HA-vanin muutos PA:ksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja M, 3.1.2016.

  1. M

    M Gearhead

    G20 Vanin jos muuttaa pakuksi, niin millainen homma? Riittääkö penkkien poisto vai pitääkö kiinnikkeet tuhota? Ja saako tuon takaisin HA:ksi myöhemmin? Entä onnistuuko G20:n muutos kuorkiksi, jolloin penkit saisi olla?
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eikö oo helpompaa vaihtaa se koko vani sellaiseen, mikä on paku tai kuorma-auto?
     
  3. M

    M Gearhead

    Kun meinaa kaikki olla mätiä tai puhkottu täyteen niitä hemmetin isoja ikkunoita.
     
  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    ensin porukka tuskaili vuoskymmenet kun on niin vaikiaa ja kallista saada vaneja ha:ksi. nyt ne pitäs saada takasi pakuiksi :eek: hulluja nuo suomalaiset :poff:
     
  5. pas2

    pas2 Gearhead

  6. M

    M Gearhead

    Niinhän niitä on, mutta käytännössä kaikissa nuo idiootit jälkiasennusikkunat. Ja kuka hullu tänä päivänä ostaa HA-vania, jossa käyttöverot tonnin luokkaa vuodessa.

    Nyt kaipaisin faktatietoa noihin esittämiini kysymyksiin.
     
  7. pas2

    pas2 Gearhead

    Thihi, sinä? :rotfl:
    Ootko kokeillu katsastuskonttoria?
    En oikeasti tajua, että selkeitä katsastusasioita kysellään netissä kun tuorein ajankohtaisin paikallisin katsastuslainsäädäntö on niiden tiedossa, ketkä sen muutoskatsastuksen tekevät?
    Jos ei halua / uskalla konttorilla käydä niin syöttää googleen "Katsastajan käsikirja" niin löytyy useimmat vaatimukset.

    1. kysymykseen: Penkit pois. Eturivi penkkejä saa jäädä, siis kuskin istuin ja viereinen / viereiset (kaksi).
    2.Kiinnikkeet niin, ettei yksinkertaisin työkaluin saa penkkejä kiinni. Tähän saattaa riittää katkaistu pultti tai sitten pitää migliimata pultti kiinnitysreikään. Kysy pisteestä, jossa aiot muutoskatsastuksen tehdä. Tässä on tulkinnanvaraa kun ei ole selkeästi kerrottu ja eri putiikeissa tietenkin tulkitaan eri tavalla. Jos pultinpätkän migillä täppäät kiinnityskoloon niin todennäköisesti kelpaa joka paikassa. Kysy siitä pisteestä missä meinaat auton muutoskatsastaa.
    3.Tällä hetkellä taitaa muutoksen takaisin saada tehtyä vips vaan.
    4. Kuorkiksi ei ymmärtääkseni ha pysty muuttamaan.
     
  8. M

    M Gearhead

    Niin... Tänään ei ole yksikään konttori ollut auki ja tuota infoa kun täältä usein saa kun joku on saattanut samojen asioiden kanssa touhuta. Mutta joo, mitäpä turhia kyselemään, huomenna käynti konttorilla.
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Jos ensin muutat ha:n pa:ksi ja myöhemmin takaisin ha:ksi, menee autoveroa maksuun. Niin hölmöltä kun se kuulostaakin...
     
  10. M

    M Gearhead

    Onkos tästä ihan oikeasti faktaa? Ei se noin kai ole mennyt niissä farkkumersuissa ym. joita on pakuksi muutettu.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kuka hullu ostaa dieselvanin? :rotfl: Muutenhan ihan sama onko paku vai hlöauto..
     
  12. paja1

    paja1 Double Gearhead

    sitä minäkii olen ihmetelly :wc:
     
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Muuta matkailuautoksi. Saa pitää pehmeät penkit, ja käyttömaksut pienenee.

    Vieläköhän se nykyään onnistuu?
     
  14. 300

    300 2nd gear

    Kevyt KA min kokonaismassa oltava yli 3500kg.
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    Retkuiluautomahdollisuus pitäisi olla vielä kai. Ohjeet katsastajan käsikirjasta.
     
  16. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Jos muuttaa alennetun autoveron pakuksi, niin muutos takaisin HA:si aiheuttaa veroseuraamuksen.
    Matkailuautoksi muuttaminen onnistuu....mutta vaatimukset on tiukentuneet...ja esimerkiksi ne ikkunat on nykyään pakolliset....
     
  17. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Mitkä ikkunat?
    Tuossa eräs malliesimerkki vaikka ei ole Chevyä nähnytkään.

    http://www.nettiauto.com/volkswagen/transporter/7559353
     
  18. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Tai oikeammin...toi ei ole matkailuautoa nähnytkään... :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13867704 ... ksiin_.pdf
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Eikä oo sama!!!

    Minä haluaisin oman vanini (bensa tietysti) muutostaa HA:ksi koska.

    -Sakot pienempiä HA:ssa, kun saa ajaa tierajoitusten mukaan.
    -Vaneissani ei ole vanhan säännön mukaisia ryhtipenkkejä. (ja nykyään niitä ei enää edes saa)HA:na saisin pehmeitä penkkejä ja paljon.

    Molemmat vanit on tietysti puhkomattomilla kyljillä ja tasakatoilla.
     
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [​IMG]

    Tekstissä mainitun volkkarin keittovarustus mahtuu noin asennettuna pitkähyttisen usapickupin hytin takaseinään penkin taakse. Vuode 1 ja 2 löytyy ja kun muokkaa pikkuisen hanskalokeron kantta, niin pöytä ja tuolitkin tunnistuu. Kevytkuorkki ei ole ainoa mahdollisuus. Ai niin, pitiks olla 1 korkea ovi. Kova kansi lavalle joka on saranoitu niin, että on pystyyn nostettavissa...
     

Kerro tästä muillekin!