varmaa pensselillä...

    Tänää oon nyt irrotellu konsoli poies ilmastointi venttiilit kans mutta puhaltime kone ei sitte vissii irtookkaa tulipellistä ollenkaan. Se on perkele niitattu kiinni. Vittujen kevät. Sama on oikeen peilin kanssa se on kiinni niin kovaa siellä kääntö nupin pesässä että ei tu ulos eli mul on konsoli puoliks autossa töide tiellä. Täytyy yrittää ottaa varmaa ulkoota peili pois ja sitä kautta kantaa ulos sitte. Kello on taas se verra että oon myöhäs töistä joten en kerkii kuvia päivittelee laitan sitten illemmalla kun palaan iltavuorosta.

    Edit: http://www.corvette-restoration.com/res ... emoval.htm Tässä on aivan huippu linkki jos aikoo purkaa esim tuulettimen kaverilla on muitakin juttuja kannattaa katsoa. Hyvää osviittaa kuinka puretaan sain tostakin. http://www.corvette-restoration.com/
     

Kerro tästä muillekin!